شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

قرار گرفتن دانشگاه ایلام در لیست دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم کشور عراق

دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام از قرار گرفتن دوباره نام این دانشگاه در فهرست دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم کشور عراق خبرد داد، که در نتیجه امکان تحصیل دانشجویان جدید عراقی در دانشگاه ایلام فراهم گردید.

 

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر علی‌محمدی با بیان این خبر، اظهار داشت: در سال گذشته تعداد زیادی از دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه ایلام از فهرست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم عراق برای تحصیل دانشجویان عراقی خارج گشت و این ظرفیت مهم از این دانشگاه‌ها گرفته شد.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه ایلام در نظام رتبه‌بندی تایمز  و نیز نظام رتبه بندی ISC در سال جاری، گفت: در پی ارتقای رتبه علمی دانشگاه ایلام و قرار گرفتن در نظام رتبه‌بندی تایمز و با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده مدیریت دانشگاه با وزارت علوم عراق و رایزن فرهنگی این کشور در ایران، در آخرین بروزرسانی سیاهه دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم عراق که چند روز پیش منتشر شد، دانشگاه ایلام توانست با احراز شرایط جدید و با حسن نظر وزیر محترم علوم عراق و سایر مسئولان ذیربط، رسماً در لیست دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم عراق قرار گیرد.

دکتر علی‌محمدی، افزود: پیامد این رویداد مهم، امکان ثبت نام دانشجویان جدید عراقی از ترم بهمن ماه سال جاری در دانشگاه ایلام است.

رئیس دانشگاه ایلام با تبریک این موفقیت ارزشمند خدمت مردم شریف استان ایلام و جامعه دانشگاهی دانشگاه ایلام، گفت: با توجه به مرز مشترک طولانی استان ایلام با کشور عراق و مشترکات تاریخی، فرهنگی و قومی مردم این استان با مردم استان‌های مرزی کشور عراق، جذب دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام گامی حیاتی در جهت توسعه مراودات فیمابین دو کشور خواهد بود.