شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

در دور دوم سفر ریاست جمهور به دانشگاه ایلام اعتبارات مناسبی اختصاص خواهد یافت

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه دومین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های استان ایلام که صبح روز جمعه سوم شهریورماه در همدان برگزار گردید، حضور یافت و در خصوص اهمیت فرهنگ‌سازی اظهار داشت: فرهنگ، بزرگترین سرمایه هر کشوری است. اگر بخواهیم سرمایه‌گذاری مادام‌العمر انجام دهیم، باید فرهنگ‌گذاری سالم صورت بگیرد چون فرهنگ‌سازی، فکر و احساس انسان را تغییر می‌دهد و سبب ایجاد عمل سالم می‌گردد.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر زلفی گل با بیان اینکه فرهنگ هر جامعه، ظرفیت‌ها را به سمت خاصی هدایت می‌کند به همین دلیل پویش و پالایش فرهنگی باید سرلوحه مدیران و مسئولان قرار بگیرد، گفت: هدف از اجرای طرح حامیم این است که در راستای پویش و پالایش فرهنگی گام برداشته شود و دانشجویان بتوانند با حضور خود در دانشگاه، راهبری و هدایت اطرافیان را انجام دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه ایلام برای وزارت عتف، بیان داشت: در مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به ایلام، برای دانشگاه‌های ایلام به ویژه دانشگاه ایلام اعتبارات بسیار خوبی تخصیص پیدا کرد و با هماهنگی وزیر نفت، قرار بر این شد برای تاسیس خوابگاه متاهلین و آزمایشگاه اعتبارات خاصی تعلق بگیرد.

دکتر زلفی گل، یادآور شد: وزارت علوم، مانند تصویب اختصاص 3 درصد بودجه و اعتبارات فرهنگی، اهمیت خاصی برای فعالیت‌های فرهنگی قائل است و لذا حداقل 3 درصد از اعتبارات باید صرف امور فرهنگی شود.

وزیر علوم، افزود: در وزارت علوم به این نتیجه رسیدیم برای ایجاد انگیزه جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی، در کنار کارنامه علمی، یک کارنامه فرهنگی هم صادر کنیم و در سامانه فرنما امکان نظارت دائمی و لحظه به لحظه فعالیت‌های فرهنگی بخش‌های مختلف دانشگاه وجود دارد و مدیران موظفند تمام اقدامات فرهنگی را در این سامانه ثبت نمایند. یک دانشگاه و مدیریت فرهنگی شایسته، برای فعالیت‌های فوق‌برنامه در اوقات فراغت دانشجو برنامه‌ریزی می‌کند و طرح حامیم این هدف را پوشش می‌دهد.

دکتر زلفی گل خواهان مدیریت وقت از طرف دانشجویان شد، و گفت: دانشجویان باید با مطالعه و درس خواندن، مدیریت وقت، رعایت ادب و اخلاق و روابط عمومی مناسب جهت موفقیت و مقبولیت بیشتر در بین افراد جامعه تلاش کنند.