شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی منطقه 5 کشوری ستاد اقامه نماز در دانشگاه ایلام

نشست شورای برنامه‌ریزی منطقه 5 کشوری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوری راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، آقای دوست محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،  آقای نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام، آقای سرگزی معاون فرهنگ آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور، صبح روز پنج‌شنبه 1402/02/21 در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه گمشده جامعه ما و جامعه جهانی نماز است، اظهار داشت: نماز می‌تواند باعث بازدارندگی مشکلات شود. هزینه‌هایی که در جامعه می‌شود، اگر بخشی از آن در امر اقامه نماز صرف شود، از فحشا و‌ منکر جلوگیری می‌کند و آرامش روانی را در جامعه بوجود می‌آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار افزود: از شخصی‌ترین و خصوصی‌ترین ارتباطی که داریم تا عمومی‌ترین ارتباطی که در نماز جمعه و جماعت داریم، این است که ما از طرف همه انسان‌های خداپرست با خدا صحبت می‌کنیم که این امر نشانه وحدت فراگیر در جامعه می باشد. اگر نگاه ما در جامعه این شد که ما یک مجموعه در جامعه هستیم باعث پیشرفت جامعه می‌شود.

در ادامه آقای دوست محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه نماز باید به عنوان یک اولویت فرهنگی قرار بگیرد، گفت: در برنامه ‌ریزی و تخصیص بودجه فرهنگی باید دقت فراوانی شود و در این خصوص باید برای ستاد اقامه نماز تخصیصی مشخص و جداگانه تعیین شود و به این گونه نباشد که ستاد برای برگزاری یک برنامه به دستگاه‌های دیگر وابسته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطر نشان کرد: مشکلی که در بخش ارزیابی ستاد اقامه نماز وجود دارد این است، که باید به جای مستندسازی به سمت تحقق تفاهم‌نامه برویم بصورتی، که دستگاه بجای اینکه برای جمع آوری مستند تلاش کند، در راستای تحقق تفاهم‌نامه و توسعه و ترویج نماز پیش برود.

سپس آقای نجفی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری ایلام خدمت به نماز را وظیفه هر مؤمن دانست و گفت: استان ایلام با وجود ظرفیت اربعین و قرار داشتن در مسیر اربعین، رسیدگی به نمازخانه‌های بین راهی را در دستور کار قرار داده است و این امر در طول سال با برگزاری جلسات متعدد و بازدیدهای منظم صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی بیش از سه و نیم میلیون نفر از مرز مهران عبور می‌کنند و این حجم عظیم زائرین مستلزم همکاری و تلاش دستگاه‌های مختلف و مسئولین سراسر کشور می‌باشد.

در ادامه  مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام به اهمیت گسترش نماز اشاره کرد و گفت: اقامه نماز و برگزاری برنامه‌های نماز می‌تواند قدمی در تحقق آیه کریمه «ان مکناهم فی الارض اقامو الصلاه» باشد.

در ادامه حاضرین به بحث و تبدل نظر بر اساس دستورالعمل جلسه پرداختند.

برگزاري نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري ستاد اقامه نماز در دانشگاه ايلام برگزاري نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري ستاد اقامه نماز در دانشگاه ايلام برگزاري نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري ستاد اقامه نماز در دانشگاه ايلام برگزاري نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري ستاد اقامه نماز در دانشگاه ايلام برگزاري نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري ستاد اقامه نماز در دانشگاه ايلام برگزاري نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري ستاد اقامه نماز در دانشگاه ايلام برگزاري نشست شوراي برنامه‌ريزي منطقه 5 کشوري ستاد اقامه نماز در دانشگاه ايلام