شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه ایلام و اداره کل استاندارد ایلام

با هدف توسعه همکاری‌ها دوجانبه در محورهای تحقیقاتی، پژوهشی و تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، تفاهم نامه همکاری دانشگاه ایلام و اداره کل استاندارد ایلام منعقد شد.

   به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این نشست دکتر علی‌محمدی  با اشاره به نقش نخبگان و اعضا هیأت علمی در توسعه جامعه، گفت: دانشگاه ایلام می‌تواند یک پشتوانه مستحکم برای تحقق برنامه‌ها و پیشبرد اهداف؛ اداره کل استاندارد باشد.

رییس دانشگاه ایلام با تأکید بر مشارکت و محوریت دانشگاه در روند تصمیم‌گیری و تصمیم سازی‌های جامعه، یادآور شد: در دانشگاه هیچ کس به دنبال کسب منافع شخصی نیست، بلکه بنا به رسالتی که دانشگاه دارد، سعی داریم در روند توسعه استان و حل مشکلات و معضلات موجود تأثیر جدی داشته باشیم.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه اهتمام به استاندارد یک ضرورت جدی برای جامعه است، اظهار داشت: یکی از نیازهای جامعه ما اهتمام به بهره‌وری است، که توجه به مقوله استاندارد رابطه نزدیکی با آن دارد و می‌تواند در روند ارتقاء سطح بهره‌وری کشور مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه ایلام مقوله «استاندارد» را در زمره علم نافع دانست و گفت: در تولید علم، علم مفید ملاک است و استاندارد محصول علم نافع است، علمی که به تولید و ثروت بیانجامد و نهایتاً این مهم با تعامل و هم‌افزایی دانشگاه، صنعت و استاندارد محقق می‌شود.

در ادامه این نشست خانم همتی مدیر کل استاندارد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این اداره کل و دانشگاه ایلام گفت: در این تفاهم نامه‌ها دو طرف در زمینه گسترش همکاری‌های علمی، فنی و پژوهشی به همکاری خواهند پرداخت و دفتر استانداردسازی استاندارد و دانشگاه ایلام، یکی از دفاتر فعال بین دستگاه‌های اجرایی و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

خانم همتی با اشاره به سیاست تحولی استاندارد در دولت سیزدهم و ماده 17 قانون تقویت توسعه نظام استاندارد، گفت: تمامی تولیدات و خدماتی که از نظر سلامت برای جامعه مهم است، باید تحت نظارت استاندارد قرار گیرد که طرح عیدانه نیز در همین راستا از 15 اسفند شروع و تا 15 فروردین با هدف نظارت بر عرضه کالاهای استاندارد در مراکز عرضه، فروش و نیز ارائه خدمات استاندارد در مراکزی نظیر "فروشگاه‌های زنجیره‌ای"، "هتل‌ها"، "هتل آپارتمان‌ها"، "زائر سراها"، "رستوران‌ها"، "پایانه‌های ترمینال‌ها"، "میادین میوه و تره بار" و … که در دامنه نظارتی بازرسان این اداره کل خواهد بود در استان انجام می‌گیرد.

یادآور می‌شود: در راستای انعقاد این تفاهم نامه مقرر شد اداره کل استاندارد و دانشگاه ایلام در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی، پژوهشی، تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، بهره برداری از امکانات و خدمات آزمایشگاهی، برگزاری سمینارها و کنفرانس‌ها، طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، تدوین و بازنگری استانداردهای ملی و همکاری در تدوین استانداردهای بین المللی، استفاده از منابع علمی طرفین، همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی و … به همکاری بپردازند.

 

انعقاد تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل استاندارد ايلام انعقاد تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل استاندارد ايلام انعقاد تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل استاندارد ايلام انعقاد تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل استاندارد ايلام انعقاد تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل استاندارد ايلام انعقاد تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل استاندارد ايلام انعقاد تفاهم نامه همکاري دانشگاه ايلام و اداره کل استاندارد ايلام