شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

استاندار ایلام در جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه: اساس زندگی زناشویی عشق و علاقه است.

مهندس اعلایی استاندار ایلام در جشن ازدواج 575 زوج دانشجودانشگاهها ومراکز آموزش عالی استان  ک دانشگاه برگزارشد، گفت: اساس زندگی زناشویی عشق و علاقه است نه معامله و کسب و کار.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی  مهندس اعلایی اظهارداشت: خداوند براساس حکمت متعالی خویش انسانها را بنحوی خلق کرده که کمال آنها در ازدواج  قرار داده  شده است.

وی تمایلات انسانها به ازدواج را فطری خواند و افزود: با ازدواج انسان کامل می شود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهید تمام سختی ها و مشکلات را پشت سر بگذارید باید زندگی را برعشق و محبت بنا کنید.

این مقام مسئول در ادامه با انتقاد از وضع برخی مهریه های سنگین نیز گفت: مهریه های نامتعارف و سنگین ضمانت اجرائی ندارد و نباید سنت مهریه از جایگاه خود منحرف شود.

استاندار ایلام تعیین مهریه های سنگین را یکی از موانع ازدواج جوانان خواند و بیان داشت: با نگاه معامله ای به تعیین مهریه باید دریافت که در معامله شکست نیز وجود دارد و هیچ ضمانتی برای عدم زیان وجود ندارد.

مهندس اعلایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نوع نگاه به ازدواج نباید مانند یک شرکت سهامی باشد که هرکس وظایفش را تعیین نماید و حکم کند که من باید چکار کنم  چون این ورود ها به زندگی با چالش روبرو خواهد شد.

وی با تبیین برخی شاخصه های پر اهمیت در زندگی زناشویی و ازدواج نیز خاطر نشان ساخت: در ازدواج انسان از اینکه تنها متعلق به خودش باشد بیرون می رود و در اثر احساس مسئولیت در برابر خانواده در جامعه هدفمند زندگی می نماید.

ایشان عاطفه، محبت، فداکاری و بسیاری از مفاهیم اخلاقی را در سایه تشکیل خانواده و زندگی مشترک قابل تحقق دانست.

شایان ذکر است در این مراسم استاندار ایلام به هرکدام از این زوج های دانشجویی یک عدد سکه بهار آزادی هدیه کرد.