شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای غزه و آیین گرامیداشت روز دانشجو

مراسم بزرگداشت شهدای غزه و آیین گرامیداشت روز دانشجو با حضور دکتر ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین عصر روز چهارشنبه 15 آذر ماه 1402 در محل سالن آیت الله حیدری برگزار شد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر علی‌محمدی در این مراسم، اظهار داشت: تأسی به آیات قرآن کریم راز اصلی استقامت در برابر ظلم بی‌امان رژیم غاصب اسرائیل است چرا که قرآن کریم انسان را در برابر ناملایمات به صبر و مقاومت سفارش می‌کند و مردم غزه با وجود حملات ددمنشانه و ظالمانه این رژیم و آمریکا تسلیم نشده‌اند.

رییس دانشگاه ایلام افزود: استقامت بی‌نظیر مردم غزه تعجب و حیرت جهانیان به ویژه غیر مسلمانان را برانگیخت به گونه‌ای که اکنون جوامع غربی به تفکر و کنکاش در آیات قرآن روی آورده‌اند.

دکتر علی‌محمدی تأکید کرد: استقامت مردم فلسطین و باریکه غزه باعث شد، بسیاری از جوانان غربی به خواندن قرآن روی آورند و این از ثمرات عملیات طوفان الاقصی است.

رییس دانشگاه ادامه داد: امروز همه دنیا شاهد حوادث ناگوار غزه و حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان و زنان و کودکان هستند و بدون شک عملیات طوفان الاقصی و جنایات بیشمار اسرائیل سقوط و اضمحلال این رژیم را تسریع بخشیده است.

دکتر علی‌محمدی یادآور شد: مشارکت آمریکا با اسرائیل در جنایات غزه نشان دهنده ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی و شکننده بودن همین رژیم است.

رییس دانشگاه با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی برکات و آثار زیادی در سطح منطقه و جهان داشت، گفت: مقاومت مردم غزه در برابر اسرائیل با وجود کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان ارزشمند و چشمگیر است.

دکتر علی‌محمدی تأکید کرد: اسرائیل و آمریکا با تبلیغات گسترده خود در طول سال‌های گذشته جبهه مقاومت و جنبش‌های فلسطینی را تروریستی نشان داده‌اند، اما اکنون حملات وحشیانه این رژیم علیه مردم غزه حقانیت محور مقاومت، مظلومیت مبارزان فلسطینی و خوی ددمنشانه رژیم صهیونیستی را به دنیا ثابت کرد.

در ادامه مراسم «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، اظهار کرد: دانشجویان باید ماهیت غرب را درک کنند و فریب ظاهرسازی های دروغین غربی‌ها را نخورند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی بعد از عملیات "طوفان الاقصی" دچار جنون شده و این جنایات جنگی را با چراغ سبز کشورهای جهان انجام می‌دهد و حتی دادگاه‌های بین‌المللی هم از اسرائیل حمایت می‌کنند.

ابوشریف تأکید کرد: نابودی و تسلیم غزه خواسته غرب به سردمداری آمریکا است که غزه و فلسطین را همانند هیروشیمای ژاپن و برلین آلمان نابود کنند، اما مردم مقاوم غزه تسلیم جنایات وحشیانه و حملات بی‌امان اسرائیل و آمریکا نشده‌اند.

وی با بیان اینکه بزرگترین ظلم تاریخ بشری در حق مردم فلسطین و نوار غزه شده است، اضافه کرد: فلسطین دارای تاریخ و تمدنی کهن، بسیار کهن تر از تمام کشورهای اروپایی و آمریکا است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین تصریح کرد: انگلیس با ورود به خاک فلسطین در 107 سال پیش به تدریج زمینه را برای ورود یهودی‌های به خاک فلسطین مهیا و آنها را در برابر فلسطینی ها مسلح کرد و هدف انگلیس از این تغییر و تحولات در منطقه، تضعیف و تجزیه تدریجی کشورهای اسلامی و عربی بود.

وی با بیان اینکه مطالعه تاریخ برای آشنایی به واقعیت حوادث و رویدادها بسیار مهم و حیاتی است، گفت: عملیات طوفان الاقصی ریشه در ظلم 107 ساله انگلیسی‌ها بر سرزمین فلسطین دارد و اکنون نیز تمام تلاش دشمن حذف فلسطین است.

ابوشریف در مورد اهداف سیطره اسرائیل بر فلسطین و حمایت غرب از این رژیم غاصب، توضیح داد: تلاش برای عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و مسلمان منطقه با اسرائیل، انزوای ایران، تسلط آمریکا بر منطقه، حاکمیت اسرائیل بر نوار غزه و یهودی سازی کامل فلسطین از اهداف اسرائیل و غرب است، که خنثی‌سازی این دسیسه‌ها و برنامه‌ها موجب شکل‌گیری طوفان الاقصی شد.

وی با اشاره به اینکه عملیات طوفان الاقصی بزرگترین ضربه و عملیات نظامی و روانی را بر پیکره رژیم غاصب اسرائیل وارد ساخت، بیان کرد: همان روزهای اولیه پس از عملیات، رژیم صهیونیستی در آستانه سقوط و فروپاشی کامل بود، اما غرب با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی  این رژیم را از نابودی کامل نجات داد.

به گفته ابوشریف، حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با هدف تسلیم شدن و خروج آنها از نوار غزه و اشغال این سرزمین‌ها توسط اسرائیل است در حالی که بعد از 64 روز جنگ علیه غیر نطامیان، این رژیم هیچ دستاوردی کسب نکرده است.

وی ادامه داد: اکنون همه دنیا اسرائیل را یک رژیم تروریستی کودک کش می‌شناسند و قدرت تحمل مردم غزه در برابر جنایات جنگی صهیونیست‌ها، ماهیت واقعی و پلید آنها را آشکار کرده است، هر چند رسانه های غربی در یک دوگانگی در اطلاع رسانی، در برابر جنایات رژیم جنایتکار اسرائیل در غزه سکوت کرده‌اند و همین سکوت رسانه‌های غربی سقوط انسانیت در اطلاع رسانی را بر همگان آشکار کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از عجز و بی‌فاوتی رژیم های عربی و اسلامی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و حتی همدستی برخی حکام اسلامی و عربی با اسراییل انتقاد کرد و گفت: رمز پیروزی بر اسرائیل در استقامت و اتحاد کشورهای اسلامی و عربی است.

وی تصریح کرد: بیش از 85 درصد مردم جهان اسلام همراه و حامی فلسطین هستند، اما برخی حکام عربی و اسلامی مزدور و هم‌پیمان آمریکا و اسرائیل می‌باشند.

ابوشریف یادآور شد: در گذشته آمریکا، اروپا و اسراییل و رسانه‌های آنها به اسم دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان یک همدردی غیرعادی و گسترده با حوادث ایران داشتند، در حالی که با کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان و غیرنظامیان فلسطین سکوت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: آمریکا در قضیه فلسطین ثابت کرد حامی حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان نیست، اما پیروزی حتمی و وعده نصرت الهی از آنِ مردم مظلوم فلسطین است و اکنون جهانیان چهره منفور اسرائیل را شناخته‌‌اند و حوادث اخیر فلسطین و عملیات طوفان الاقصی مقدمه سقوط این رژیم جعلی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: رزمندگان فلسطینی مسیر درست خود را دریافته‌اند و همسو با جنبش‌های مبارز فلسطینی، محور مقاومت منطقه از جمله حزب الله لبنان، انصار الله یمن و حشد الشعبی عراق به جنگ با رژیم غاصب و جنایتکار اسرائیل آمده‌اند.