شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تجمع اعتراض آمیز درحمایت ازبیداری اسلامی درمنطقه و محکومیت سرکوب خونین مردم مسلمان بحرین

   تجمع اعتراض آمیز در راستای حمایت ازبیداری اسلامی  مردم منطقه و محکومیت سرکوب خونین مردم مسلمان بحرین توسط رژیم آل خلیفه و آل سعود با حضور دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه ، حجت الاسلام و المسلمین صفرلکی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ، حجت السلام و المسلمین هاشمی معاون نهاد نمایندگی ، معاونین ، روسای دانشکده ها ،مدیران ، اعضای هیئت علمی ، کارکنان و جمع زیادی از دانشجویان بعد از نماز ظهر و عصر روز شنبه 27/1/90 در مسجد دانشگاه برگزار گردید.

   در این مراسم حجت الاسلام هاشمی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه ،انقلابهای اخیر در کشور های مسلمان منطقه را نتیجه بیداری اسلامی ،الهام گیری از انقلاب اسلامی ،بصیرت وآگاهی ،نجات ازظلم وستم  ، استعمار خارجی ،استبدا داخلی وبدست آوردن استقلال وآزادی دانست.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه در این حرکت ها مجموعه های  مختلف  در حال ایفای نقش هستند اعم از نقش مثبت ویا منفی که عبارت از  ملتهای مسلمان منطقه، دیکتاتور های وابسته ،جهان اسلام ،مجامع بین المللی ،ستکبارجهانی وصیونیسم  به بررسی هریک ازاین عوامل پرداخت و گفت :

یکی ازپایه های اصلی  انقلابها وقیامهای اخیر منطقه ملتهای مسلمان می باشند که از ظلم، ستم و جور حاکمان مستبد و از وابستگی به قدرتهای استکباری که زمینه ساز عقب ماندگی جامعه آنها در همه عرصه هاشده است به ستوه آمده­اند و اگر این ملتهابر اساس آموزه های اصیل قران کریم به مبارزه و قیام خود ادامه دهند قطعا به پیروزی خواهند رسید.

حجت الاسلام هاشمی افزود : حیثیت و کرامت ملتها در طول سالیان متمادی حکومتهای  دیکتاتوری  ووابسته خدشه دار شده و امروز تمامی اقشار و علی الخصوص جوانان به دنبال  باز یافت هویت اسلامی خود هستند واین امر در قیام تمام ملتهای مسلمان  منطقه شامل لیبی، اردن ، بحرین ، یمن ، مصر و تونس قابل مشاهده میباشد.

حجت السلام هاشمی عامل مهم قیامهای مردمی را رجوع به آموزه های اصیل قرانی دانست وگفت:با توجه به رهنمودهای قرانی مقاومت وبیداری ،ایثار وفداکاری ،حقیقت خواهی وشهادت طلبی ،دشمن شناسی ،وحدت ویکپارچگی وشناخت اسلام ناب را مهمترین راهبرد پیروزی است .

وی تاکید کرد: قران کریم همه توده های مسلمان را به وحدت و یکپارچگی فرا میخواندواین امر در راهبرد قیام از اولویت اصلی برخوردار است و همچنین اگرمردم مسلمان منطقه  خواهان اسلام اصیل هستند باید از آموزه های اصیل قرانی  غفلت نورزند.

اما نکته دیگردر توجه به آموزه های قرانی دشمن شناسی است و بی شک کسانی که از وحدت و یکپارچگی و اسلام اصیل مبتنی بر قران کریم  واهمه و ترس دارند دشمنان اصلی اسلام و مسلمین خواهند بودو این امر باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه افزود: مطلب مهمی که ملتهای مسلمان منطقه میتوانند در پیشبرد روند قیام خود از آن الهام گیرند تا به نتیجه مطلوب برسند،استفاده ازتجربیات انقلاب اسلامی میباشد که در طول 32سال عمر خود با انواع و اقسام توطئه ها نظامی،امنیتی ،اقتصادی ،فرهنگی سیاسی ،بین المللی و تبلیغی  مواجه بوده است که تمامی این توطئه ها را با رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) و بعد مقام معظم رهبری و وحدت و یکپارچگی وحضور همه جانبه مردم در صحنه های مختلف تمامی توطئه ها خنثی شده و درخت انقلاب اسلامی امروز تنومند بوده و استحکام آن از همیشه بیشتر میباشد.

