شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری همایش دانشگاهیان استان ایلام برای ایران قوی ویژه انتخابات در دانشگاه ایلام

همایش «دانشگاهیان استان ایلام برای ایران قوی ویژه انتخابات» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام، رؤسای دانشگاه‌های استان و جمع زیادی از اساتید، کارکنان و دانشجویان، صبح روز دوشنبه 30 بهمن ماه 1402 در محل سالن آیت الله حیدری برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «الله نور کریمی تبار» نماینده ولی فیه در استان و امام جمعه ایلام با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، با اشاره به اینکه برای نسل جوان جایگاه کشور ما قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تشریح و تبیین شود، گفت: قبل از انقلاب آمریکایی‌ها برای ایرانی‌ها ارزش قائل نبودند، چنانکه آنها از مصونیت قضایی برخوردار بودند و هیچ مقامی حق رسیدگی به جنایات آنها را نداشت.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: در آن شرایط دشوار و در اوج مظلومیت ملت ایران، امام خمینی (ره) فریاد مظلومیت سر زد و انقلاب اسلامی شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کشور ما امروز در بسیاری از عرصه‌ها نسبت به قبل از انقلاب پیشرفت چشمگیر داشته است، یادآور شد: به عنوان مثال قبل از انقلاب در داخل ایران پر از پزشک خارجی بود، اما امروز به رغم تحریم‌ها و فشار اقتصادی، سال گذشته یک میلیون نفر از خارج کشور برای درمان وارد ایران شده‌اند.

دکتر کریمی تبار با بیان اینکه از برکت انقلاب اسلامی، آمریکا و انگلیس امروز جرأت تجاوز به کشور ما را ندارند، گفت: در سال 1398 پیشرفته‌ترین پهپاد آمریکایی وارد حریم کشور شد، که با موشک ساخت داخل ساقط گردید، اما آمریکایی‌ها عکس‌العملی از خود نشان ندادند و این همان عزت ایرانی است.

وی تصریح کرد: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، پایگاه آمریکایی‌ «عین الاسد» موشک باران شد، اما باز آنها هیچ واکنشی نشان ندادند، که بمباران یک پایگاه آمریکایی در آن مقطع برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد.

در ادامه دکتر «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام با بیان اینکه دانشجویان امید آینده و منشأ تحول در کشور هستند، گفت: این همایش و هم‌افزایی با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها، موجب غنای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

دکتر بهرام نیا تصریح کرد: دانشگاهیان مرجع هستند و دارای نفوذ کلام بالایی در جامعه می‌باشند، لذا می‌توانند زمینه‌ساز مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو شوند.

نماینده‌ی عالی دولت در استان ایلام یادآور شد: یکی از ارکان هر جامعه مدنی انتخابات است که در آن قدرت می‌چرخد و مانع از استبداد و انحصار‌طلبی می‌شود.

دکتر بهرام‌نیا در بخش دوم سخنان خود به ابر‌پروژه‌ی سامانه‌ی گرمسیری به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان اشاره کرد و گفت: در صورت افتتاح این پروژه، 18 هزار هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود که فاز نخست آن در آستانه‌ی افتتاح است و در‌ صورت بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه، 4 هزار و 300 هکتار از اراضی استان مشروب می‌شود. از مجموع اعتبارات اختصاص یافته (حدود 10 هزار میلیارد تومان) برای سامانه‌ی گرمسیری، 2 هزار و 900 میلیارد تومان در این دولت هزینه شده است.

استاندار ایلام بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجان‌چم به طول 85 کیلومتر دو لوله‌ی 2 متر و 40 سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم‌اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد که 17 کیلومتر نیز تونل ساخته شده است و چهار دره پر شده که آب به‌صورت ثقلی (بدون نیاز به پمپاژ) عبور کرده است.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: برای این پروژه 110 هزار تن میلگرد و 70 هزار متر مکعب بتن به‌کار رفته است و ظرفیت ذخیره‌ی آب پشت سد کنجانچم 85 میلیون متر مکعب است‌‌.

استاندار ایلام یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان در کنار سامانه‌ی گرمسیری، تونل کبیرکوه به‌طول 7 کیلومتر است که فقط در این دولت، یک‌هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده و در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

در ابتدای این مراسم دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام با بیان دانشگاه پیشتاز و پیش قراول در توسعه کشور و حل مشکلات و معضلات جامعه است، تأکید کرد: بر اساس این رویکرد، انتظار می‌رود که دانشگاه در موضوع انتخابات هم پیشتاز باشد و دانشگاهیان علاوه بر حضور در انتخابات، مردم را نیز به مشارکت حداکثری فرا بخوانند.

نظر به اهمیت سخنان دکتر علی‌محمدیف متن سخنان ایشان جداگانه منتشر می‌گردد.