شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

اردوی راهیان نور رؤسای دانشگاه‌های استان ایلام به مقصد چنگوله برگزار شد

اردوی راهیان نور رؤسای دانشگاه‌های استان ایلام به مقصد منطقه عملیاتی چنگوله عصر روز دوشنبه 9 بهمن ماه 1402 برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام در جریان برگزاری این اردو  با تقدیر و تشکر از مساعی و حمایت‌های سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، یادآور شد: شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس دلیرانه و شرافتمندانه در برابر ماشین جنگی حکومت بعثی عراق ایستادند و علیرغم حمایت همه جانبه استکبار از حکومت صدام، تمامیت ارضی ایران اسلامی را حفظ کردند و آرامش و امنیت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

دکتر علی‌محمدی حضور اقشار مختلف مردم و به ویژه دانشجویان در مناطق عملیاتی در قالب اردوهای راهیان نور را یک نوع قدرشناسی از مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان دانست و گفت:  در اردوهای راهیان نور باید واقعیات جنگ تحمیلی و حماسه رزمندگان اسلام را برای دانشجویان تبیین کرد، تا ارزش‌های ناب دوارن دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام توضیحاتی را درباره  منطقه عملیاتی چنگوله و عملیات‌های انجام شده در این منطقه ارائه کرد و سپس خاطرات خود در دوارن دفاع مقدس را برای حاضرین بازگو کرد.

در این اردو همچنین سرهنگ «عزیر رحیمی» از رزمندگان باسابقه دوران دفاع مقدس نقش رزمندگان ایلامی در دوران دفاع مقدس را تشریح کرد و بصورت مبسوط خاطرات خود را از واقعیت‌های جنگ تحمیلی توضیح داد.

یادآور می‌شود رؤسای دانشگاه‌های استان ایلام ابتدا در مزار شهدای گمنام دانشگاه ایلام حضور یافتند و با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و سپس راهی منطقه عملیاتی چنگوله شدند.