شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری دومین جشنواره ایده های برتر نوآور و کارآفرینانه

دومین جشنواره ایده های برتر نوآور و کارآفرینانه عصر روز چهارشنبه 30/10/88 در محل سالن اجتماعات داتشکده ادبیات و علوم انسانی  با حضور دکتر قربانی رئیس دانشگاه ، معاون نهاد ، معاونین، رؤسای دانشکده ها، دکتر مراد نژادی مدیر مرکز رشد واحدهای فن آور، مدیران گروه و جمعی از دانشجویان برگزار گردید .

در ابتدا دکتر قربانی رئیس دانشگاه ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر از بانیان برگزاری جشنواره گفت : وقوع انقلاب اسلامی در سال 57 سرآغاز یک رنسانس در تاریخ ملت ایران است .

دکتر قربانی با اشاره به نظر مطرح در غرب مبنی برکنار گذاشتن دین از صحنه اداره اجتماع اظهار داشت : انقلاب اسلامی و تحولات منبحث از آن که باعث نوزایی علمی و فرهنگی در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران گردید جدایی دین از صحنه اداره اجتماع را به چالش کشید و بحث توسعه همه جانبه در قالب حکومت دینی را مطرح کرد .

وی افزود : روند طی شده منجر به این شد که جمهوری اسلامی بعنوان یکی از صاحبان تکنولوژیهای مدرن و نوین جهان مطرح گردیده است و این امر یک دستاورد مهم است که بوسیله حکومت دینی بدست آمده است . رئیس دانشگاه به روند توسعه کشورهای نوظهور اقتصادی مثل چین و هند اشاره کرد و گفت : این کشورها موقعیت کنونی خود را به آسانی بدست نیاورده اند و در طی این مسیر فشارهای سیاسی و اقتصادی را تحمل کرده اند بنابراین ما باید روند توسعه را در این کشورها رصد کنیم و با دفاع از حقوق خودعلی الخصوص در مبحث هسته ای کشور خود را به استقلال علمی برسانیم تا شرایط سیاسی و دیپلماسی جمهوری اسلامی در سطح دنیا ارتقاء یابد که این امر با حمایت از ایده ها نوآور و مبتکرانه و به مرحله اجرا درآمدن آنها ممکن است .

در ادامه دکتر مرادنژادی دبیر جشنواره گفت : این جشنواره با هدف شناسایی ایده های برتر در سطح استان ، توسعه فعالیتهای نوآورانه ، تشویق مخترعان و حمایت از ایده های نوآور و مبتکر برگزار گردید .

دکتر مراد نژادی افزود : فراخوان جشنواره در آبان ماه انجام گرفت که مجموعاً 66 ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که داوران علمی جشنواره بیست ایده را به مصاحبه دعوت کردند و در نهایت یک ایده را بعنوان ایده برتر و سه ایده را شایسته تقدیر دانستند در پایان مراسم از صاحبان ایده برتر و ایده های شایسته تقدیر و تجلیل بعمل آمد .