شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری آیین تجلیل از گروه‌های جهادی و خیرین دانشگاه‌های استان ایلام در دانشگاه ایلام

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام و با حضور دکتر حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، آیین تجلیل از گروه‌های خیریه و جهادی دانشگاه‌های استان ایلام صبح روز دوشنبه 1402/02/18 در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

      به گزارش روابط عمومی، در این مراسم دکتر حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه واژه «جهاد» واژه مقدسی است و بارها در قرآن کریم تکرار شده است و این به دلیل قداست و ارزشمند بودن جهاد در عرصه های مختلف است، خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) احیاگر جهاد بودند و حتی در ساختار حکومتی هم به این مهم توجه شده است و تحول‌های اساسی در حوزه‌های مختلف برگرفته از همین است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس در حال جهاد بودند و مزد این جهاد منجر به پیروزی ملت ایران در نبرد هشت ساله حق علیه باطل بود و در سایر حوزه‌ها نیز بصورت همزمان در حوزه سازندگی جهاد صورت گرفت.

دکتر حسنی ادامه داد: در حوزه جهادِ رسیدگی به محرومان در مناطق محروم نیز در قالب کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر حوزه‌ها، شاهد ارائه خدمات متنوع به مردمان این مناطق هستیم و در واقع جهادگران ادامه دهنده همان مسیر دوران دفاع مقدس هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه بسیاری از دستاوردهای نظام مقدس جمهروی اسلامی ایران تحت تأثیر تبلیغات منفی دشمن قرار گرفت، لذا برای مقابله با این توطئه‌ها ضرورت تبیین دستاوردها بیش از گذشته احساس می‌شود، یادآور شد: به همین منظور رهبر فرزانه انقلاب جهاد تبیین را بعنوان یک فریضه فوری مطرح کردند.

دکتر حسنی افزود: در همین راستا باید فعالیت‌های گروه‌های جهادی در جامعه اطلاع رسانی شود، تا مردم در جریان خدمات جهادگران قرار بگیرند، که این خود نیز جهاد تبیین است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه جهادگران بدون هیچ چشمداشتی در حال خدمت به مردم مناطق کم برخوردار هستند، گفت: این گروه‌ها امروز نیز به عینه و در عرصه‌های مختلف سازندگی، بهداشتی، درمانی، پزشکی و سایر موارد شاهد تلاش‌های ارزنده این عزیزان هستیم، که جای تشکر و قدردانی دارد.

دکترر حسنی در ادامه از گروه‌های جهادی خواست تا دایره فعالیت خود را در مناطق مختلف گسترش دهند تا سایر مناطق نیز از خدمات بی منت این گروه‌ها بهره‌مند شوند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، توانمندسازی را یکی از سیاست های مهم دولت عنوان کرد و در این رابطه گفت: توانمندسازی در بخش‌های مختلف به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد تا از این طریق افراد بی‌بضاعت و جامعه هدف از جمله زنان سرپرست خانوار، توانمند شوند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه امسال 400 نفر از زنان سرپرست خانوار شناسایی شده‌اند که از حمایت های لازم برخوردار می شوند.

در این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به وجود بیش از 100 آیه در قرآن کریم درباره موضوع جهاد، یادآور شد: از تأکیدات مکرر قرآن کریم درباره جهاد، باید پی برد، که دایره جهاد گسترده و تمام زندگی مؤمن را در می‌گیرد.

دکتر علی‌محمدی، افزود: جهاد شامل مراحل فیزیکی (جهاد اصغر) و جهاد با نفس (جهاد اکبر) است، که در هر کدام از این دو مرحله، انسان با تسلط بر جسم و روح خود، تمام سختی‌ها را پشت سر گذاشته و به رضایت و قرب خداوند متعال دست پیدا می‌کند.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: جهاد مهمترین مقوله‌ای است، که در تمام مراحل زندگی انسان وجود دارد و تنها با جهاد می‌توان امور دینی و دنیوی را اصلاح کرد.

دکتر علی‌محمدی به اثرات اجتماعی جهاد نیز اشاره کرد و گفت: مسئولیت‌پذیری، مشارکت جمعی، ایجاد وحدت و همدلی از اثرات گران بهای اجتماعی جهاد است‌.

رئیس دانشگاه ایلام جهاد فرهنگی را در برهه کنونی، مهمترین جهاد دانست و بیان داشت: با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان علیه انقللاب اسلامی است، برای جلوگیری از توسعه علمی کشور، لذا گروه‌های جهاد باید به مسائل فرهنگی با حساسیت برخورد کرده و مانع تحقق اهداف شوم دشمنان شوند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسینی نیا مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با بیان اینکه گروه‌های جهادی و خیرین در سطح استان اسلام فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم شناسایی، معرفی و تقدیر از مجاهدان فعال این گروه‌ها است، تا زمینه گسترش فرهنگ فعالیت در این گروه‌ها و تکثیر آنها در سطح استان فراهم گردد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نیا با اشاره به تأکید حضرت امام خمینی (ره) در خدمت‌رسانی به پابرهنه‌ها و محرومین، خاطرنشان کرد: خوشبختانه گروه‌های جهادی در زمینه خدمت رسانی به محرومین در کنار کمیته امداد و بهزیستیچ به خوبی توانسته‌اند، ایفای نقش نمایند، که بر خود لازم می‌دانم از زحمات این عزیزان کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

در ادامه حاضرین در مراسم به بیان نظرات و مسائل مورد نظر خود پرداختند و در پایان از 40 تن از آنان تقدیر بعمل آمد.