شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم از تاسیس باشگاه آزاداندیشی دانشگاهیان در دانشگاه‌ها خبر داد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آیین‌نامه کرسی‌های آزاد اندیشی تکمیل شده است، اظهار کرد: این آیین‌نامه به وزیر علوم ارائه شده و بزودی ابلاغ  می شود.به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکترغلامرضا خواجه سروی در پنجاهمین گردهمایی مشترک معاونان دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های کشور، با تاکید بر اینکه در آیین‌نامه کرسی‌های آزاد اندیشی برگزاری کرسی‌ها تسهیل شده است، گفت: باشگاه آزاداندیشی دانشگاهیان نیز بر اساس آیین‌نامه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها تاسیس می‌شود.

وی همچنین از تهیه ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد و گفت: ساختار جدید در اختیار معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم قرار گرفته و به زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می شود.

دکتر خواجه سروی در بخش دیگری از سخنان خود ، با اشاره به صدور کارنامه فعالیتهای  فرهنگی دانشگاهها در سال‌های 88 و 89، گفت: بر این اساس در دهه مبارک فجر از دانشگاه‌های برتر تقدیر می‌شود.

وی گفت :  دانشگاهها  گزارش  عملکرد خود  در خصوص تقویت عفاف و حجاب  را   به معاونت فرهنگی وزارت علوم  ارسال کنند  ،  همچنین شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها که با محوریت دانشگاه مادر هر استان در 20 استان کشور فعال است در سیر استانها نیز فعال شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی  وزارت علوم افزود: انتظارداریم   تا اواخر بهمن ماه، تقویم فرهنگی نیمسال دوم از سوی دانشگاه‌ها تهیه و به وزارت علوم  ارایه شود.

 دکتر خواجه سروی با اشاره به برنامه  تاسیس  صندوق قرض الحسنه دانشجویی در دانشگاهها  اظهار کرد: برای راه‌اندازی این صندوق 10 میلیون تومان به مناطق محروم و پنج میلیون تومان به صندوق‌های سایر مناطق تسهیلات ارائه می‌شود.

وی به معاونت‌های دانشجویی دانشگا‌هها پیشنهاد کرد ساعات مشخصی از برنامه هفتگی خود را به دیدار و ملاقات دانشجویان و تشکلها ارائه دهند.

 معاون فرهنگیو اجتماعی  وزارت علوم با گرامیداشت شهدای جهاد علمی و با بیان اینکه این شهدا به گردن همه ما حق دارند که باید آن را پاس بداریم، گفت: بر این اساس به دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌شود که تا روز چهلم شهادت احمدی روشن، بین دو نماز ظهر و عصر به بحث شهدای جهاد علمی بپردازند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه ملی طراحی نشان ویژه شهدای جهاد علمی افزود: پوستر این مسابقه به زودی منتشر می‌شود و در این زمینه از دانشگاه‌های هنر انتظار داریم مشارکت بهتری داشته باشند. دکتر خواجه سروی خاطرنشان کرد: در حال بررسی هستیم که  روزهای8 تا 16 آذر ماه را به عنوان هفته پاسداشت جهاد علمی قرار دهیم و همچنین درخواست کرده‌ایم که در تقویم رسمی کشور نیز یک روز را به عنوان پاسداشت شهدای جهاد علمی قرار دهند.

دکتر خواجه سروی ضمن تاکید بر  حضور با شکوه  در راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: دانشگاه‌ها از ظرفیت دهه فجر برای ارائه توانمندی‌های آموزش عالی در استان‌های مختلف استفاده کنند.