شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دانشگاه ایلام مقام سوم منطقه غرب و شمال غرب در مناظره دانشجویان را کسب کرد

دانشگاه ایلام مقام سوم مرحله منطقه‌ای غرب و شمال غرب یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران را کسب کرد.

    به گزارش روابط عمومی، در مراسم اختتامیه این دوره از مناظرات، حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تقدیر از دانشگاه ایلام و جهاددانشگاهی برای برگزاری این دوره از مسابقات،  برگزاری این مسابقات را گامی مهم در راه تحقق فرهنگ گفت‌وگوی علمی و رعایت اخلاق در گفت‌وگو دانست و گفت: آنچه قرآن دستور می‌دهد این است، که به راه خدا دعوت کنید و سه راه هم متناسب با مخاطبان ما پیشنهاد می‌دهد. برخی از مخاطبین ما به دنبال استدلال عقلی، برخی عاطفی و دیگران به جدل تمایل دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار با بیان اینکه قرآن دستور می‌هد باید با مخالفین مجادله احسن داشته باشیم، اظهار داشت: در این مناظره‌ها هم ادب و احترام رعایت شد و تمرینی بسیار خوب و علمی برای گفت‌وگوی نسلی است، که در آینده می‌خواهند در کسوت‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام به دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات توصیه کرد در کنار تحصیل و برنامه‌هایی از این قبیل  صادقانه با خدا صحبت کنند و بدانند، که دانشی برای ما مفید است، که ثمره آن شناخت صفات و افعال خدا و آگاهی به کوچکی خودمان باشد.

در ادامه مراسم دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از تلاش‌های جهاد دانشگاهی استان ایلام برای برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان ایران تشکر کرد و تأکید کرد، که همه‌ی دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات برنده هستند.

دکتر ویسه یادآور شد: توانمندی یک فرد به واسطه افزایش مهارت‌هایی است، که حوزه‌های شغلی و حرفه‌ای خود در آینده بهره مند می‌شود و یکی از این مهارت‌ها فنون مذاکره است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، افزود: مذاکره‌ای ارزشمند است که برد - برد باشد و هر دو تیم‌های مناظره دانشجویان یک فضای واقعی را پیرامون یک موضوع تمرین کردند و همه شرکت کنندگان برنده‌ی میدان تمرین گفت‌وگو هستند.

سپس آقای زرگوش مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری ایلام، گفت: مسابقات مناظره دانشجویان یکی از مصادیق جهاد تبیین و راه‌های مقابله با دشمن در جنگ شناختی است.

وی افزود: یکی از مشکلات  اساسی ما در کشور در خصوص فرهنگ گفت‌وگو است، که خوشبختانه جهاددانشگاهی در این زمینه به خوبی ورود کرده و با همکاری دانشگاه ایلام میزبانی این مسابقات را برعهده گرفته است.

آقای زرگوش با تاکید بر اینکه باید گفت‌وگو را از مدارس نیز آموزش دهیم، گفت: ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو موجب پیشرفت جامعه خواهد شد و برکات زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

در ادامه آقای پاکزاد سرپرست جهاد دانشگاهی استان ایلام با بیان اینکه تحلیل دقیق و درست مسائل روز کشور، منطقه و دنیا جز از مسیر گفتگو در فضای دانشگاه امکان پذیر نیست و گزاره‌های ابلاغ شده مسائل روز کشور هستند، که درباره انها گفت وگو می‌شود، اظهار داشت: تهیه و انتشار مطالب طرح شده در مناظره‌ها برای کمک به تصمیم‌سازی ضروری است و برگزاری این مناظرات در راستای جهاد تبیین و مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری است.


سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام تاکید کرد: تیم‌های موفق شرکت کننده یقیناً با روحیه دانشجویی پیگیر موضوع گزاره‌ها بوده‌اند و در موضع مخالف یا موافق توانسته‌اند با دلیل و برهان ، مدیریت زمان و استفاده درست از زبان بدن پیروز میدان باشند.

آقای پاکزاد گفت: با توجه به هدف این رویداد که تقویت و پرورش گفتگوی علمی و مستدل است و همچنین با شعار  رویداد ««مناظره فرصتی برای یادگیری» ، همه‌ی گروه‌های شرکت‌کننده برنده هستند اما برای هیجان بیشتر و ترغیب به تلاش بیشتر، از بین برندگان با رای داوران سه تیم برتر اعلام شد، که امیدواریم در مرحله‌ی کشوری هم خوش بدرخشند.

در این مسابقات  سه تیم «شهید مقصودی» از دانشگاه فرهنگیان همدان، «رستا» از دانشگاه زنجان و «مکتب شهید چمران» از دانشگاه ایلام توانستند مقام اول تا سوم را به دست آورند و به مرحله ملی این مسابقات صعود کنند.

مرحله منطقه‌ای یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور  16 تیم از 8 استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، همدان، لرستان، مرکزی، زنجان و ایلام در دانشگاه ایلام برگزار شد.