شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتراحمدی نژاد در اجتماع باشکوه مردم ایلام: مردم ایلام مرزبانان سلحشور و مدافعان عزت و استقلال ملت ایران هستند

Top of Form

دکتراحمدی نژاد در اجتماع باشکوه مردم ایلام: مردم ایلام مرزبانان سلحشور و مدافعان عزت و استقلال ملت ایران هستند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد که روز سه شنبه در اجتماع باشکوه مردم ایلام گفت : رژیم صهیونیستی برای آدم کشی ، ترور و تجاوز ایجاد شده است و به گمان خودشان برای جبران شکست های گذشته، پس از جنایت حمله به کاروان آزادی ، در تدارک حمله گسترده به غزه است.

احمدی نژاد به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که به غزه حمله کند ، ملت های منطقه ریشه های این رژیم را برخواهند کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به کشتی‌های کاروان آزادی غزه که حامل کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه بودند، اظهار داشت: بیش از 60 سال پیش با فریب‌کاری و دغلکاری آمدند و به زور سلاح در قلب منطقه ما رژیمی جعلی را تحمیل کردند.

وی با بیان اینکه "بیش از پنج میلیون فلسطینی نسل به نسل آواره‌اند و در آرزوی دیدن وطن و سرزمین مادری حسرت می‌خورند"، افزود: رژیم صهیونیستی تاکنون، پنج جنگ سنگین و خانمانسوز به راه انداخته و هزاران نفر را ترور و ده‌ها هزار نفر از زنان، مردان و کودکان فلسطینی را به اسارت گرفته و در زندان‌های اهریمنی حبس کرده است.
رییس جمهوری با اشاره به تجاوز این رژیم در سال 1385 به لبنان گفت: رژیم صهیونیستی تلاش کرد لبنان را تصرف کند و وحشیانه‌ترین اقدام‌ها را در جنوب لبنان انجام داد و در برابر مقامت تاریخی لبنان شکست خورد و به تلافی آن، خود را تجهیز کرد و مردم مظلوم غزه را که در منطقه‌ای کوچک و محدود در محاصره هستند، مورد هجوم قرار داد.
وی همچنین درباره حمله این رژیم به غزه در سال 1387 خاطرنشان کرد: مردم غزه در دریا و خشکی تحت محاصره کامل هستند. راه هوایی آنان نیز محدود و تحت کنترل است. سه سال است در محاصره دارویی، غذا، آب و حداقل‌های زندگی به سر می برند و حتی اجازه نداشتند مصالح ساختمانی برای بازسازی وارد غزه شود.

ریس شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه‌اندازی کاروان آزادی غزه گفت: مردمی از 40 کشور به ستوه آمدند، عواطف انسانی و شرافت و آزادگی آنان جریحه‌دار شد و داوطلبانه و به طور خودجوش مواد غذایی و دارویی در چند کشتی آماده کردند و با پرچم صلح و آزادی و برادری به سمت غزه حرکت کردند.
وی ادامه داد: سگ‌های وحشی، آدمکش‌ها و جلادهای حرفه‌ای صهیونیسم به جای اینکه از این کاروان استقبال کنند و به دلیل سه سال محاصره ناجوانمردانه و وحشیانه شرمنده شوند و راه را باز کنند تا کمک‌های غذایی مردم دنیا به مردم مظلوم غزه برسد، با هلیکوپتر، هواپیما و موشک و گلوله به مردم بی‌دفاع و بی‌سلاحی حمله می‌کنند و عده زیادی را می‌کشند.

** هشدار به رژیم صهیونیستی

رییس جمهوری خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اگر باز دست به جنایت بزنید طوفان خشم ملت های منطقه ریشه شما را برخواهند کند. احمدی نژاد با بیان این که وقایعی که امروز در غزه و فلسطین می گذرد شرم آور است، اظهار داشت: امروز هیچ انسان آزاده ای در دنیا نیست که از شنیدن مسائل غزه و جنایات صهیونیست ها سراسیمه نشود و خون او به جوش نیاید، امروز هر انسان با اراده ای تلاش می کند که قدمی علیه جنایتکاران صهیونیستی بردارد.
وی با اشاره به این که حمله رژیم صهیونیستی به کشتی های کاروان آزادی، خلاف ارزش های انسانی بوده است، گفت: این عمل رژیم صهیونیستی، خلاف قانون و عدالت بود و این عمل تنها منطبق با روحیه و منطق استکباری و استعماری این رژیم بود.
احمدی نژاد در ادامه با طرح این سوال که چرا رژیم صهیونیستی این گونه وحشیانه به کاروان آزادی حمله می کند اولین علت این مساله را آدم کشی این رژیم دانست و گفت: اگر این رژیم یک روز تهدید و ترور نکند، به منزله مرگ این رژیم است.
به گفته رییس جمهوری، سرتاسر حیات رژیم صهیونیستی سرشار از جنایت است، رژیم صهیونیستی در طول این سال ها در صدرا ، شتیلا و جنوب لبنان و اردوگاه ها جنایت های زیادی را انجام داده است.
وی دومین علت جنایات رژیم صهیونیستی را حمایت غرب و دولت آمریکا از این رژیم دانست و گفت: متاسفانه در طول 60 سال این رژیم هر جنایتی را انجام داد و همواره مورد حمایت دولت آمریکا و برخی دولت های اروپایی قرار گرفت.
احمدی نژاد اظهار داشت: دلیل سوم جنایات رژیم صهیونیستی، سکوت برخی کشورهای عربی است متاسفانه سکوت و مماشات و عقب نشینی، جرات این جنایتکاران را مضاعف کرده است آنان تصور کرده اند که هر جنایتی را انجام داده اند مجازاتی در انتظار آنان نیست ولی بدانند که روزی بسزای کار خود می رسند.

رییس جمهوری خطاب به همه ملت های دنیا اظهار داشت: امروز همه دولت ها و ملت ها باید نظر خود را در برابر این حادثه اعلام کنند، این حادثه مرزبندی بین کسانی که حقیقتا طرفدار انسانیت، برادری و صلح هستند با کسانی است که منافقانه به دنبال تسلط بر جهان ،جنایت و چپاول ثروت ملت ها هستند، می باشد.

ی با بیان این که ضدیت با قانون، حقوق بشر و جنایت جنگی آشکار تر از این نمی شود، اظهار داشت: ما انتظار داریم همه کسانی که جایگاه دارند نظر خود را به صراحت درباره این حادثه سنگین و توهین بزرگ به بشریت اعلام کنند.
احمدی نژاد با بیان این که دولت آمریکا موضع بسیار ضعیف و جانبدارانه اتخاذ کرده است، افزود: آمریکا به جای محکوم کردن جنایت، مواضع دو پهلو و سه پهلو اتخاذ کرده است و تلاش کرده از موضع گیری فرار کند.

وی با بیان این که برخی کشورهای اروپایی مواضع خوبی اتخاذ کرده اند،گفت: برخی شخصیت های انقلابی مواضع خوبی در این بین اتخاذ کرده اند، امروز این مواضع باید به یکدیگر گره بخورد و جبهه جهانی علیه تجاوز، قانون شکنی و تروریست و تعدی به حقوق ملت ها تشکیل دهند.

رییس جمهوری با بیان این که از چند ماه قبل رژیم صهیونیستی برای جبران شکست در غزه و جنوب لبنان برنامه ریزی کرده است اظهار داشت: این رژیم از مدت ها قبل ،طرح های عملیاتی آماده کرده ولی از زمانی که متوجه شد ایران، سوریه و لبنان در یک جبهه متحد در کنار هم ایستاده اند وحشت کرد و از آن طرح شیطانی عقب نشینی کرد.

احمدی نژاد تاکید کرد: امروز ما اطلاعات دقیقی داریم که آنان برنامه ریزی هایی را انجام داده اند که بعد از سه سال محاصره غزه و به خیال خود تضعیف مقاومت یک حمله گسترده ای به غزه انجام دهند و به تصور خودشان شکست های گذشته را جبران کنند.

