شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام

همزمان با هفته پژوهش و فناوری، جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام با حضور رئیس دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه صبح روز دوشنبه 13 آذرماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر «طاهر علی‌محمدی» در این مراسم با تبریک هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از زحمات اعضای هیأت علمی دانشگاه در طول یک سال گذشته، بر ضرورت انجام پژوهش‌های «صحیح» و «مفید»  تأکید کرد و گفت: پژوهش‌ «صحیح» و «مفید»، منحصر به یک شخص نیست، بلکه منافع آن برای همه مردم است و لذا با رویکرد آینده‌نگری و  جهان شمولی تدوین می‌شود.

رئیس دانشگاه ایلام، با بیان اینکه توسعه جامعه در گروه انجام تحقیقات مفید است، اظهار داشت: باید همه ما بررسی کنیم که در طول یک سال گذشته چقدر در تولید علم نافع تأثیرگذار بوده‌ایم و همچنین دانشگاه در این روند به چه میزان مؤثر بوده است.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه ایلام در طول یک سال گذشته، بیان داشت: دانشگاه ایلام در هجدهمین جشنواره شهید رجایی به عنوان دانشگاه برتر کشور انتخاب شد، که این موفقیت مرهون زحمات همه اعضای دانشگاه است.

رئیس دانشگاه اخذ سند زمین دانشگاه ایلام درشهرک اسلامیه مهران بعد از چند دهه را یک دستاورد مهم دانست و یادآور شد: از دوره اول مدیریت اینجانب (93-89)، روند حقوقی این فرآیند آغاز گردید و با اهتمام بیشتری که در دو سال گذشته صورت گرفت، در نهایت صدور سند زمین انجام گرفت.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به وارد شدن دانشگاه ایلام در نظام رتبه‌بندی تایمز و قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های معتبر جهان، اظهار داشت: در آخرین ویرایش سال 2022 نظام رتبه بندی معتبر جهانی تایمز، دانشگاه ایلام برای اولین بار وارد این نظام رتبه بندی شد و با کسب رتبه جهانی 1500-1201 در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه، افزود: همچنین در رتبه‌بندی تایمز موضوعی که در آن به صورت سالانه دانشگاه‌ها در حوزه‌های موضوعی مختلف ارزیابی می‌شوند، دانشگاه ایلام  در شاخص علوم فیزیکی حائز رتبه 1000-801 شد. 

دکتر علی‌محمدی موافقت وزارت علوم کشور عراق با تحصیل دوباره دانشجویان عراقی در دانشگاه ایلام را مرهون ارتقاء رتبه علمی دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد، در کنار رایزنی‌های انجام گرفته، ارتقاء رتبه علمی و کسب دستاوردهای مهم دیگر در موافقت وزارت علوم عراق با تحصیل دوباره دانشجویان عراقی در دانشگاه ایلام مؤثر بود.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسینی نیا مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام  با تبریک موفقیت‌های ارزشمند دانشگاه ایلام در طی یک سال گذشته، خواستار همدلی بیشتر اعضای دانشگاه گردید و یادآور شد وحدت و همدلی اعضای دانشگاه زمینه رسیدن به اهداف را هموارتر می‌کند.

دکتر حسینی نیا اشاره به اهمیت جایگاه عالمان در اسلام، یادآور شد: طبق نظر امام صادق علیه‌السلام هرگاه انسان با ایمانی از دنیا برود و یک برگ و صفحه نوشته علمی سودمند باقی گذارد، آن نوشته فردای رستاخیز حجاب و مانعی می‌شود بین او و آتش دوزخ و برای هر حرفی که نوشته است، شهری به وسعت دنیا در بهشت به او اختصاص خواهد یافت.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه در قرآن کریم 850 بار به علم، تفکر و اولی الباب اشاره شده است، گفت: رویکرد خاص اسلام به دانش پژوهشی، باعث تربیت هزاران عالم در جهان اسلام شد، که هر یک خود استوانه‌ای برای نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام بودند، چنانکه علامه امینی برای تألیف کتاب ارزشمند «الغدیر» 20 سال زمان اختصاص داد و به دهها کشور مسافرت کرد و هزاران سند را مرور نمود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی‌نیا با تمجید از مجاهدت شهدا که با نثار خون خود امنیت و توسعه را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند، یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، حیات یک کشور مرهون پژوهش است و لذا برای توسعه کشور باید اهتمام بیشتری به تحقیقات علمی انجام گیرد.

در ابتدای این مراسم دکتر «علیرضا تاب» معاون پژوهش و فناروی دانشگاه ایلام با تبریک هفته پژوهش و فناوری، یادآورد شد: استان ایلام دارای مزیت‌هایی در زمینه کشاورزی، دامپروری، نفت و گاز، مرز طولانی با کشور عراق و نقش‌آفرینی در امنیت غذایی است، که مأموریت‌های دانشگاه ایلام نیز بر اساس این مزیت‌ها تعریف شده است، تا دانشگاه ایلام بتواند به رسالت خود برای توسعه استان عمل نماید.

در پایان مراسم از پژوهشگران و فناوران برگزیده دانشگاه ایلام تقدیر بعمل آمد.