شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

عملیات «طوفان الاقصی» هیمنه اسرائیل را فرو ریخت

حجت‌الاسلام و المسلمین یوسف یعقوبی معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، گفت: عملیات «طوفان الاقصی» با پایان دادن به افسانه شکست ناپذیری رژیم اشغالگر قدس، هیمنه این رژیم را فرو ریخت.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین «یوسف یعقوبی» ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در منطقه خاورمیانه اتفاقات بسیار مهمی در حال رخ دادن است، که یکی از آنها همین طوفان الاقصی است، اینکه چه خواهد شد و چه تأثیری بر تحولات منطقه خواهد داشت، فعلاً علامت سوالی است که برای پاسخ به آن زمان نیاز است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه پس لرزه‌های این حرکت عظیم ممکن است تا مدتها منطقه را بلرزاند، افزود: در حال حاضر به علت تغییرات سریع در منطقه، تخمین آینده سخت شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه طوفان الاقصی حاصل 75 سال اشغال منطقه توسط رژیمی است که هیچ ریشه تاریخی ندارد، ادامه داد: دوران اشغال منطقه تا امروز را می‌توان به دو دوره تقسیم کرد، که در دوره اول که از سال 1948 تا 1982 به طول انجامید و آرام آرام اشغال منطقه توسط اسرائیل با همکاری انگلیس شروع شد، ارتش اسرائیل یکی از قدرت‌های اول منطقه بود که هیچ نیرویی توان مقابله با آن را نداشت.

وی خاطرنشان کرد: از سال 1982 به بعد ما شاهد تشکیل گروه‌های کوچک مقاومت در حالت ابتدایی آن هستیم که در آن ایام مقابله هم بصورت مبارزه سنگ و ادوات نظامی بود. 

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، با تأکید بر اینکه رژیم اسرائیل از حالتی که هیچ کس توان مقابله با آن را نداشت و سالها خواسته‌های خود را به جهان عرب تحمیل کرد به حالتی رفته است که اینگونه مورد حملات شدید نیروهای مقاومت قرار می‌گیرد، عنوان کرد: در این سال‌ها نیروهای مقاومت دریافتند که با مذاکره و گفتگو به جایی نرسیده‌اند و سال به سال اشغال این سرزمین بیشتر شده است، بنابراین به این نتیجه رسیدند که باید خودشان وارد عمل شوند و اینگونه شد که وارد حریم اسرائیل شدند و این تابو که شکست برای این رژیم غیرقابل تصور است را شکستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حمله طوفان الاقصی از چند جهت حائز اهمیت است، یادآور شد: نکته اول این است که نیروهای مقاومت به این نتیجه رسیدند که در زندانی که رژیم اسرائیل برای آنها درست کرده است باید خودشان خارج شوند و این اقدام را نیز خودشان پایه‌ریزی کردند.

ایشان ادامه داد: نکته مهم‌تر این است که همگان دریافتند اسرائیل آنچنان هم قدرتمند نیست، چرا که آنها با این همه ادعا و تجهیزات دفاعی نتوانستند حمله مقاومت را پیش‌بینی کنند. 

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: شاید از همه مهمتر این باشد که در این حمله نیروهای مقاومت توان و اراده خودشان را محک زدند و دریافتند که می‌توانند این رژیم را از سرزمین خودشان بیرون کنند.