وی اظهار داشت: خطاب به آنان می گوییم جنایات دیگر بس است، اگر باز هم دست به جنایت بزنید طوفان خشم ملت های منطقه ریشه شما را برخواهد کند.

** هشدار به حامیان رژیم صهیونیستی

رییس جمهوری خطاب به حامیان رژیم منحوس صهیونیستی تصریح کرد:60 سال از جنایت های این رژیم حمایت کردید دیگرکافی است ؛ بدانید که اگر این بار دست از حمایت این رژیم برندارید هنگامی که خشم ملت های منطقه لبریز شود تنها منحصر به مرزهای فلسطین نخواهد شد و تک تک شما را شریک جرم این رژیم می شناسد و پای میز محاکمه می کشاند.

وی با قدردانی از ملت هایی که در کاروان آزادی حضور داشتند خاطرنشان کرد : از کشورهایی که در کاروان تاریخی آزادی مشارکت داشتند به خصوص مردم کشورهای ترکیه ، یونان و آلمان تشکر می کنم.
احمدی نژاد ادامه داد : مطمئن باشید که این کاروان نمونه ای از خواست همه ملت ها است و به طورقطع با توکل به خداوند متعال به زودی ملت مظلوم فلسطین و غزه آزاد می شوند و در پایان روسیاهی به صهیونیست ها و اربابان جنایتکار آنها باقی خواهند ماند.

** امروز صحنه آزمایش شورای امنیت است

وی خطاب به شورای امنیت تصریح کرد : از شورای امنیت می خواهم که در خصوص جنایت رژیم صهیونیستی در کاروان آزادی قطعنامه ای صادر کند تا بدین واسطه دست صهیونیست ها از ادامه جنایات قطع شود.

وی افزود: اگر می خواهید شورای امنیت همچنان اعتبار و جایگاه داشته و ادامه مسیردهد باید بداند که امروز صحنه آزمایش است و این شورا باید نشان دهد که فقط برای کشورها مورد نظر آمریکا و اربابانش قطعنامه صادر نمی کند .

رییس جمهوری با بیان این که شورای امنیت باید ثابت کند که به دنبال ثبات امنیت در کشورها است گفت : به طور قطع یگانه پرستی پیروز است و فلسطین به زودی جشن پیروزی را خواهد گرفت ، اما سوال اینجاست که به چه دلیل عده ای به این درجه از جنایتکاری و وحشی گری رسیده اند ؟به این دلیل که دل های آنها از عشق به خدا ، اولیای خدا ، پیامبر گرامی اسلام خالی شده است .

**حضرت زهرا (س) دریای معرفت الهی است

رییس جمهوری این حوادث را نتیجه دور شدن دل‌ها از حضرت زهرا (س) ارزیابی کرد و گفت: اگر مردم جهان حضرت زهرا را بشناسند، گرد وجود نورانی او حلقه خواهند زد و همه مشکلات عالم، غم‌ها و غصه‌ها از جامعه بشری برطرف خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه "آنان که حضرت زهرا را نشناخته و دل در گروی او ندارند چقدر خسارت‌دیده و زیانکارند"، افزود: مشکل جامعه بشری این است که از اسوه‌ای مانند حضرت زهرا (س) فاصله گرفته است و مهر او را در دل ندارد.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت‌ها و دولت‌ها که از محبت حضرت زهرا (س) فاصله می‌گیرند اندیشه‌ها و عاطفه‌های آنان سنگ می‌شود. رفتار آنان از رفتار انسانی دوستانه و محبت‌آمیز فاصله می‌گیرد و خلق و خوی حیوانات و درندگان را پیدا می‌کند.
وی یادآور شد: فاطمه (س) کسی است که پیامبر خدا بدون اجازه او وارد خانه نمی‌شود. او مادر پدر، نقطه اتکا و دلداری و دلجویی پدر است. پیامبر به محبت و دستان یاریگر او دلگرم است.

