شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی در دانشگاه ایلام

کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی با تدریس حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح روز چهارشنبه 18 بهمن ماه 1402 در محل سالن آیت الله حیدری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در ابتدا دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام ضمن خیرمقدم به دکتر حسینی و حاضرین در مراسم و تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و فرا رسیدن مبعث پیامبر اعظم (ص) یادآور شد: پیامبر اسلام برای حاکمیت دین مبعوث شدند، که از لوازم آن حاکمیت قانون و التزام به آن است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اهمیت موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت:التزام به قانون یکی از محورهای اصلی اسلامی شدن دانشگاه‌ها و شکل‌گیری دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی است.

وی افزود: عمل و التزام به قانون نیازمند آگاهی به قانون است و در دانشگاه که مبدا همه تحولات است می بایست آن سطح از آگاهی و التزام به قوانین وجود داشته باشد که جامعه دینی ما آن را به عنوان یک جریان حاکم بر فضای آموزش عالی ببیند و با تاثیرپذیری از آن، به رعایت قانون و مقررات سوق داده شود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه عظمت ملت ایران در جهان امروز غرور آفرین است، گفت: زمانی که کنفرانس تهران با حضور «روزولت» رئیس جمهور آمریکا، «استالین» رئیس جمهور شوروی و «چرچیل» نخست وزیر انگلیس در آذرماه 1322 در تهران برای بررسی اوضاع جنگ جهانی دوم تشکیل شد، «محمد رضا پهلوی» شاه ایران را به جلسه راه ندادند و شاه هر چه التماس می‌کرد با رؤسای این سه کشور دیدار کند، به درخواست وی اعتنا نشد، که این امر یک ماجرای تأسف بار در تاریخ معاصر ایران می‌باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه یک مکان مقدس برای مراجعه آحاد مردم است، گفت: باید قانون و اخلاق در دانشگاه حاکم باشد و بدون التزام به اخلاق و قانون، اداره دانشگاه ممکن نخواهد بود.

نماینده وزیر علوم، یادآور شد: احترام و التزام به قانوان زمینه‌ساز ایجاد نظم ادرای، انضباط مالی، مانع شکل‌گیری تبعیض و عامل اهتمام به تکریم ارباب رجوع است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی، هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی را ضمانت اجرای قانون در دانشگاه‌ها دانست و اظهار داشت: سیاست ما مچ‌گیری و مجازات نیست، لذا هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی باید با حفظ استقلال و آگاهی بخش به اساتید و کارکنان، باید بر پیشگیری از تخلفات اهتمام داشته باشند.