شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

گزارش برگزاری آزمون دکتری شیمی معدنی

پس از اخذ مجوز دکتری شیمی معدنی توسط هیأت رئیسه محترم دانشگاه که با تلاشها و تدابیر بسیار زیاد این مجوز از وزارت علوم اخذ شد . سرانجام در تاریخ 9/9/88 در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه شرایط و دستورالعمل اجرایی مربوط به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه ایلام مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب نهایی رسید .

دانشگاه ایلام از معدود دانشگاههایی بود که ثبت نام در آزمون دکتری را به صورت اینترنتی انجام داد. مهلت ثبت نام در این آزمون تا تاریخ 3/10/88 بود که جمعاً 10 نفر موفق به ثبت نام در این آزمون شدند . این آزمون در دو بخش آزمون کتبی و مصاحبه علمی در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 10/10/88 و 11/10/88 برگزار گردید . برای برگزاری آزمون کتبی دفترتحصیلات تکمیلی دانشگاه پیرو مکاتبه کتبی با اساتید شیمی معدنی در دانشگاههای مختلف مانند دانشگاه تربیت مدرس ـ تربیت معلم- رازی- بوعلی سینا و ... تعداد زیادی سؤال گردآوری و به صورت مهر و موم در تحصیلات تکمیلی نگهداری نمود . سؤالات این آزمون در تاریخ 9/10/88  ازسئوالات گردآوری شده از سایت دانشگاهها و همچنین سئوالات اساتید شیمی معدنی دانشگاه ایلام به وسیله­ی اساتید محترم شیمی معدنی انتخاب گردید . با جرأت می توان گفت که اولین آزمون دکتری شیمی معدنی ایلام از لحاظ کیفی و همچنین امنیتی در بالاترین سطح خود نسبت به سایر دانشگاههاانجام گرفت .

آزمون کتبی در دو نوبت صبح و بعدازظهر پنجشنبه مورخ 10/10/88 انجام پذیرفت که در نهایت 6 نفر توانست حد نصاب نمره کتبی لازم برای شرکت در مصاحبه علمی را اخذ نمایند . مصاحبه علمی توسط اعضای محترم هیأت علمی گروه شیمی معدنی در روز جمعه 11/10/88 انجام گرفت که پس از برگزاری این آزمون در نهایت یک نفر موفق به احراز نمره حد نصاب دانشگاه گردید .

این آزمون ، اولین آزمون دوره دکتری برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری بود که در دانشگاه ایلام برگزار گردید .

که این آزمون آغاز و شروع موفقیت آمیزی برای برگزاری آزمون دکتری در سایر رشته ها در دانشگاه ایلام می تواند باشد .