رییس جمهوری با بیان اینکه "حضرت زهرا (س) مادر سرور جوانان اهل بهشت و کسی است که جبرییل امین بر او نازل می‌شود"، ادامه داد: رضای خدا در رضای او و خشم خدا در خشم اوست.

وی با تاکید بر اینکه "حضرت زهرای اطهر (س) در قله ایثار و فداکاری است"، افزود: خدای متعال بر ایثار او و همسر و فرزندان او گواهی می‌دهد.
احمدی‌نژاد، حضرت زهرا (س) را منبع علم و اسرار امامت و نبوت خواند و ادامه داد: او صاحب صحیفه‌ای است که فقط در دست امامان است و آنان به آن دسترسی دارند. امیرالمومنان علی علیه‌السلام کاتب و نویسنده احادیث و کلمات اوست. او کسی است که همتایی برای او جز امام علی علیه‌السلام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه "حضرت فاطمه (س) پناهگاه امامان است"، خاطرنشان کرد: امامان که واسطه فیض خدا هستند در هجمه‌های سنگین به او پناه می‌برند و او پناهگاه آنان است.

وی حضرت زهرا (س) را مرجع و مرکز پیوند نبوت و امامت خواند و گفت: او نخستین پاسدار نبوت و ولایت و جانباز و شهید در راه امامت و ولایت است. او کوثر است که وقتی خدا او را به پیامبر خود هدیه کرد از او خواست نماز شکر به جای آورد و قربانی کند و خدای متعال را ستایش کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: حضرت زهرا (س) نور است در همه عالم می‌درخشد و همه انوار عالم از نور اوست. او نور خدا و خدا نور السماوات و الارض است

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) مادر همه خوبی‌ها، زیبایی‌ها و همه بشریت است. او باران رحمت الهی است که بر قلوب مردم می‌بارد و دل‌ها را زنده می‌کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه "حضرت زهرا (س) کتاب آفرینش، کتاب هستی و دریای معرفت الهی است"، ایشان را مصداق کلمه حق و مانند قرآن کریم خواند.

وی با تشبیه کردن حضرت زهرا (س) به "لیله‌القدر" تاکید کرد: حضرت زهرا (س) اسوه و الگوست. او برای همه انسان‌ها -مردم و زن، کوچک و بزرگ در همه عالم- الگویی بی‌همتاست.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه "حضرت زهرا (س) آینه خدا، تجلی و مظهر اسمای الهی است"، افزود: زنان سراسر ایران و مردان این سرزمین به وجود حضرت زهرا (س) مفتخرند و او را سرمشق خود می‌دانند.

وی افزود : فردی که دردلش عشق به پیامبر ، حضرت زهرا (س) و اهل بیت نباشد مانند سنگ است ولی به شما بشارت می دهم که عشق به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت ایشان و گرایش به یکتا پرستی و ایمان با ظهور میراث دار پیامبران و یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) فراگیر خواهد شد.

رییس جمهوری با تاکید براین که در دنیای امروز قدرشناسی از زنان در حال نهادینه شدن است اظهارداشت : در بسیاری از نقاط دنیا قدر زنان را نمی دانند ولی زن کانون محبت الهی و ستون فقرات خانواده است .

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در ایران تبعیت از زنان جایگاه بالایی دارد، افزود: مردترین مردها کسی است که با تمام وجود به همسر، دختر و مادر خود احترام گذارد، زیرا این شیوه و سیره پیامبر(ص) است.

