شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام قبل از خطبه‌های نماز جمعه ایلام قرائت شد

همزمان با هفته دانشجو، آقای «مسعود بیگی» جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام بیانیه این تشکل را قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر ایلام قرائت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، متن بیانیه بسیج دانشجویی به شرح ذیل است.

«بسم الله الرحمن الرحیم»

    به نام پروردگار جلالی که فلسطین و غزه را مادر برکت و قبله و قطب‌نمایی برای دل قرار داد، که ما را میان خنده درختان زیتون پیوند دهد و با کوفیه‌ی پیروزی گرممان کند. برای مناره‌هایش و سرودهای کلیساهایش دعا می‌کنیم، و یک داروی معنوی می‌گیریم و به آن بسمله مریم می‌گوییم وقتی خرما تازه می‌خورد، تا چشمان ما به مژده سعادت آنان و منجی عیسی علیه‌السلام خشنود گردد. عیسی، برکت و پاداش خداوند برای پیام پیروزی شماست.

«ما مظلومین همیشه‌ی تاریخ، محرومان و پا برهنگانیم، ما غیر از خدا کسی را نداریم و اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه بر نمی‌داریم» از این پیام رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، صدای ستمدیدگان به گوش می‌رسد؛ گریه کودکان یتیم، زمزمه مادران دردمند و خواهش مظلومان عالم که تمام آزادگان جهان را برای نجات خود از چنگال ظلم فرا خوانده‌اند. ثمره‌ی این اندیشه عظیم، درختی تنومند به نام انقلاب اسلامی است، که با تمام یقین، در برابر استکبار قد علم کرده است. انقلاب اسلامی، آوای حمایت از مظلومان و تبلور تمام آرمان‌های بزرگی ست که در جبهه حق علیه باطل در صفحات تاریخ رقم خورده است. همان انقلابی که امامش فرمود: «ما وظیفه داریم پشتیبان مظلومین و دشمن ظالمین باشیم. همین وظیفه است، که امیرالمؤمنین (ع) در وصیت به دو فرزند بزرگوارش تذکر می‌دهد و می‌فرماید : وَ کُونا لِلظّالِم خَصماً و لِلمَظلُومِ عَوناً»

آری به راستی این جبهه حق و باطل است و بی‌شک دانشجو همان کسی است، که در حساس‌ترین برهه‌های تاریخ در خط مقدم آن ایستاد؛ همان دانشجویی که در 16 آذر 1332، در همین دانشگاه‌ها و در همین دانشکدگان در خون خود غلتیدند و برای همیشه نام دانشجو را قرین ضدیت با هرگونه استکبار و استبداد کردند و این تاریخ را به نام خود پیوند زدند. همان دانشجویی که فرزند خمینی بود و در 1357 نه تنها بهمن حادثه‌ها را با آتش روحیه انقلابی خود گداخت و استکبار جهانی را در قالب شرقی و غربیش، به چالش کشید، بلکه فریاد شهیدانش در گوش زمان پیچید و آغازگر حرکت عظیمی شد که یک به یک از عراق و سوریه و یمن و لبنان تا تونس و نیجریه و بحرین را فراگرفت و به نشانی، از اراده مستضعفین در عالم بدل شد.

مسئله فلسطین، همان مسئله اول جهان اسلام است، که امامین انقلاب ما سال هاست انگشت اشاره به سمتش گرفته ‌اند، همانی که امام خمینی (ره) گفتمانش را در روز قدس بنا گذاشت و در پس سال‌ها فریاد زدن این آرمان توسط فرزندانش و دست برنداشتن از آن و تن ندادن به خیانت عادی سازی، حالا امروز در خیابان‌های تمام دنیا هر روز، روز قدس و هر زمان صحبت از فلسطین است.

ای مردم، در سمت درست تاریخ بایستید!

