شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

گزارش افتتاحیه همایش ملی ارتقاء سلامت نظام اداری

مراسم افتتاحیه همایش ملی ارتقاء  سلامت نظام  اداری باحضور دکتر رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات­کشور،آقای­رخشنده­مشاورئیس­­قوه­قضائیه،مهندس­اعلایی­استاندارایلام،معاونین استانداری،روسای سازمانهاوادارات استان،فرمانداران ،بخشداران،کارشناسان وارائه کنندگان مقالات راس ساعت 9صبح روز سه شنبه 25/11/90درمحل سالن آیت اله حیدری برگزارگردید.

درابتدای مراسم آقای مهدیخانی رئیس سازمان بازرسی استان با عرض خیرمقدم به میهمانان وحاضرین گفت: همایش ملی ارتقای نظام سلامت اداری در چهار حوزه دین و فرهنگ، اقتصاد، مدیریت، قوانین و مقررات با نگاه ارتقای سلامت نظام اداری برگزار می شود که درمجموع 175مقاله به دبیرخانه این همایش از سراسر کشور ارسال شده است که درنهایت 17مقاله بصورت سخنرانی و45مقاله نیز در کتاب مجموعه مقالات چاپ خواهد شد.

درادامه حجه الاسلام صفرلکی مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه به نیابت از دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه در سخنان کوتاهی با عرض خیرمقدم به میهمانان وشرکت کنندگان درهمایش بر اهمیت مبارزه با فسادوارتقاء جایگاه نظام اداری تاکید کرد.

درادامه مهندس اعلایی استاندارایلام با تاکید بر نظارت و پیشگیری گفت: این موضوع آنقدر مهم است که دولتی باید با شعار اصلاح ساز و کار اداری همچون هدفمندی یارانه ها وارد عرصه شود واین چالش را مرتفع کند.

وی ادامه داد: اصلاح نظام اداری نیازمند کار همه جانبه با تدوین برنامه منسجم و پشتوانه قانونی، ‌قضایی و عمومی است که همه مردم نیز پای کار بیایند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه سلامت اداری فقط مخصوص قوه مجریه نیست افزود: سلامت اداری مجموعه ساز و کارهای اداری بوده که همه در این حوزه باید وارد فضای کار شوند.

مهندساعلایی افزود: نگاه به بخش سلامت اداری نیازمند رویکردی عالمانه و کارشناسانه است.

 استاندار ایلام اظهار داشت: باید همه از این بخش مراقبت کنند و از هرگونه موضوعی که بر این روند سایه افکند،‌ پرهیز شود.

وی ساختارهای معیوب، را از عوامل بروز مشکلات دانست و گفت: روند تشکیلات اداری به دلایل مختلفی مثل نهال بزرگ شده و شاخ و برگ پیدا کرده و متناسب با جمعیت رشد کرده است.

مهندس اعلایی گفت: بزرگ شدن ساختارها باعث طولانی و پیچیدگی کارها شده که باید ریشه های فساد و ساختارهای معیوب شناسایی شود تا پس از آن به حل مشکلات پرداخت.

استاندار ایلام عدم شناخت به قوانین و مقررات را از دیگر مشکلات ساختار نظام اداری کشور دانست و افزود: عدم شناخت قوانین و مقررات باعث می شود که هرگونه تصمیم گیری فاقد پشتوانه قانونی باشد و تخلف اتفاق بیافتد.

مهندس اعلایی تاکید کرد: باید با تدوین ضوابط شفاف و روشن در قالب آیین نامه و بخش نامه ها زمینه لازم برای شناخت قوانین و مقررات بیش از پیش فراهم تر شود.

مهندس اعلایی فقدان نظم و انضباط کاری را از دیگر مشکلات نظام اداری توصیف کرد و گفت: بی نظمی و آشفتگی ریشه هر فسادی است که باید با اصلاح امور و حرکت در مسیر نظم و انضباط کاری از بروز هر گونه مشکل جلوگیری شود.

استاندار ایلام بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی مستمر کارآمد و به روز ویژه کارکنان و مدیران تاکید کرد و گفت: باید با مقررات زدایی و ساده کردن امور زمینه توسعه خدمات و تسهیل در کارها فراهم شود.

مهندس اعلایی توسعه و ترویج باورهای اعتقادی و دینی را از ضرورت های سلامت نظام اداری دانست و گفت: هیچ اراده ای مثل سلاح ایمان نمی تواند فساد اداری را کنترل کند.

وی درپایان اطلاع رسانی و شفاف سازی فرایند کار را با استفاده از روش های نوین فناوری خواستار شد و بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت های نرم افزاری زمینه لازم برای شفاف سازی فرایندهای کار فراهم شود.

گزارش افتتاحيه همايش ملي ارتقاء سلامت نظام  اداري گزارش افتتاحيه همايش ملي ارتقاء سلامت نظام  اداري گزارش افتتاحيه همايش ملي ارتقاء سلامت نظام  اداري گزارش افتتاحيه همايش ملي ارتقاء سلامت نظام  اداري