وی با تاکید بر اینکه هرجا زنان محترم و با کرامت باشند، فرزندان شجاع، با محبت و انسان‌های برجسته تربیت می کنند، ادامه داد: در جامعه ای که زنان تحقیر شوند و تحت فشار باشند، آن جامعه به پیشرفت و کمال انسانی دست نمی یابد.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در جوامع غربی شخصیت زنان را له کرده اند که در پی این کار، کل جامعه آنها در حال له شدن و نابودی است.
وی تصریح کرد: غربی ها بخاطر اینکه احترام، کرامت و نقش حقیقی زن را حفظ نکرده اند، امروز در آستانه سقوط به دره های بی اخلاقی هستند.
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز دختران ایران صادق، عفیف‌ و ‌مومن ترین زنان جهان هستند، تاکید کرد: هرجا زنان و مادران قربانی شوند، جامعه و نسل های آینده قربانی می شوند و جای آنها سنگدلی و بی اخلاقی حاکم می شود.

وی با تاکید بر اینکه جنایت های امروز بشریت محصول کنار گذاشتن دختران، همسران و مادران در جامعه جهانی است، گفت: نجات امروز بشریت در احیاء نقش زنان است و به لطف خدا ایرانیان و ایلامیان الگو و پیشتاز زنان عالم هستند.

احمدی نژاد با تبریک تولد حضرت زهرا (س) افزود: حضرت زهرا (س) مظهر و منبع عشق و محبت به خدا است.

رییس جهموری با تاکید بر اینکه عظمت حضرت زهرا (س) را کسی جز پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) و فرزندانشان قادر نیستند بیان کنند، اظهار داشت: چطور می توانیم از کسی صحبت کنیم که پاره تن پیامبر است و مقصد و مقصود آفرینش می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم ایلام مرزبانان سلحشور و مدافعان عزت و استقلال ملت ایران هستند، ادامه داد: نام ایلام با شور، حماسه، فداکاری، شجاعت و رشادت عجین شده است و این دیار سرزمین مومنان، پاکان و شجاعان است.
احمدی نژاد تصریح کرد: مردم ایلام دلداگان راه نورانی ولایت و امامت هستند و عشق و محبت مردم ایلام جلوه ای از عشق علوی است، زیرا مردم این استان فدایی اسلام و ایران هستند.

وی ایمان مردم ایلام را به استواری کوه‌ها و پاکی قلب ها و روح‌ها و چشمه سارها دانست و خاطر نشان کرد: مردم ایلام مرزبانان و پشقراولان دفاع از کشور و ملت هستند و جز خیر و نیکی، فواید ماندگار فراوان برای ایران داشته اند.

** اندیشه‌های نامحرم مانع ادامه طرح‌های اشتغالزای دولت شدند

رییس جمهوری در ادامه از دست ها و اندیشه‌های نامحرمی پرده برداشت که مانع به سرانجام رسیدن طرح های اشتغالزای دولت شدند.
احمدی نژاد با تاکید بر اینکه امروز روز ساختن و سازندگی است، گفت: باید دست به دست هم بدهیم و ایلام عزیز را بسازیم که در این مورد وظایفی بر عهده دولت است و وظایفی برعهده شماست.

احمدی نژاد با اشاره به تصمیمات دو سفر قبلی و موانعی که بر سر راه برخی از تصمیمات وجود داشته است، اظهار داشت: انشاءالله امروز در جلسه هیات دولت عملکرد سفر اول و دوم را بررسی کرده و اگر موانعی در راه تحقق مصوبات وجود داشته باشد بر طرف خواهد شد.
وی با بیان اینکه در دور سوم سفر به استان ایلام تصمیمات بسیار مهمی در دستور کار دولت قرار دارد، افزود:یکی از این تصمیمات تقویت و سرعت بخشیدن به طرح بزرگ مسکن مهر است و دولت مصمم است در کمتر از 3 سال و حتی قبل از آن در بخش مسکن به نقطه‌ای برسیم که مسکن از دغدغه جوانان و مردم خارج شده و تامین مسکن به روز شود.

رییس جمهوری دومین تصمیم مهم دولت برای استان را ایجاد اشتغال برای جوانان عزیز و ریشه کن کردن بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: در دولت نهم طرح بنگاههای زود بازده با همراهی دستگاهها و بانکها آغاز شد که کار بسیار خوبی بود اما متاسفانه دستها و اندیشه‌های نامحرم هجوم آوردند و جوسازی کردند و فشار آوردند تا این طرح اشتغالزا متوقف بشود.

