شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

ضیافت اندیشه دانشجویی فضای دانشگاه را معطرکرد

همه امروز اذعان دارند که انقلاب اسلامی هم اکنون در حال یک رویارویی تمام عیار وجنگ نرم با استکبار و صهیونیزم می باشد و  این جنگ نرم از زوایای گوناگون انقلاب اسلامی را مورد هجمه قرار داده است ومواردی به شرح ذیل در برمی گیرد :

الف . حوزه سیاست وفرهنگ:

1 . اعتقادات دینی مردم شامل موضوعات ولایت فقیه ، انتظار ، عاشورا ، امامت و ...

2 . اصل ولایت فقیه به عنوان شاکله اصلی انقلاب اسلامی

3 . آرمان های انقلابی مردم شامل عدالت ، ظلم ستیزی ، حمایت از مستضعفین ، سیاست نه شرقی و نه غربی و حمایت از جریانات اصیل اسلامی.

4 . نهادهای حکومتی و انقلابی از قبیل شورای نگهبان ، قوه قضاییه ، نیروی انتظامی ، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین

5 . نهاد روحانیت بعنوان ذخیره اصلی انقلاب اسلامی

6 . نهاد خانواده

ب : حوزه اقتصاد :

استکبار در راستای وارد آوردن فشار بر مردم بعد از پیروزی اقلاب اسلامی تحریم های مختلفی را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده که آخرین حلقه این زنجیره موضوع تحریم نفتی و تحریم بانک مرکزی می باشد.­بدین طریق مشخص می گردد که غرب وارد یک جنگ اقتصادی ناعادلانه با انقلاب اسلامی گردیده است .

پ-جنگ رسانه ای

شبکه های فارسی زبان ماهواره ای،رادیوهای خارجی وسایتهای اینترنتی در حال حاضر حجم بالایی از اخبار،تحلیل وگزارش را علیه انقلاب اسلامی منعکس می نمایند.

ت-سیاست تهدید به جتگ

استکبار برای ارعاب وترساندن مردم وهمچنین برای مصارف داخلی از اوایل انقلاب در سال 57 تاکنون بارها جمهوری اسلامی را تهدید به جنگ کرد ه است واین امر در چند سال اخیر تشدید شده است.

با توجه به مطالب فوق الذکر وبرای مقابله با جنگ نرم استکبار علیه انقلاب اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با کار کارشناسی در سال 1389طرح ضیافت اندیشه را طراحی واجرا کرد که مورد استقبال گسترده دانشجویان قرار گرفت .استقبال دانشجویان وکارشناسان  سراسر کشور نهاد نمایندگی را برآن داشت که به این کار ادامه دهد .در این راستاطرح در سال 1390به صورت محدودتر اما کیفی تردر دو بخش دانشجویی واساتید اجراء شد وهم اکنون در سومین دور برگزاری این طرح در استان ایلام 1400دانشجو ثبت نام کرده اند که از این تعداد 600نفردانشجوی خواهر در دانشگاه ایلام حضور دارند.

امتیازات طرح:

1-طرح در ماه مبارک رمضان ،ماه میهمانی خدا برگزار می شودکه معنویت خاصی را برروند اجرای طرح حاکم کرده وفضای دانشگاه را معطر کرده است.

2-ماهیت طرح با تاکید برکار فرهنگی وفوق برنامه طراحی شده ،که این امردر استقبال گسترده دانشجویان موثربوده­است.مسابقات ورزشی،نقدفیلم،کرسی آزاد اندیشی،مراسم دعا،پاتوق،سخنرانی،جلسات پرسش وپاسخ،مشاوره،اعتکاف،محفل انس باقرآن،شب خاطره و وبلاگ نویسی از جمله برنامه های فرهنگی وفوق برنامه می باشند.

3-استفاده از اساتید مطرح استانی وهمچنین از استان قم که 80در صد اساتید از اعضای هیات علمی واساتید حوزه استان و20درصدر از استان قم می باشند.

4-منابع آموزشی این طرح به عمیق ترین واساسی ترین موضوعات مطرح در حوزه معارف دینی وفرهنگی ونظام سیاسی پرداخته که جمعی ازمحققین ،پژوهشگران ودلسوزان درتدوین این منابع نقش موثرداشته اندکه بانیازها ودغدغه های دانشجویان آشنایی دارند.

5-برای ایجاد انگیزه در دانشجویان برنامه های متنوع ،جذاب وموردنیاز در عرصه های فکری ،فرهنگی ،سیاسی واجتماعی طراحی گردیده است.

بنا به آنچه گذشت ما می توانیم ادعا نماییم که ضیافت اندیشه کم نظیر نیست،بی نظیر است.وبرای همین است که تمام کارشناسان فرهنگی ودانشگاهی کشور به موفقیت این طرح اذعان دارند.