شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب : فیزیولوژی انسان( ویژه دانشجویان رشته های: علوم ورزشی،پرستاری،پیراپزشکی و ...)
مؤلف: دکتر نبی شمسایی ، دکتر هادی عبدی

                              

                                                            

کتاب فیزیولوژی انسان( ویژه دانشجویان رشته های: علوم ورزشی،پرستاری،پیراپزشکی و ...) تألیف دکتر نبی شمسائی دانشیار و دکتر هادی عبدی استادیار گروه آموزشی علوم ورزشی دانشگاه ایلام ، در 229 صفحه و 1000 نسخه توسط انتشارات دانشگاه ایلام منتشر شده است.

 

گستردگی کتب فیزیولوژی انسان که بیشتر برای دانشجویان رشته های پزشکی نوشته شده است از یک سو و حجیم بودن مطالب از سوی دیگر ، نویسندگان را برای آن داشت که با توجه به تجربه تدریس درس فیزیولوژی انسان در دانشگاه، نسبت به تنظیم و تدوین مطالبی یکجا ، مختصر و مفید اقدام نماید . هدف از تدوین این کتاب، در اصل ارائه مطالبی قابل درک در خصوص مفاهیم مختلف فیزیولوژی انسان برای دانشجویان رشته‌های مختلف به ویژه دانشجویان رشته علوم ورزشی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است، به طوری که درک مفاهیم دروس دیگر از جمله فیزیولوژی ورزش برای آنها آسانتر گردد.بی شک منابع ارزشمند دیگری در سال‌های اخیر در زمینه فیزیولوژی انسان به چاپ رسیده است،اما آنچه که این کتاب را از بقیه متمایز می‌کند،سادگی و روانی کتاب و تلاش مضاعفی است که برای ارائه بهتر مطالب فیزیولوژی انسان صرف شده است. همچنین جهت درک بهتر مطالب از تصاویر گویا و کاربردی در کنار توضیحات متنی استفاده شده است. در نوشتن این کتاب ، کوشیده شده است تا پیشرفت های سریعی که در زمینه فیزیولوژی رخ داده مد نظر قرار گیرد.

کتاب حاضر مشتمل بر 11 فصل است . در فصل یک ، مقدمه ای در خصوص فیزیولوژی آورده شده است، در فصل دو ، فیزیولوژی سلول مورد بحث قرار گرفته است، در فصل سه، ساختار شیمیایی بدن انسان بحث شده است، در فصل چهار، مطالبی در خصوص متابولیسم سلولی ارائه شده است، فصل های پنج و شش، به ترتیب به فیزیولژی دستگاه عصبی و دستگاه عضلانی اختصاص یافته است،در فصل هفت،عملکرد دستگاه غدد درون ریز بحث شده است، در فصل های هشت و نه ، به ترتیب دستگاه قلب و عروق و دستگاه تنفسی مورد بحث قرار گرفته است و در فصل‌های ده و یازده نیز فیزیولوژی دستگاه گوارش و کلیه‌ها ارائه شده است.

 

           سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

                 روابط عمومی دانشگاه ایلام

 

 

سه شنبه هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)