** طرح هدفمند کردن یارانه ها از نیمه دوم امسال اجرا می شود

رییس جمهوری با بیان اینکه هدفمند کردن یارانه ها از نیمه دوم سال اجرا خواهد شد، گفت: پس از اجرای این قانون بسیاری از مشکلات جزیی زندگی مردم در شهر و روستا برطرف می شود.

احمدی نژاد افزود: امیدواریم با اجرای این طرح نه تنها فقیری در کشور وجود نداشته باشند بلکه دیگر نیاز به این نباشد که کسی تحت پوشش نهادهای بین المللی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه حمایت دولت برای آینده سازی فرزندانی که از اول فروردین امسال متولد می شوند، به زودی عملیاتی می شود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت برای هر کودک که از ابتدای فروردین امسال متولد می شود یک میلیون تومان هدیه داده خواهد شد و سالانه نیز دولت هدیه ای را اضافه خواهد کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: خانواده ها نیز باید همت کنند تا برای آینده فرزندان و شغل آنها تمهیداتی اندیشیده شود.
وی خطاب به مجتبی اعلایی استاندار ایلام و مدیران استان با تاکید بر اینکه پایه کار در دولت عدالت است، گفت: توجه شما و بودجه ای که به استان اختصاص می یابد باید به طور عادلانه بین همه شهر ها، بخش ها و روستاها توزیع گردد.

احمدی نژاد عدالت را پایه موفقیت ذکر کرد و گفت: دولت همه موجودیت خود را از مردم دریافت می کند. باید توجه کنید که درهای اتاق ها به روی مردم باز بوده و ارتباطتان با مردم قوی باشد اگر در این زمینه ضعیف باشید آنگاه رابطه ها و پارتی ها وارد شده و کار را خراب می کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه همه سازمان ها بسیج شده اند تا حرکتی گسترده و جامع برای توسعه صنعت، کشاورزی و خدمات سازمان داده شود، افزود: بدین ترتیب ان شاءالله ظرف دو سه سال مشکل بیکاری از فهرست مشکلات مردم ایلام خارج می شود.

وی گفت: دولت امروز بودجه بسیاری خوبی برای توسعه زمین های کشاورزی، اصلاح شیوه های آبیاری، توسعه کشت گلخانه ای و دامداری، شهرک های صنعتی، استقرار صنایع و ایجاد اشتغال برای جوانان استان اختصاص خواهد داد.

احمدی نژاد متذکر شد که دولت به طور ویژه برای استان ایلام، 150 میلیارد تومان قرض الحسنه برای اشتغال جوانان اختصاص خواهد داد.

احمدی نژاد با اشاره به خشکسالی و اینکه به دنبال آن برخی از کشاوزران آسیب دیده و قادر به پرداخت اقساط بانکی نیستند، گفت: دولت جرایم دیرکرد بازپرداخت را خواهد بخشید و مهلت خواهد داد تا کشاورزان بتوانند کار خود را پیش ببرند.
وی با اشاره به طرح های عمرانی استان ایلام گفت: مطالعه راه آهن و بزرگراه ها در دستور کار امروز دولت است و ان شاالله با اختصاص بودجه کار پیش خواهد رفت، در بخش ورزش، دانشگاهها، بهداشت و درمان، آب و راه ها و آموزش عالی و ...دولت مصوبات خوبی دارد که به اطلاع عموم خواهد رسید.
احمدی نژاد خطاب به مردم ایلام گفت: از شما به خاطر لطف ویژه سال گذشته به خادم خودتان تشکر می کنم، آرا شما به این خادم تعهد و مسوولیت ما را برای خدمتگزاری بیشتر چند برابر کرده است و امیدواریم که بتوانیم در برابر شما روسفید باشیم.
رییس جمهوری با اشاره به حضور حماسی مردم استان در اجتماع امروز گفت: این حضور شما باعث امید ملتها، سرافرازی ملت ایران و یاس دشمنان می شود.