شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آیت الله قدهی:فتنه 88 حاصل بداخلاقی بود

آیت الله 'روح الله قرهی' روز پنجشنبه در همایش ملی 'انتخابات مجلس ، ‌بایدها و نبایدها' در دانشگاه بیان کرد:‌ اخلاق ظرف دین است و رعایت نکردن این اصل عقلی و توجه نکردن به مباحث اخلاقی زمینه ساز ایجاد فتنه خواهد شد.

آیت الله قرهی­ ادامه داد: کسانی که در عرصه های مختلف اجتماعی و حتی صحنه سیاسی انتخابات باتقوا و اخلاق وارد می شوند، هیچ گاه عامل فتنه نمی شوند.

او اظهار داشت: آدم با اخلاق هیچ وقت برای رای آوردن وعده های دروغ و فریبکارانه به مردم نمی دهد.

رییس حوزه علمیه امام مهدی (عج) گفت: دشمنان اسلام در موضوع انتخابات و فتنه 88 روز عاشورا به پرچم مقدس اباعبداله الحسین (ع) نیز بی حرمتی کردند و کشورهای غربی از طریق کانال های ماهواره ای خط و نشان می دادند.

وی افزود: مردم همیشه در صحنه و با بصیرت تحمل توهین به مقدسات را نداشتند و با حضور تاریخی خود فتنه 88 را برای همیشه در درون خفه کردند.

وی تاکید کرد: دشمنان نظام همواره از فتنه ها برآورد سیاسی می کنند که باید از تکرار چنین وقایعی در صحنه انتخابات جلوگیری شود.

رییس حوزه علمیه امام مهدی (عج) ادامه داد:‌ باید تلاش شود که افراد اصلح وارد صحنه رقابت انتخاباتی شوند.

آیت الله قرهی افزود­: کسانی که برای جمع کردن آرا به مردم و برخی بزرگان قوم و طایفه هدیه و پول می دهند نمی توانند انسان های درستکاری باشند زیرا این کار را نه اخلاق و نه اسلام می پذیرد.

رییس حوزه علمیه امام مهدی (عج)  بیان کرد: این گونه افراد در صورت ورود به نهاد مهم و حساس مجلس شورای اسلامی نه تنها کارآیی نخواهند داشت بلکه مایه دردسر و رسوایی خود می شوند.