شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیام تبریک رئیس دانشگاه ایلام به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو

دکتر «طاهر علی‌محمدی» رییس دانشگاه ایلام با صدور پیامی ضمن تبریک روز دانشجو، تأکید کرد ماهیت جنبش دانشجویی اهتمام به علم و دانش، مسئولیت شناسی، و وظیفه شناسی است، که نمود واقعی آن مبارزه با استبداد و استکبار، حضور در دفاع مقدس و جهش علمی ایران اسلامی می‌باشد.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، متن پیام دکتر علی‌محمدی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

  در دوران حکومت پهلوی شاهد پیوند استعمار و استبداد هستیم، که به اعتراض اقشار مختلف مردم و از جمله جنبش دانشجویی در 16 آذر سال 1332 انجامید و شهادت مظلومانه سه دانشجو را در این روز تاریخی به همراه داشت.

به واقع ماهیت جنبش دانشجویی این است، که در کنار اهتمام به علم و دانش، مسئولیت‌شناس و وظیفه‌شناس باشد. بدین لحاظ دانشجویان روزی بر اساس مسئولیت شناسی به مبارزه با استبداد داخلی و استکبار خارجی پرداختند و جان خود را نثار کردند و در برهه‌ای دیگر، برای دفاع از اسلام و میهن خود، راهی جبهه‌های جنگ شدند و در حماسه‌‌ی دفاع مقدس مشارکت نمودند.

امروز برای ارتقای جایگاه ایران در سطج جهان و توسعه کشور، نیاز است که دانشجویان عزیز خود را به سلاح  علم و دانش مسلح کنند و با کار پژوهشی، ایده‌پردازی و کارآفرینی، زمینه تولید ثروت در دو بعد مادی و معنوی را فراهم کنند، که نیاز اصلی جامعه ماست.

امروز استکبار ستیزی در توسعه علم تجلی پیدا کرده و لذا دانشجویان باید بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری، با  تمام توان به فراگیری دانش بپردازند، تا زمینه ارتقاء بیشتر ایران اسلامی در سطح جهان را فراهم کنند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز فرخنده را خدمت جامعه دانشجویی استان ایلام و دانشجویان فرهیخته و ارجمند دانشگاه ایلام تبریک عرض نموده، سلامتی، عزت، سربلندی و موفقیت و کسب مدارج معنوی را برای آنان از درگاه پروردگار متعال خواستارم.

 

طاهر علی‌محمدی

رییس دانشگاه ایلام