حجت السلام هاشمی تاکید کرد : آنچه ملتهای مسلمان منطقه در قیام خود می توانند از انقلاب اسلامی الهام بگیرند واز همه اهمیت بیشتری دارد اینکه  برای بدست آوردن استقلال، آزادی و برقراری نظام اسلامی باید هزینه بپردازند و مردم مسلمان ایران در مقا­طع مختلف ،قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا بهمن 57 و بعد در حوادث سالهای 58و59و بعد در زمان جنگ تحمیلی تا کنون هزینه های زیادی را پرداخته است.

در دوران سرکوب رژیم طاغوت قبل از بهمن 57،جنگ تحمیلی،دخالتهای قدرت های خارجی ،ترور های خونین ایادی استکبار جهانی شمار زیادی از رهبران نهضت و جوانان برومند این مملکت در راه دفاع از آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی به شهادت رسیده اند وعلاوه بر اینها انواع و اقسام محدودیتهای مالی و اقتصادی را هم پشت سر گذاشته­ایم.

حجت الاسلام هاشمی افزود : استکبار در دوره طاغوت می خواست با زور و حیله وترفندهای سیاسی­مانع پیروزی انقلاب اسلامی شودولی تمام ترفندها باشکست مواجه شد.

استکبار بعد از پیروزی انقلاب کودتا،موج ترور،حرکتهای جدایی خواهانه ، تحریم ، جنگ و انواع چالشهای منطقه ای و جهانی را  به راه انداختند،تا انقلاب را با شکست مواجه کنداما تمام تلاشهای آنها بارهبری پیامبر گونه حضرت امام (ره ) و حمایت همه جانبه مردم  شکست خورد.

حجت الاسلام هاشمی هدف بعدی دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی را جلوگیری از صدور انقلاب وتبدیل شدن آن به الگویی برای تمام ملتها وبویژه ملتهای مسلمان ومانع شدن از رشد وبالندگی وتوسعه همه جانبه دانست وگفت: دشمن در این هدف خود هم شکست خورد و الان خود آنها به پیشرفت غیرقابل تصور درهمه زمینه ها و رشد علمی و فناوری ایران معترف هستند و بر اساس اعلام خود آنها رشد علمی ایران 11 برابررشد متوسط جهانی میباشد.

حجه الاسلام هاشمی شکست استکبار در مواجهه با ایران اسلامی را یکی  دیگر از تجربه های مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد وگفت: استکبار با تمام توان اقتصادی ،سیاسی ،تبلیغی ،نظامی وفرهنگی خود درمقاطع  وحوادث مختلف شامل کودتا ،جنگ تحمیلی ،تحریم ومحاصره اقتصادی ،تهاجم فرهنگی،غارت فرهنگی ،جنگ روانی ،ناتوی فرهنگی وجنگ نرم دربرابر انقلاب اسلامی مواجه با شکست شده است که این امر به عنوان یک تجربه ناب می تواند در دسترس ملتهای مسلمان منطقه باشد.

حجت الاسلام هاشمی هدف از اعلام بیان این موارد را در اختیار قرار دادن یک مدل اسلامی وانقلابی اصیل و مستقل برای ملتهای مسلمان منطقه عنوان کرد و گفت: خلاصه همه آنچه گفته شد اینکه انقلاب و قیام هزینه دارد تا به پیروزی برسد، وحدت و یکپارچگی باتوسل به آموزه های اصیل قرآنی حاصل می شود، کسانی که سالیان متمادی از دیکتاتورها حمایت کرده اند نمی توانند به عنوان دوست وحامی ملتهای مسلمان قرار گیرند ودشمنان اصلی خودآنها هستند که امروز با فریب ونیرنگ می خواهند قیام اسلامی ملتها را منحرف وبه نفع خودمصادره  نمایند ومهمتر از همه اینکه تجر به شکست استکبار در خود منطقه ودر مواجهه غرب با انقلاب اسلامی ایران  وجود دارد .

