شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تقدیر رئیس جهاد دانشگاهی کشور از رئیس دانشگاه ایلام

دکتر مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اهدای لوحی از حمایت و همکاری دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با جهاد دانشگاهی تقدیر بعمل آورد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر «حسن مسلمی نائینی» رئیس جهاددانشگاهی کشور در جریان نشست هم‌اندیشی با رؤسای دانشگاه‌های استان ایلام که عصر روز چهارشنبه در محل سالن فرزانگان برگزار گردید، با بیان اینکه امیدواریم جهادگران دانشگاهی بتوانند پاسخ خوبی به اعتماد رئیس دانشگاه ایلام بدهند، تصریح کرد: استان ایلام استانی پرظرفیت، اما کم برخوردار است که امیدواریم با تلاش و هماهنگی دانشگاه‌های استان و جهاد دانشگاهی بتوان استعدادهای بالقوه استان را بالفعل کرد.

دکتر مسلمی نائینی بر استفاده استان از شبکه بزرگ علمی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: طرح‌های فناورانه جهاد دانشگاهی ظرفیت مناسبی برای توسعه استان ایلام است.

رئیس جهاددانشگاهی فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، برگزاری مسابقات مناظره دانشجویان را از نمونه فعالیت‌های فرهنگی  این نهاد عنوان کرد و گفت: این مجموعه در زمینه نفت و گاز فعالیت‌های خوبی را انجام داده و با همکاری با دانشگاه ایلام می‌تواند در این زمینه در استان نقش آفرینی کند.

در ادامه دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، اظهار کرد:  یکی از نهادهایی که بعد از انقلاب مؤر واقع شده است جهاد دانشگاهی است و  در واقع هدف از تأسیس این نهاد این بود که اهداف فرهنگی انقلاب در دانشگاه‌ها محقق شود.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به اینکه حضور در عرصه فرهنگی و تحقیقاتی دو وظیفه مهم جهاد دانشگاهی است، تصریح کرد: بعدها یک وظیفه دیگر نیز به جهاددانشگاهی سپرده شد که آن پل ارتباطی بین دانشگاه، صنعت و خدمات بود.

رئیس دانشگاه ایلام، گفت: وظیفه جهاددانشگاهی در عرصه فرهنگی و علمی در واقع رسیدن به هدف والای اسلامی شدن دانشگاه‌ها است.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به اینکه چندسالی هست که سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تدوین شده است، تصریح کرد: از رؤسای دانشگاه‌ها خواسته شده است که بر این اساس حرکت کنند.

رئیس دانشگاه ادامه داد: بحث اولیه در دانشگاه اسلامی تولید علم است وعلمی ارزشمند است، که نافع باشد، یعنی به تولید ثروت منجر شود. البته منظور از ثروت تنها مقوله مادی نیست، بلکه ثروت معنوی نیز در میان است.

دکتر علی‌محمدی، افزود: در دانشگاه اسلامی آموزش به شکل صحیح و درست انجام می‌شود، تا دانشجو بتواند مسائل را تحلیل کند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه در دانشگاه اسلامی پژوهش به شکل جدی دنبال می‌شود، تصریح کرد: پژوهش باید مشکلات معرفتی انسان را حل کند و برای جامعه کاربرد داشته باشد.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه دانشگاه اسلامی کارآفرین است، تصریح کرد: کسی که از دانشگاه اسلامی فارغ‌التحصیل می‌شود بیکار نمی‌ماند و برای خود و دیگران ایجاد کار می‌کند. همچنین دانشگاه اسلامی در حوزه مسئولیت اجتماعی نقش مؤثر دارد و پیشران است.

رئیس دانشگاه ادامه داد: هدف انقلاب اسلامی، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و راه آن این است که دانشگاه‌های ما باید اسلامی بشوند که این نیاز به کمک جهاد دانشگاهی دارد.

رئیس دانشگاه ایلام، گفت: یکی از وظایف جهاددانشگاهی اشتغال‌زایی نیز هست که به خوبی آن را انجام داده و انتظار هست که در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشد.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها برای امیدآفرینی در سطح جامعه، یادآور شد: جهاددانشگاهی می‌تواند در این عرصه مؤثر باشد.

در پایان این مراسم علاوه بر امضای تفاهم نامه مشترک بین رئیس جهاددانشگاهی کشور و رئیس دانشگاه ایلام، به پاس زحمات دکتر علی‌محمدی و هماهنگی با فعالیت‌های جهاددانشگاهی لوح تقدیری از طرف رئیس جهاددانشگاهی کشور به ایشان اعطا شد.

تقدير رئيس جهاد دانشگاهي کشور از رئيس دانشگاه ايلام تقدير رئيس جهاد دانشگاهي کشور از رئيس دانشگاه ايلام تقدير رئيس جهاد دانشگاهي کشور از رئيس دانشگاه ايلام تقدير رئيس جهاد دانشگاهي کشور از رئيس دانشگاه ايلام تقدير رئيس جهاد دانشگاهي کشور از رئيس دانشگاه ايلام تقدير رئيس جهاد دانشگاهي کشور از رئيس دانشگاه ايلام تقدير رئيس جهاد دانشگاهي کشور از رئيس دانشگاه ايلام