شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های استان ایلام در دانشگاه ایلام

به همت معاونت آموزشی و پژوهشی دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام و با همکاری دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه ایلام، نشست هم‌اندیشی اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌های استان ایلام با موضوع انتخابات و مسائل جاری کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح روز دوشنبه 16 بهمن ماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ابراز خرسندی به جهت حضور در بین اساتید گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های استان و دانشگاه ایلام، با بیان اینکه بر اساس تأکید قرآن کریم هر کس خدا را نصرت کند، خدا او را نصرت می‌کند، یادآور شد: یاری خداوند با حمایت از دین خدا محقق می‌گردد، که در این صورت مؤمنان به عنوان انصارالله در ذیل حمایت پروردگار متعال قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره وابستگی، ذلت و خفقان دوران حکومت پهلوی، خاطرنشان کرد: در دوران حکومت پهلوی به علت وابستگی این خاندان، با اشاره سفیر انگلیس، رضاخان ایران را ترک کرد و به یک اشاره نیز با جدایی بحرین جدا موافقت نمود.

دکتر کریمی تبار افزود: آمریکایی‌ها از حکومت ایران توحش می‌گرفتند و با تصویب قانون کاپیتولاسیون توسط مجلس وقت، اتباع این کشور در صورت اقدام به هر جرمی از مصونیت برخوردار بودند.

امام جمعه ایلام اقدام انقلاب اسلامی به رهبری الهی امام خمینی (ره) یک انقلاب در تراز انقلاب انبیای الهی دانست و گفت: انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار، یادآور شد: همه مردم دنیا مدیون امام خمینی (ره)، هستند، چرا که  امام (ع) باعث تغیر رویکرد مردم جهان از پیروی از شرق و غرب به معنویت شد.

نماینده ولی فقیه در استان، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سال 1390 به علت تغییر رویکرد مردم جهان به سمت معنویت، ما الان در یک پیچ تاریخ مهم قرار داریم، چنانکه متفکران و استراتژیست‌های بزرگ دنیا نیز معترف این واقعیت هستند.

امام جمعه ایلام راهبر دشمن را دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات دانست و گفت: انتخابات اگر پرشور برگزار شود، وحدت و اقتدار ایران اسلامی را به همراه خواهد داشت.

 نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام تاکنون 129 نفر از گرایش‌های مختلف سیاسی تأیید صلاحیت شده‌اند، اظهار داشت: استان ایلام سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، که برای کسب هر کرسی، 43 نفر با هم رقابت می‌کنند، که این امر نشانه رقابتی بودن انتخابات است.

در ادامه مراسم دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به آیه «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة» (آیه 60 سوره انفال)، اظهار داشت: به استناد این آیه، هر اقدامی که اقتدار را برای مسلمانان به همراه داشته باشد، مسلمانان ملزم به انجام آن هستند، لذا انتخابات چون اقتدار کشور و ناامیدی دشمنان را به همراه دارد، مردم به پیروی از این آیه باید در آن شرکت کنند و نسبت به آن حساس باشند.

رئیس دانشگاه ایلام وظیفه اساتید گروه‌های معارف اسلامی را در آگاهی بخشی به دانشجویان سنگین و مهم عنوان کرد و گفت: دشمنان با جنگ رسانه‌ای و انتشار اخبار جعلی، درصدد ناامید کردن مردم هستند، که در این میان اساتید دانشگاه‌ها وظیف دارند با تبیین واقعیت‌ها، جوانان را نسبت به حقاقیق آگاه نمایند.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب اسلامی برای تطهیر حکومت پهلوی و جعل حقاقیق تاریخی آن دوران، بیان داشت: در دوران پهلوی فساد سیستمی حاکم بود، چنانکه خاندان پهلوی و اطرافیان شاه، بدون هیچ‌گونه ترسی پول‌های هنگفت را هزینه می‌کردند و به هیچ کس هم جوابگو نبودند.

رئیس دانشگاه، افزود: رضاخان یک دیکتاتور وابسته بود، که خفقان را بر ایران حاکم کرد و در آخر کار هم با  اشاره انگلیسی‌ها از ایران تبعید شد.

دکتر علی‌محمدی تبیین جایگاه مجلس و وظایف آن را یکی دیگر از وظایف اساتید گروه‌های معارف اسلامی برای دانشجویان دانست و بیان داشت: باید برای دانشجو تبیین شود، چه قوانینی در مجلس شورای اسللامی تصویب شده، چه فوایدی به همراه دارد و بهره مردم از آنها چطور است، تا حقایق برای نسل جوان روشن گردد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «سید محمد رضا حسینی نیا» مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه 93 استاد در گروه‌های معارف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان مشغول تدریس هستند، گفت: هدف از برگزاری این نشست، بیعت و تجدید میثاق با امام عصر (عج) و نایب برحق ایشان مقام معظم رهبری (زیده عزه)، تجدید عهد با آرمان‌های شهدا و تبیین انتخابات و مسائل جاری کشور است، که به لطف خداوند متعال و همت اساتید محرتم ان شاء الله به نتایج ثمرمندی نیز ختم خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نیا با اشاره به وظایف سنگین و متنوع دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، اظهار داشت: امور مربوط به اساتید گروه‌‌های معارف اسلامی، ستاد عمره و عتبات عالیات دانشجویان، ستاد ازدواج دانشجویان، طرح ضیافت استادان، تربیت مبلغ دانشجویی، شبکه رسانه‌ای استادان، هم‌اندیشی استادان، طرح مهرواره (تقدیر از گروه‌های جهادی)، طرح تدریس با جهت‌گیری الهی، طرح حامیم و طرح اندیشه تمدن ساز در این دفتر با حداقل نیرو (3 نفر) و اثرگذاری مطلوب انجام می‌گیرد.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه 93 استاد در گروه‌های معارف دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان مشغول تدریس هستند، گفت: هر دانشجو در طول دوره تحصیل 16 واحد دروس معارف اسلامی را ‌می‌گذراند، که زمان مناسبی را جهت تبیین حقایق، آگاهی بخشی و ترغیب دانشجویان به حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در اختیار اساتید گروه‌های معارف اسلامی قرار می‌دهد، که باید از این فرصت مغتنم نهایت استفغاده را بیرند.

دکتر حسینی نیا، افزود: باید برای دانشجو تبین گردد، که قضاوت و تصمیم خود را بر اساس واقعیات اتحاذ کند و نه بر اساس اطلاعات جعلی فضای مجازی، تا بتواند در راستای خدمت به کشور خود گام بر دارد.

دکتر حسینی نیا خواستار برگزاری مجلس مجازی توسط اساتید گروه‌های معارف اسلامی برای دانشجویان شد و بیان داشت: در این مجلس مجازی امور مربوط به قانون‌گذاری و نظارت به عنوان وظایف مجلس شورای اسلامی باید اجرا گردد، تا دانشجو جایگاه مجلس و حساسیت آن را بشناسد.

در ادامه حاضرین به بحث و تبدل نظر در خصوص مسائل جاری کشور و انتخابات پرداختند.