شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیشنهاد دکترخواجه‌سروی برای تدریس آثار اندیشمندان مسلمان در دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی وزیر علوم می‌گوید که برخی از آثار متفکران انقلاب اسلامی همچون شهید مطهری این توانمندی را دارد تا جزو سرفصل دروس و یا حتی عنوان درسی شود.

دکترغلامرضا خواجه‌سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درخصوص بهره‌گیری از اندیشه‌های شهید‌ان مطهری و آوینی در کتب دانشگاهی گفت: بهره‌گیری از اندیشه متفکران بومی با تاکید بر متفکران انقلاب اسلامی در سرفصل دروس و متون وزارت علوم گنجانده شده است تا با استفاده از منابع، منابع جدید تولید کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از آثار بزرگان این توانمندی را دارد تا جزو سرفصل دروس و یا حتی عنوان درسی شود، تصریح کرد: به نظرم برخی آثار شهید مطهری با برخی تغییرات جزئی مستعد تبدیل شدن به متن درسی است.

معاون فرهنگی وزیر علوم  اظهار داشت: در مجامع دانشگاهی تجربه طرح مطالعاتی شهید مطهری را که دانشگاه امام صادق (ع) مبدع آن بود، داشته‌ایم.

خواجه سروی با اشاره به اینکه این منابع به عنوان جایگزین دروس معارف اسلامی به شیوه حوزوی و دانشگاهی کار می‌شد، گفت: از این منابع در بسیاری از دانشگاه‌ها به عنوان یک فوق برنامه استقبال شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طرح ضیافت اندیشه اساتید یا مهارت افزایی اساتید دانشگاه نیز از آثار شهید مطهری استفاده می‌شده است.