شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم تجلیل از خیرین استان ایلام در دانشگاه ایلام

به همت گروه مردم نهاد نجوا و با همکاری دانشگاه ایلام، مراسم تجلیل از خیرین استان ایلام با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، خانم دکتر فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، دکتر چراغی منتخب مردم ایلام در مجل شورای اسلامی و دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام عصر روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1403 در محل سالن آیت الله حیدری برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم به اهمیت کار خیر و خدمت به خلق در آیات و روایات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه افق دید انسان بالاتر برود، دغدغه بیشتری نسبت به همنوعان خود دارد و لذا خیرین انسان‌های مؤمنی هستند، که با معرفت بالا برای خدمات رسانی به  افراد محوم جامعه تلاش می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار، افزود: خیرین برای حفظ عزت افراد جامعه با خدا معامله می‌کنند، که طبق روایات، این افراد در خداوند محبوبترین مردم هستند.

در ادامه خانم دکتر فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقر، ماه گرفتگی چهره استان ایلام است و باید برداشته شود، افزود: با همدلی و همراهی بخش بزرگی از مشکلات جامعه ما قابل حل است.

خانم دکتر فلاحی، تصریح کرد: در فقرزدایی باید موازی کاری صورت نگیرد و چون افراد با انگیزه و خیر در استان زیاد هستند، باید مجمع قدرتمندی تشکیل داد تا خیرین استان پای کار بیایند تا کارهای بزرگی در استان رقم بخورد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، افزود: کمک به نیازمندان یک فرهنگ در تمام دنیاست، در استان ایلام با این فرهنگ اصیل کمک رسانی و همدلی چرا باید مجمع قدرتمند خیرین نداشته باشیم تا در راستای رفع مشکلات مردم گام برداشته شود.

سپس دکتر چراغی منتخب مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، گفت: انفاق کردن  نعمت بزرگی است، که نصیب هر کسی نخواهد شد و آثار و پیامدهای، همچون: دوستی، هم نوعی، هم‌گرایی، محبت و صمیمیت در جامعه به همراه دارد.

دکتر چراغی با اینکه دعای خیر مردم بدرقه راه کسانی است، که به قشر ضعیف جامعه  خدمت می‌کنند، گفت: حمایت نخبگان جوان و جهادی و همچنین خیرین گرامی از مردم ایلام ستودنی است.

منتخب مردم استان ایلام با بیان اینکه همه باید در جذب خیرین و پیگیری امور مربوط به اقشار ضعیف جامعه کمک کنیم، بیان داشت: اکثر اقشار ضعیف جامعه در روستاها ساکن هستند، که توجه به این قشر باید در اولویت مجلس و دولت قرار گیرد.

در ابتدای این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه کار خیر و انفاق محدود به مسائل مالی نیست و در آیات قرآن کریم نیز به انفاق جانی و مالی اشاره شده است، انفاق جانی بالاترین مرتبه انفاق است. مانند شهدا که نهایت انفاق را انجام داده‌اند و و با خدای خود معامله کرده‌اند.

دکتر علی‌محمدی، افزود: مسئولین و مدیرانی که خالصانه و برای رضای خدا کار می‌کنند و در هر ساعت از شبانه روز، وقت خود را صرف رسیدگی به امورات مردم می‌کنند، مصداق بارز کار خیر و انفاق می‌باشند.

رئیس دانشگاه ایلام به آثار بسیار مثبت انفاق در جامعه اشاره کرد و افزود: مدیریت عمل خیر خیلی مهم است و سرمایه‌های خیرین عزیز باید در مسیر درست هزینه شود و این مهم  نیاز به مدیریت دارد،  که با چه کیفیت واولویتی  در کجاها صرف شود.

دکتر علی‌محمدی با مباحث مربوط به حجاب و عفاف اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلات حوزه عفاف و حجاب، عدم وجود لباس مناسب یا گران قیمت است، که دولت باید در این زمینه سرمایه‌گذاری مناسب انجام دهد و مسئله حجاب و عفاف را در جامعه حل کند.

رئیس دانشگاه، افزود: خیرین عزیز می‌توانند با ورود به بحث حجاب و عفاف و تأمین البسه مناسب و کمک مالی به کارگاه‌های تولید البسه جهت تأمین  لباس ارزان قیمت و مناسب مشکلات مردم در این حوزه را کاهش دهند.