شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دبیر همایش ملی پایانه هاوبازارچه های مرزی : یکی از دغدغه های اساسی در کشور ضرورت استفاده بهینه از فرصت های مرزی است.

دبیر  همایش ملی پایانه ها و بازارچه ها ی مرزی، فرصتها و چالش ها گفت: دلایل کافی برای توسعه بازارچه های مرزی وجود دارد، و رشد جمعیت و مراودات تجاری زمینه ساز شکل گیری پایانه های مرزی بوده است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های اساسی در کشور ضرورت استفاده بهینه از فرصت های مرزی است.

دکتر عسکری  معاون برنامه ریزی استانداری ودبیرهمایش  با بازخوانی شرایط مرز افزود: زمانی این مرزها یک تهدید برای کشور بودند ولیکن امروزه به یک فرصت برای جبران زیانهای وارده به کشور تبدیل شده اند که باید با تبدیل واقعی و عالمانه تهدیدها به فرصت و بهره گیری از پتانسیلهای تجاری، زائر، صادرات از وجود مرزهای مشترک نهایت استفاده را برد.

دکترعسکری  برخی از چالشهای فرارو را مربوط به خارج از محدوده کشور دانست و گفت: عدم پایبندی برخی از کشورهای همسایه به تعهدات خود یکی از چالش های بازار چه های مرزی است.

وی  بیان داشت: این همایش با هدف استفاده بهینه از ظرفیت ها و تبادل تجربه های موفق بین فعالان تجاری در بازارچه ها و ارائه راهکارها بمنظور رفع چالشها برگزار گردیده است.

دکترعسکری  خاطرنشان ساخت: جایگاه پایانه های مرزی و توسعه صادرات، توسعه صنعت حمل ونقل، مدیریت بازارچه و پایانه های مرزی، نقش پایانه های مرزی در درآمدهای ملی و منطقه ای، نقش بازارچه در توسعه تعاونیهای مرزنشین و بازارچه های محلی از جمله محورهای اصلی مورد بحث در این همایش است.

وی برخی چالشها را مربوط به خارج از محدوده کشور دانست و گفت: عدم پایبندی کشورهای همسایه به تعهدات خود یکی از چالش هاست.

وی اضافه کرد: در این همایش قراراست تعداد 50 مقاله علمی از اساتیدحوزه اقتصاد ارائه شود.