شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکترمخبردزفولی عنوان کرد: تصویب جایزه جهانی امام خمینی(ره)

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقرر شد با تایید بنیاد ملی نخبگان به واجدین شرایط از بین نخبگان بورسیه‌های تحصیلی در مقطع دکتری اعطا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی پس از جلسه 706 شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست دکتر احمدی‌نژاد برگزار شد، گفت: در این جلسه چند موضوع در دستور قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب "جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره)" در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدت‌ها روی این مبحث کار کارشناسی صورت گرفته و پیشنهاد شده که جایزه جهانی حضرت امام خمینی(ره) متناسب با شان و جایگاه ایشان طراحی شود.

وی افزود: این جایزه باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند اندیشه امام خمینی(ره)، موج بیداری اسلامی که به واسطه انقلاب امام خمینی(ره) در جهان شکل گرفته است را زنده نگه داشته، تبیین و وسعت بخشد و آنرا گسترش دهد.

دکتر مخبر دزفولی با بیان اینکه اصل این جایزه به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید اظهار داشت: مقرر شد یک هیئت امنای سطح بالا متشکل از شخصیت‌های علمی و فرهنگی داخلی و بین‌المللی برای تدوین و تبیین این جایزه تشکیل شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: جزئیات این جایزه و هدف‌گذاری‌های لازم برای این جایزه و کسانی که واجد شرایط برای دریافت این جایزه هستند قرار شد در یک کارگروه تخصصی مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد و پس از آماده شدن مواد آن برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

وی افزود: محوریت و تولی‌گری این کار به عهده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واگذار شد.