حجت الاسلام هاشمی در ادامه سخنان خود خطاب به حکومت های وابسته منطقه گفت: مردم از فقر اقتصادی ،وابستگی،نبود آزادی،عدم عدالت اسلامی،عدم توجه به مبانی اصیل اسلامی وقرانی،حاکمیت ارزشهای غربی،چپاول منابع طبیعی و استبدادخانوادگی به ستوه آمده اند و باید شماها بیدار شوید و با عقلانیت  با مسائل برخورد داشته باشید چون این مردم مسلمان ومظلوم  چیزی جز حق خود را نمی خواهند .

حجت الاسلام هاشمی با انتقاد از عملکرد قدرتهای غربی ،آمریکاومجامع بین المللی   در ارتباط با قیامهای اسلامی  منطقه گفت: دیکتاتورهای وابسته تا همین چهار ماه قبل از لحاظ امنیتی ، اقتصادی،نظامی و تبلیغاتی مورد حمایت آمریکا و غرب بوده اند وعکسهای یادگاری آنها با مقامات غربی گویای این واقعیت است و این امر امروز برای تمامی ملتهای منطقه شناخته شده است و نیاز به توضیح و تفسیر ندارد.

حجت الاسلام هاشمی  افزود:دیکتاتورهای منطقه دو ویژگی اساسی ومشترک دارند،اول اینکه مستبد میباشند و توجهی به رای و نظر مردم ندارندو دوم اینکه وابسته هستند و خیلی از مشکلات وگرفتاریهای  مردم منطقه نتیجه وابستگی حاکمان آنها به قدرتهای استکباری میباشد.

حجت الاسلام هاشمی تاکید کرد: ماهیت استکبار بر پایه تجاوز ،تعدی ، ظلم،ستم ، زور گویی و منفعت طلبی  است و اگر انتظار داشته باشیم استکبار  جنایت نکند ویا این جنایتها را تایید نکند ویا همه این حوادث تلخ وغیر انسانی را با آزادی وحقوق بشر خودساخته منطبق نداند انتظار غلط ونابجاست بدلیل اینکه هر حرکتی که خلاف منافع نامشروع آنها باشد ازنظر آنها محکوم است و اگر ما ماهیت و تاریخ استکباررا بشناسیم خواهیم دانست که آنها همیشه در مواجهه با ملتها به شگردها و ترفندهای مختلفی دست زده اند،سیاست آنها تاچند ماه قبل در حمایت کامل از دیکتاتورهای وابسته بود، اما امروز مزورانه و ریاکارانه می خواهند بر امواج انقلابی منطقه سوار شوند و در این راه با استفاده از ماشین تبلیغاتی وسیع  خودسعی دارند  مسیر انقلابهای مردم مسلمان منطقه را عوض کنند وبرای همین در تحلیلهای خود می گویند حرکتهای مردم منطقه اسلامی نیست بلکه مردم خواهان بهبود وضعیت اقتصادی و استقرار دموکراسی هستندو یا اینکه در ارتباط با قیام اسلامی مردم بحرین میگویند این قیام یک جنگ مذهبی بین شیعه وسنی می باشد.

حجت الاسلام هاشمی ماهیت استکبار را پیچیده عنوان کرد و گفت : ماهیت استکبار پیچیده میباشد  اما اگر ملتهای منطقه از قران کریم الهام گرفته ودر کنارآنان تجربه انقلاب اسلامی استفاده کرده  و علی الخصوص اگربه  رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه داشته باشند قطعا در قیام خود به پیروزی خواهند رسید.

در ادامه حاضرین با سر دادن شعار حمایت خود را ازبیداری اسلامی مردم مسلمان منطقه بیان داشتندوجنایات رژیم آل خلیفه وآل سعودی در کشتار مردم مسلمان وبی دفاع بحرین را محکوم کردند وخواستار اقدام فوری نهادهای بین المللی وعلی الخصوص سازمان ملل متحد وسازمان کنفرانس اسلامی در توقف کشتار مردم بحرین شدند .