شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مصاحبه اختصاصی معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه

برای انجام این مصاحبه بنا به درخواست روابط عمومی وموافقت آقای دکتر نصراله نژاد  معاون محترم آموزشی وتحصیلات تکمیلی سوالاتی در زمینه حوزه آموزشی دانشگاه مطرح گردید که همراه پاسخهای مربوطه به شرح ذیل می باشد.

1- آقای دکتر لطفاً توضیحی درباره سوابق علمی وآموزشی خودارائه فرمائید؟

اینجانب علی اصغر نصراله نژادقمی عضو هیئت علمی گروه زراعت و اصلاح نباتات از دانشکده کشاورزی دانشگاه هستم.

در سال 1375 بعنوان عضو هیات علمی در دانشکده کشاورزی استخدام شدم. دو سال مدیر گروه تولیدات دامی ، حدود 5 سال معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه بودم و در حال حاضر در سمت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی مشغول خدمت می باشم.

2- چه برنامه هایی برای پیشبرد آمور اموزشی دانشگاه دارید؟

خوشبختانه دانشگاه ایلام با توجه به پیشرفت فیزیکی در این چند سال و امکانات آزمایشگاهی توان فعالیت در مقطع تحصیلات تکمیلی را داردو هدف شورای آموزشی دانشگاه این است که با توجه به چارت سازمانی دانشگاه، گروههایی که توان جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را دارند جهت اخذ مجوزرشته  اقدام نماید تا زمینه برای فعالیت بیشتردر حوزه پژوهشی و رفع مشکلات و معضلات استانی فراهم گردد.

3-     برنامه های شما برای اخذ مجوز رشته های جدید به چه نحو می باشد؟

در حال حاضر دانشکده ها و آموزشکده دامپزشکی در حال جمع آوری اطلاعات و نوشتن طرح توجیهی جهت اخذ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

انشاءاله بتوانیم برای مجوز اخذحداقل پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشدو در صورت امکان یک رشته در مقطع دکتری را از وزارت بگیریم.

4-      در مورد استخدام اعضای هیئت علمی جدید توضیحی ارائه فرمائید ؟

بنابه قانون جدید جذب اعضای هیات علمی ، کمیته جذب در دانشگاه تشکیل شدودر این راستا دررشته هایی که نیاز به جذب عضو هیات علمی جدید داشته باشیم از گروههای آموزشی خواسته می شود تانیازخودرااعلام نمایند و بعد از نهایی شدن نیازهاکلیه رشته های موردنیاز در هر سال دو بار بصورت فراخوان عمومی در سایت وزارت علوم و سایت دانشگاه اعلام خواهد شد. تا متقاضیان واجد شرایط ثبت نام نمایند و مراحل گزینش علمی و عمومی متعاقب آن انجام  می شود و در نهایت افراد موردنظر به عنوان عضو هیئت علمی جدید جذب می شوند.

5-     ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف امسال چگونه بوده است؟

در مقطع کاردانی تعداد 28 نفر دانشجو، در مقطع کارشناسی تعداد 701 نفر دانشجو و در مقطع کارشناسی ارشد تعداد 122 نفر دانشجو و در مقطع دکتری تخصصی سه نفر دانشجو و در مجموع 854 نفر دانشجوامسال جذب دانشگاه شدند.

6-     آقای دکتر لطفا به مشکلات و موانع حوزه آموزش اشاره فرمائید؟

حوزه آموزشی دارای آیین نامه های آموزشی در مقاطع مختلف است. خوسبختانه این آیین نامه ها دارای قوانین واضح و روشن از مرحله ثبت نام دانشجو تا فارغ التحصیل شدن می باشند.اما متأسفانه عدم مراجعه بعضی از دانشجویان به این آیین نامه ها که در دسترس آنها می باشد مشکلاتی را هم برای دانشجو و هم برای سیستم آموزشی ایجاد می کند. توصیه من این است که دانشجوی محترم حتماً به این آیین نامه ها رجوع کند و اگر نیاز به مشورت دارند از اساتید محترم راهنا استفاده نمایند. در سطح بالاتر به معاون محترم آموزشی دانشکده ها رجوع کنند که انشاءاله مشکلات کمتر شود. در ضمن به نظر بنده نیاز به سیستم نرم افزاری جدید آموزشی است که در حال رایزنی هستیم که انشاءاله با استفاده از سیستم جدید سرویس دهی به دانشجویان محترم و اساتید بزرگوار بیشتر شود.