شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: مدل‌سازی کارایی انرژی در تولید سوخت‌های زیستی

تالیف: پروفسور آندره واسیاک

مترجمان: دکتر کبری حیدر‌بیگی دانشیار دانشگاه ایلام، دکتر احمد جهان‌بخشی، دکتر حسین آزرم‌دل

کتاب مدل سازی کارایی انرژی در تولید سوخت های زیستی ترجمه دکتر کبری حیدر‌بیگی دانشیار دانشگاه ایلام در 8 فصل و 115 صفحه توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.

زیست توده‌ به منبع مهمی برای تولید سوخت های زیستی تبدیل شده و بخش مهمی از صنعت سوخت مایع را به خود اختصاص داده‌است معمولا برای تولید سوخت زیستی و استفاده از آن به عنوان منبع انرژی در شرایط مختلف،چندین مزیت ذکر می‌شود اول از همه، استفاده از سوخت زیستی در بسیاری از کشورها، می تواند وابستگی به واردات نفت کاهش دهد بدیهی است که این امر می‌تواند با جایگزینی سوخت فسیلی وارداتی توسط سوخت زیستی حاصل از منابع بیولوژیکی داخلی حاصل شود. علاوه بر این انواع مختلفی از این منابع شامل قسمت‌های خوراکی گیاهان، بخش‌های غیر خوراکی آن‌ها یا فقط زباله‌هایی مانند پس‌ماندهای صنایع غذایی، در دسترس می‌باشد.

مزیت دوم را می‌توان امکان استفاده از منابع زیستی به عنوان مکملی برای ذخایر فسیلی محدود در نظر گرفت. با وجود نظرات متفاوت درباره‌ی مقدار منابع فسیلی موجود یا منابعی که انتظار می‌رود در آینده ایجاد شود به نظر می‌رسد این نکته انکار ناپذیر باشد که تمام منابع در دسترس و موجود بر روی کره‌ی زمین، منابعی محدود هستند.

همچنین انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای انرژی اولیه رو به افزایش باشد بنابراین گسترش منابع انرژی فراتر از سوخت‌های فسیلی موجود، امری ارزشمند است. استفاده از سوخت‌های فسیلی بدون شک با انتشار دی اکسید کربن همراه است که غالباً به عنوان دلیلی برای گرم شدن کره ی زمین به آن اشاره می‌شود مشکلات فنی و اقتصادی مرتبط با کاهش Co2 برخی از مولفان را به این نتیجه رسانده است که باید مصرف متوسط انرژی جهان در آینده تا سطح 63 گیگاژول سرانه در سال کاهش یابد.

 

سه‌شنبه هر  هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

روابط عمومی دانشگاه ایلام