شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

حجت الاسلام هاشمی:حمایت از تولید ملی و سرمایه داخلی در شرایط کنونی ضروری است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: حرکت از وضعیت موجود به سوی وضعیت مطلوب باید سرلوحه اهداف نظام قرار گیرد و در شرایط کنونی حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین 'سید محمد باقر هاشمی'معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نامگذاری سال 1391 به عنوان سال 'تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی' نشانگر حساسیت و اهمیت فوق‌العاده‌ای است که در شرایط فعلی حوزه اقتصاد برای کشورمان دارد.
وی افزود: نگاهی به عناوین انتخاب شده برای چند سال اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب به روشنی نشان می دهد که موضوعات اقتصادی از دیدگاه ایشان در اولویت نخست مسایل کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: انتخاب نام‌های اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای سال‌های اخیر گویای این واقعیت است که از منظر رهبر معظم انقلاب در این مدت، مسایل اقتصادی و اتخاذ رویکردهای مناسب با این اولویت‌ها از ضروری‌ترین اموری بوده که باید در برنامه‌ دستگاه‌های مسوول قرار گیرد.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: در برهه‌ای که دشمنان قصد داشتند با تشدید حلقه محاصره و تحریم اقتصادی ایران، مردم و مسوولان کشور را وادار به عقب‌نشینی از مواضع خود کنند، انتخاب نام جهاد اقتصادی برای سال 90 در حقیقت این انگیزه و پیام را داشت که خروج از این شرایط و خنثی‌سازی نقشه دشمنان با حرکتی جهادگونه ممکن خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: با وجود تدارک گسترده معاندان و مخالفان نظام اسلامی، مسوولان و جوانان کشور، با عزم و ایمان خود و هوشیاری و شناخت از امکانات و تلاش‌های دشمنان و همچنین سرعت عمل، همه امکانات و توانایی‌های داخل را به میدان آورده و جبهه استکبار را یکبار دیگر ناکام خواهند گذاشت.
حجت الاسلام هاشمی یادآور شد: با این حال در طلیعه سال 1391 و با اعلام نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باز هم این امید در افکار عمومی به خصوص تولیدکنندگان و صاحبان سرمایه قوت گرفته است که در سال جاری دولت و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسوول، اهتمام و توجه بیشتر و صحیحی نسبت به مقوله تولید و سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی بیان داشت: شعار مقام معظم رهبری هم در برگیرنده حقوق تولید کننده بوده هم حقوق مصرف کننده و در این راستا مردم باید از ارتقای سطح کیفی کالاهای مصرفی مورد نیاز خود بهره مند شوند.
وی گفت: موسسات آموزشی و فرهنگی نیز باید تولید فکر و اندیشه را سرلوحه اهداف خود قرار دهند.

وی اظهار داشت: همه دستگاه ها در راستای این شعار باید از انسجام عملی برخوردار بوده و با همپوشانی مطلوب امور، منویات مقام معظم رهبری را عملیاتی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جدید با دیدن فرصت ها و تهدیدها در کنار هم، تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و با همراهی و همدلی مجموعه قوای سه گانه و پیوند بین اجزای آن در جهت تحقق منویات معظم له گام برداریم