زمانی که بمب‌ها بر سر رویای کودکان غزه آوار می‌شوند، زمانی که خانه‌ها به تلی از خاک بدل می‌شوند و آرزوها و زندگی‌ها در آتش جنگ می‌سوزند، زمانی که دیگر تعداد شهدا را نه به نفر بلکه به خانواده می‌شمارند، در سمت درست تاریخ بایستید. از سازمان ملل که جز ابراز نگرانی کاری نمی‌کند، انتظار بیشتری نمی‌رود. از «یونیسف» که جز شستشوی مغز کودکان برای آینده‌ای در دست استکبار، کاری نمی‌کند، انتظاری نمی‌رود. از سازمان جهانی بهداشت که سردخانه شدن بیمارستان‌ها را می‌بیند و کاری برای هزاران شهید و مجروح نمی‌کند، انتظاری نمی‌رود. از شورای امنیت که در آن قاتلان با یک وتوی ساده به سگ هارشان اجازه دریدن جان های گرامی را می‌دهد انتظاری نمی‌رود. تعجبی نیست اگر در پشت سر این ماشین جنگی و جنایاتش، فرانسه که روی سرهای بریده مبارزان الجزایری آواز آزادی می‌خواند، انگلیس که با خون و استخوان مردم آفریقا دیوار کاخ‌هایش را بنا کرده و ایالات متحده که بزرگترین جانی جنگی تاریخ است را ببینیم. اسرائیل فرزند نامشروع اتحاد شرارت بار همین استعمارگران است و وای بر حکام و دولت‌هایی که در این خون ریزی‌ها خود را شریک این قاتلان می‌کنند.

وای اگر ببینیم و سکوت کنیم؛ وقتی عربستان صبح در بیانیه‌ای جنایات اسرائیل را محکوم و شب هنگام موشک‌های یمنی را که رژیم غاصب را هدف گرفته‌اند، منهدم می‌کند. وقتی رییس جمهور ترکیه برای فلسطین چفیه می‌اندازد و همزمان پول نفتی که به رژیم صهیونیستی فروخته را می‌شمارد. وقتی در نشست سران اسلامی، امارات برای غزه ابراز نگرانی می‌کند و روز دیگر سلاح‌های آمریکایی از پایگاه‌های نظامی‌اش برای کشتن کودکان غزه فرستاده می‌شوند.  وقتی قطر برای فلسطین کمک می‌فرستد، اما با آمریکایی‌ها برای بستن راه‌های تأمین مالی حماس برنامه می‌ریزد. وقتی مصر از بمباران رفح گله می‌کند، اما بدون اجازه آمریکا اجازه عبور یک کامیون هم از آن نمی‌دهد. وقتی جمهوری آذربایجان سکوت می‌کند، اردن وسط بازی می‌کند و جنبش فتح جوانان کرانه باختری را دستگیر می‌کند. وای اگر این مضحکه عام را ببینیم و در برابرش تنها کارمان تجمع و شعار باشد.

باید شریان‌های حیاتی اسرائیل قطع شود. نفس این هیولا را باید برید. خواه با تحریم و فشار اقتصادی مستقیم و غیرمستقیم، خواه با هزینه‌سازی برای کشورهایی که با اسرائیل همچنان عادی مراوده دارند. افکار عمومی جهان و بی تابی ملت‌های مسلمان، می‌توانند موج خروشانی باشند که سیلش بر پیکره‌ی اسرائیل، زخم کاری بزند. عزم می‌خواهد. عزمی که جمهوری اسلامی ایران باید پرچمدار و محقق کننده‌اش باشد.

باید گفت و گفت و نگذاشت درد فلسطین یک لحظه کمرنگ یا فراموش یا عادی شود. اسرائیل آنقدر دیوانه وار خواهد کشت و آنقدر دیوانه وار بمباران خواهد کرد، که جنایاتش عادی شود. کاری که در این هفتاد و پنج سال کرده و ما دانشجویان بسیجی در سالروز شهادت آزاد مردانی که با خون خود، خط مبارزه با استکبار را بر تن دیوارهای دانشگاه ماندگار کرده‌ایم و در آغاز سومین ماه از آغاز نبرد «طوفان الاقصی»، اینجا ایستاده‌ایم تا تکرار فریاد رسای فلسطین آزاد، از بهر تا نحر باشیم. تا با تکرار آنکه 16 آذر متعلق به دانشجوی ضد آمریکایی و ضد استکباری است و با یادآوری آن که دانشجو موذن و روح آزاده و وجدان بیدار جامعه است، همه را از جمله استاد و دانشجو، سیاستمدار و بازاری را، معلم و هنرمند را به گفتن از فلسطین و برای فلسطین دعوت کنیم.

علیه متحدان اسراییل از افراد تا حکومت‌ها تا شرکت‌ها، کاری کنید. بیشتر از نشست و بیانیه و موضع‌گیری. برای رزمندگان فلسطینی در غزه و کرانه‌ی باختری کاری کنید. برای روایت درست ماجرای غزه کاری کنید. برای فلسطین، برای عاشورای امروز، هر چقدر کار کنید کم است و باز هم باید کاری کنید. تا روزی که تمام فلسطین آزاد شود دست از تکاپو برندارید و برای فلسطین کاری کنید.

و من الله التوفیق

بسیج دانشجویی دانشگاه ایلام