شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رویداد «نوآوری و کارآفرینی کشاورزی» در دانشگاه ایلام برگزار می‌گردد

رویداد «نوآوری و کارآفرینی کشاورزی» با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی استان ایلام اردیبهشت ماه 1403 در دانشگاه برگزار می‌گردد.

    به گزارش روابط عمومی، در این جلسه دکتر «علیرضا تاب» معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام ضمن تشریح اهمیت و ضرورت توجه به کشاورزی به‌عنوان محور اصلی برنامه‌های توسعه پایدار امنیت غذایی، اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌های دانشگاه ایلام جهت برگزاری پربارتر رویداد نوآوری و کارآفرینی کشاورزی استفاده می‌شود.

دکتر تاب ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد مهم، گفت: دانشگاه ایلام از تمام ظرفیت‌های علمی، فنی، تخصصی و زیرساختی برای کمک به توسعه و ترویج کارآفرینی، اشتغال و تولید پایدار استان استفاده می‌کند.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام، افزود:  با توجه به تجارب و وجود اساتید صاحب‌نظر و دانشجویان در مقاطع و رشته‌های تحصیلی متنوع و مرتبط با رویداد، دانشگاه ایلام ظرفیت بسیار مناسبی جهت برگزاری مؤثر این رویداد دارد، لذا از تمام ظرفیت‌های موجود در جهت برگزاری باکیفیت و پربار این این رویداد مهم استفاده خواهد شد.

در ادامه سرهنگ طهماسبی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان و دبیر اجرایی رویداد، بیان کرد: رویداد نوآوری و کارآفرینی کشاورزی با حضور اساتید دانشگاه‌ها، نخبگان و کارشناسان کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط با محوریت بسیج جامعه مهندسین کشاورزی استان ایلام در اواخر اردیبهشت ماه 1403 با همکاری دانشگاه ایلام برگزار می‌شود.

سرهنگ طهماسبی، افزود: این رویداد به‌منظور دریافت ایده‌های نوآورانه، فناورانه و کارآفرینانه در تمام حوزه‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می‌شود، تا با حمایت از ایده‌های کاربردی و اشتغال‌آفرین بتوان در سال رونق تولید اقدامات اثرگذاری برای تولید و اشتغال‌زایی در استان ایلام انجام داد.

وی با اشاره رهنمودهای امام خمینی (ره) در حوزه کشاورزی، یادآور شد: طبق دیدگاه امام (ره) خدمت به کشاورزان، خدمت به اسلام است.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان، خاطرنشان کرد: با نگاه به تدابیر امامین انقلاب می‌توان مهم‌ترین چالش این بخش کمبود منابع و عدم توجه به روستاها و عدم مکانیزاسیون در کشاورزی ذکر کرد و راه رسیدن به تجاری‌سازی و صادرات تولیدات کشاورزی استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های روز دنیا و تجهیز کشاورزان به ابزار و وسایل روز می‌باشد. بنابراین، این رویداد می‌تواند ما را به کشاورزی دانش‌بنیان نزدیک و الگوهای موفق را به جامعه هدف معرفی کند.

در ادامه، دکتر نعمت‌اله شیری دبیر علمی رویداد نوآوری و کارآفرینی کشاورزی به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان ایلام برای ترویج و توسعه کارآفرینی و کسب‌وکار پرداختند و بیان داشتند که بخش کشاورزی و منابع طبیعی از اهمیت بالایی برای تولید و اشتغال‌زایی در استان برخوردار است.

استاد دانشگاه ایلام بیان کردند که برای استفاده از فرصت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان بایستی ضمن معرفی فرصت‌ها و منابع به جامعه هدف از آن‌ها در جهت ایده‌پردازی و تیم‌سازی و همچنین راه‌اندازی کسب‌وکارهای کارآفرینانه حمایت کرد. ایشان عنوان کردند برای همین‌منظور در رویداد نوآوری و کارآفرینی کشاورزی برنامه‌ریزی دقیقی برای برگزاری کارگاه‌ها و دروه‌های آموزشی مناسب جهت فرهنگ‌سازی و تغییر دانش و نگرش مخاطبان نسبت به کارآفرینی و کسب‌وکار صورت گرفته است و با نهادها و سازمان‌های حمایتی رایزنی خواهد شد که از ایده‌های برگزیده و اشتغال‌آفرین در این رویداد حمایت کنند.

دکتر شیری همچنین به اهمیت برگزاری رویدادهای کارآفرینی به‌منظور فرهنگ‌سازی و توسعه فناوری، نوآوری و کسب‌وکارهای کارآفرینانه تأکید کردند و بیان کردند چنین رویدادها و برنامه‌هایی در بلندمدت اثرات و پیامدهای بسیار مؤثری برای استان و کشور در برخواهد داشت.  دبیرعلمی این رویداد در ادامه به بیان محورهای رویداد اشاره کردند و عنوان کردند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت ایده بایستی به آدرس (https://bmkevent.ir/) مراجعه کنید.

در نهایت، در این جلسه اعضا به بیان دیدگاه و تجربیات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر رویداد نوآوری و کارآفرینی کشاورزی در استان پرداختند و برای برگزاری باکیفیت رویداد اعلام آمادگی کردند.  

رويداد «نوآوري و کارآفريني کشاورزي» در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد رويداد «نوآوري و کارآفريني کشاورزي» در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد رويداد «نوآوري و کارآفريني کشاورزي» در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد رويداد «نوآوري و کارآفريني کشاورزي» در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد رويداد «نوآوري و کارآفريني کشاورزي» در دانشگاه ايلام برگزار مي‌گردد