شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم اختتامیه اعتکاف دانشجویان دانشگاه‌های استان ایلام در دانشگاه ایلام برگزار شد

مراسم اختتامیه اعتکاف دختران دانشجوی دانشگاه‌های استان ایلام، ظهر روز شنبه 7 بهمن ماه 1402 در مسجد الغدیر دانشگاه ایلام برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومی، در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «سید محمد رضا حسینی نیا» مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه خداوند برای انسان چهار مرتبه قرار داده است، گفت: «عبودیت»، «نبوت»، «رسالت» و «امامت» چهار مرتبه مهم هستند، که خداوند برای انسان در نظر گرفته است، که در این میان مقام «عبودیت»، شاهراست و تا کسی به مقام عبودیت نرسد، امکان کسب مراتب دیگر را نخواهد داشت، لذا عبودیت و بندگی بالاترین رتبه‌ای است که مخلوق می‌تواند بدان دست یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نیا، افزود: به واسطه عبودیت است، که پیامبراین الهی به رسالت برگزیده شده‌اند و به واسطه عبودیت است که رسول اعظم (ص)، آماده دریافت آیات الهی شد.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، یادآور شد: انسان باید با عبادت، اقامه نماز، روزه گرفتن، اعتکاف و ...،  بتواند به شیطان «نه» بگوید و از منکرات دوری کند، تا با کسب عبودیت، به مقام قرب الهی دست ‌یابد.

دکتر حسینی نیا با بیان اینکه اعتکاف سراسری در سطح کشور، یکی از دستاورهای معنوی انقلاب اسلامی است، گفت: دانشجویان عزیز با  حضور در مراسم اعتکاف، به دنبال پالایش روح و پیوند بین معنویت و علم برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری خواستار دعای معتکفین برای مردم مظلوم غزه شد و بیان داشت: 113 روز است که رژیم اشغالگر قدس با حمایت استکبار جهانی و با تمام توان مردم مظلوم را مورد آماج حمله قرار داده است، لذا وظیفه ماست برای پیروی این مسلمانان بی دفاع و شکست و نابودی رژیم جعلی اسرائیل دعا کنیم.

در ابتدای این مراسم  حجت‌الاسلام علی حسنی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در رثای حضرت زینب (س) به روضه خوانی پرداخت.