شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم بزرگداشت مقام استاد وتقدیر از اساتید سرآمد آموزشی در دانشگاه ایلام

مراسم بزرگداشت مقام استاد وتقدیر از اساتید سرآمد آموزشی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی صبح روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومی، دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید مطهری و تبریک روز معلم از زحمات شبانه روزی اعضای هیأت علمی دانشگاه در طول یک سال گذشته قدردانی کرد.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به خصوصیات آیت الله شهید مطهری، گفت: آن شهید والامقام شخصیتی دغدغه‌مند و مسئولیت‌شناس بودند، لذا با تمام وجود در پی حل مشکلات جامعه و پاسخ به سؤالات نسل جوان برآمدند.

رئیس دانشگاه خواستار مسئولیت‌پذیری اعضای هیأت علمی در تربیت دانشجویان شد و اظهار داشت: دانشجویان تحت تأثیر رفتار اساتید هستند، لذا در کنار مسائل درسی، باید به دانشجو میدان داد، تا با تفکر سؤالات خود را مطرح کنند و در این مسیر باید صبر را با علم درآمیخت، تا اهداف مورد نظر محقق شود.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه علمی سودمند است، که مفید باشد و به حل مشکلات و مسائل جامعه کمک کند، یادآور شد: دانشگاه مسئولیت اجتماعی دارد و در این راستا استاتید محترم باید با دغدغه‌مندی برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «سید محمد رضا حسینی‌نیا» مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله شهید مطهری و تبریک روز معلم، یادآور شد: بر طبق رسالت معلمی باید، دانشجویانی فرهیخته و متعهد تربیت شوند، تا اداره جامعه را بر عهده بگیرند.

دکتر حسینی‌نیا با بیان اینکه تعلیم و تربیت از جنس ماده و طبیعت نیست، گفت: تعلیم و تربیت متصل به خداوند است و یک مسئله عرشی است، لذا مقام معلم و استاد یک فرصت مغتنم است که از طرف خداوند به ما واگذار شده و باید با تمام وجود قدر این فرصت را بدانیم و حداکثر تلاش را برای تربیت نسل جوان انجام دهیم.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام به ویژگی‌های آیت الله شهید مطهری اشاره کرد و بیان داشت: تألیفات شهید مطهری همراه با مطاعه عمیق و گسترده و دقت نظر بوده است، چنانکه فرموده است: «هیچ مطلبی را ننوشته ‌ام، که از آن عدول کنم».

دکتر حسینی‌نیا التزام به انصاف را یکی از ویژگی‌های بارز شهید مطهری دانست و گفت: اساتید ارجمند باید افق دید خود را بالا ببرند و  پذیرای انتقادات مطرح شده باشند و به ابهامات دانشجویان پاسخ دهند

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام مدیریت فضای کلاس را یک اصل مهم در ارائه دروس از طرف اساتید دانست و یادآور شد: انتظار می‌رود، اساتید محترم در کنار مسائل درسی، بر طبق رسالتی که دارند، مطالب ارزشی و اسلامی را مطرح کنند.

در ادامه دکتر «کریم کوخایی زاده» معاون آموش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام با تقدیر و تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ و همیشگی ریاست محترم دانشگاه جناب آٍقای دکتر علی‌محمدی و اعضای هیأت رئیسه، از زحمات مدیران حوزه معاونت آموزشی، رؤسا و معاونین آموزشی دانشکده‌ها و مدیران گروه‌های آموزشی قدردانی کرد و با اشاره به دستاوردهای درخشان دانشگاه ایلام در سال 1402، گزارشی از روند فعالیت‌های حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های جذب و ارتقای اعضای هیأت علمی،  استعدادهای درخشان، تحصیلات تکمیلی و اداره کل آموزش ارائه کرد.

در پایان از اساتید سرآمده دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی تقدیر بعمل آمد.