شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هم‌اندیشی همایش بین‌المللی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در دانشگاه ایلام

نشست هم‌اندیشی نخستین همایش بین‌المللی علمی - پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محسن الویری عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم و با حضور حجت‌السلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، دکتر تاب سرپرست معاونت پژوهش و فناوری و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر الویری  با بیان اینکه موضوع حکمرانی یک موضوع فرارشته‌ای و از منظرهای مختلف قابل بررسی است، گفت: مفاهیم نوپدید، که پیش می‌آید سؤال این است که چگونه اینها را با بهره‌گیری از مبانی دینی تعریف کنیم، که سه روش معادل‌یابی، ایجاد شبکه وسیع از مفاهیم مختلف و تحلیل مؤلفه‌ها در هر موضوع است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم تصریح کرد: مسئله‌ی ما این است، که معارف رضوی به عنوان بخشی از آموزه‌های دینی چگونه می‌توانند برای امروز به ما کمک کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین الویری بر این باوریم، که بکوشیم آموزه‌های دینی را در متن جامعه زنده نگه داریم، که بازخوانی ویژه‌ای را می‌طلبد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم تصریح کرد: کاستی‌ها به درک درست نداشتن از آرمان‌ها و کژفهمی‌ها در عرصه اجرا بر می‌گردد و در مسئله حکمرانی غیبت تحصیل کردگان تاریخ در عرصه اجرا و نظر، لطماتی به بار آورده و لازم است این افراد با گام‌های استواری وارد مسائل جامعه بشوند و مسائل را از این منظر دنبال کنند.

دکتر الویری با بیان اینکه 61 روایت  از امام رضا (ع) دراین زمینه شناسایی شده است، که می‌تواند به موضوع حکمرانی کمک کند ومضامین را پیش روی ما قرار می‌دهد، از آستان قدس به خاطر رویکرد جدید در این زمینه تقدیر کرد و گفت: امیدواریم این گونه همایش‌ها بتواند آموزه‌های دینی و رضوی را در جامعه پیاده کند.

همایش بین‌المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در مرداد ماه امسال در ایلام برگزار خواهد شد و  فراخوان همایش به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، منتشر شده است.

اطلاع‌رسانی همایش از طریق وبگاه شمس توس به نشانی shamstoos.ir و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق پرتال portal.shamstoos.ir انجام می‌شود، گفت: به مقالاتی که به صورت پستی، بعد از اتمام مهلت ارسال اثر دریافت می‌گردند ترتیب اثر داده نخواهد شد، بنابراین علاقمندان به شرکت در این همایش بهتر است فایل اثر خود را از طریق سامانه ثبت‌نام بارگذاری کنند.

 

برگزاري نشست هم‌انديشي همايش بين‌المللي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام برگزاري نشست هم‌انديشي همايش بين‌المللي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام برگزاري نشست هم‌انديشي همايش بين‌المللي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام برگزاري نشست هم‌انديشي همايش بين‌المللي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام برگزاري نشست هم‌انديشي همايش بين‌المللي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام برگزاري نشست هم‌انديشي همايش بين‌المللي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام برگزاري نشست هم‌انديشي همايش بين‌المللي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام برگزاري نشست هم‌انديشي همايش بين‌المللي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام