شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: از اقلیم شهری تا مصرف انرژی (تعاملات خرد اقلیمی)

نویسندگان: خانم دکتر نازنین نصرالهی، مهندس مهشاد نعیم

کتاب از اقلیم شهری تا مصرف انرژی (تعاملات خرد اقلیمی) تالیف خانم دکتر نازنین نصرالهی  دانشیار دانشگاه ایلام در 3 فصل و 127 صفحه منتشر شده است.

انسان معاصر بیشتر وقت خود را در محیطهای زیست شهری سپری میکند. از اینرو بیش از آنکه تحت تاثیر محیطهای طبیعی باشد متاثر از محیطهای مصنوع انسان ساز شهری میباشد که به شکل پیوسته در آنها زندگی خود را سپری میکند برخلاف عوامل شکل دهی به محیط های طبیعی که در دراز مدت رفتار میکنند و در یک روند تکاملی متعادل محیط را شکل میدهند؛ عواملی که محیطهای شهری را میسازند با توجه به تکثر و پیچیدگی تاثیرات متقابل آنها بسیار پیچیده محلی مقطعی و تا حدودی غیر قابل پیش بینی هستند.

اگرچه شکل شهرهای ابتدایی بسیار ساده و الهام گرفته از طبیعت اطراف بودند که عمدتا با عوامل طبیعی در تضاد و تقابل چشمگیری نبودند، امروزه متغیرهای مستقل و وابسته ای که به شهرها شکل میدهند دارای رفتار و اثرات متضاد و گاهی حتی متناقض هستند. تراکم شهری افزایش گرمای انسان ساز در شهرها کاهش و یا تغییرات چشمگیر بافت گیاهی افزایش ذرات معلق در اتمسفر ناشی از مصرف سوختهای فسیلی در کنار فعالیتهای شبانه روزی ،انسانی محیط‌های شهری را محدودهای متفاوت از چشم اندازهای طبیعی اطراف و گاهی بسیار ناپایدار و پیش بینی ناپذیر کرده است.

 همچنین با گسترش در دو بعد افقی و قائم شهرهای امروزی به مکانهایی بدل گشته اند که مستقل از مناطق در برگیرنده آنها دارای جغرافیا و اقلیم های خاص خود هستند. حتی درون یک شهر مساله از این هم پیچیده تر میشود جایی که گرمای به دام افتاده در میان ساختمانها و در دره های مصنوعی بوجود آمده از بافت معابر و خیابانها محدوده های متفاوتی به لحاظ مشخصات اقلیمی را بوجود آورده اند.

 

 

سه‌شنبه هر  هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.



روابط عمومی دانشگاه ایلام