شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تقدیر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم از نقش دانشگاه ایلام در ارتقای وضعیت آموزش عالی استان ایلام

دکتر رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از فضای صمیمی حاکم بر مجموعه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام ابراز رضایت کرد و از نقش محوری دانشگاه ایلام در تحقق این فرآیند و ارتقای وضعیت آموزش عالی استان تقدیر بعمل آورد.

     به گزارش روابط عمومی، دکتر رازینی رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جریان برگزاری نشست شورای هیأت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان ایلام که با موضوع «سفر کیفیت» صبح  روز سه‌شنبه 1401/12/09 در محل سالن فرزانگان برگزار گردید، اظهار داشت: هدف اصلی این نوع بازدیدها تحت عنوان «سفر کیفیت»، شنیدن مسائل آموزش عالی استان‌ها و انتقال و پی‌گیری آن به مجموعه‌ وزارت عتف است.

دکتر رازینی، با تقدیر از فضای حاکم بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام و نقش مدیریت دانشگاه ایلام در این فرآیند، گفت: توسعه کمی آموزش عالی در سطح کشور به خوبی انجام گرفته است، لذا باید الان بر توسعه کیفیت برای اعتلای جایگاه دانشگاه‌ها توجه جدی صورت گیرد و در این راستا موضوع نظارت و ارزیابی را مقدمه‌ای برای مقوله کیفیت بدانیم.

رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت عتف، اهتمام به بهره‌وری را یکی از رویکردهای جدی وزات علوم دانست و اظهار داشت: موضوع بهره‌وری یکی از مطالبات جدی ریاست محترم جمهوری در دیدار با مسئولان وزارتی و دانشگاهیان است و خوشبختانه دغدغه بهره‌وری در آموزش عالی یک دغدغه جدی است.

دکتر رازینی یادآور شد: بخش دیگری از برنامه سفر، موضوع آموزش و توانمندسازی کارشناسان آموزش است.

در ادامه دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به رسالت دانشگا‌ه‌ها در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و حرکت به سمت تولید ثروت، گفت: تقویت فرهنگ عمومی کشور، تربیت نیروی متخصص و کارآمد، که مفید به حال جامعه اسلامی باشد، جزو اولویت‌های دانشگاه‌ها می‌باشد.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: باید ارزیابی لازم صورت گیرد تا مشخص شود، دانشگاه‌ها به چه میزان در تحقق رسالت خود موفق بوده‌اند.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به پیشرفت آموزش عالی بعد از پیروی انقلاب اسلامی، بیان داشت: قبل از انقلاب دانشجویان ایرانی حتی برای کسب مدرک کاردانی به خارج کشور می‌رفتند، اما امروز آموزش عایل به لحاظ کمی توسعه گسترده‌ای داشته است و بیش از 100 هزار دانشجوی خارجی هم در دانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه به لحاظ کیفی رشد مورد انتظار در دانشگاه‌های کشور صورت نگرفته است، گفت: متأسفانه به علل مختلف و از جمله جنگ تحمیلی و تغییر اولویت‌ها، برنامه‌ریزی راهبردی دردانشگاه‌ها انجام نگرفت.

دکتر علی‌محمدی افزود: در زمینه جذب دانشجو، تربیت استاد، ایجاد رشته‌های مورد نیاز بازار کار و توسعه فناوری، با مشکلات زیادی روبرو هستیم، که امیدواریم در دولت سیزدهم و با نگاه خاصی که اکنون بر زوارت علوم حاکم است، شاهد تحول و تغییر رویکردها در صحنه آموزش عالی کشور باشیم.

رئیس دانشگاه ایلام خواستار تهیه سند راهبردی توسعه آموزش عالی استان ایلام شد و گفت: باید مانع عملکرد جزیره‌ای زیرنظام‌های مختلف آموزش عالی شد و با هم افزایی و التزام به مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها، برای حل مشکلات و معضلات استان گام برداریم.

در ادامه دکتر سلاورزی زاده دبیر هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان با تشریح عملکرد این مدیریت، یادآور شد: تلاش شد با دو دور بازدید از مراکز دانشگاهی استان ایلام و  تبیین وضعیت، احصاء مشکلات و نقاط قوت و ضعف و ارسال گزارش مربوطه به مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تسهیل گر روند توسعه آموزش عالی استان ایلام باشیم.

دکتر سلاورزی زاده، یادآور شد: یکی از مقولاتی که مورد توجه هیات نظارت و ارزیابی استان قرار گرفت، توانمندی سازی کارشناسان آموزش عالی استان می‌باشد، که کارگاه‌های آموزشی متعددی در این زمینه برگزار شده است.

 

تقدير رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم از نقش دانشگاه ايلام در ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان ايلام تقدير رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم از نقش دانشگاه ايلام در ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان ايلام تقدير رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم از نقش دانشگاه ايلام در ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان ايلام تقدير رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم از نقش دانشگاه ايلام در ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان ايلام تقدير رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم از نقش دانشگاه ايلام در ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان ايلام تقدير رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم از نقش دانشگاه ايلام در ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان ايلام تقدير رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم از نقش دانشگاه ايلام در ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان ايلام تقدير رئيس مرکز نظارت، ارزيابي و تضمين کيفيت وزارت علوم از نقش دانشگاه ايلام در ارتقاي وضعيت آموزش عالي استان ايلام