شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی و شهادت سردار قاسم سلیمانی در دانشگاه ایلام

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دفتر هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه‌های استان ایلام، مراسم سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی و شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، عصر دیروز در محل سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد رضا حسینی نیا مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره علامه مصباح یزدی، بیان داشت: این متفکر برجسته، با تلاش فراوان در تولید دانش دینی و تبیین اندیشه‌ الهی، تبیین مبانی معرفتی انقلابی، تربیت شاگردان بی‌شمار و دفاع از حریم ولایت، منشاء خدمات ارزشمند و ماندگاری در تاریخ انقلاب اسلامی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نیا با اشاره به حوادث مهم دی ماه، همچون: شهادت شهیدان مسعود علی‌محمدی و مصطفی احمدی روش دانشمندان هسته‌ای و ترور ناجوانمردانه سرداران مقاومت شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، اظهار داشت: سیر حوادث در این ماه، نشان دهنده دشمنی دائمی استکبار با انقلاب اسلامی و تلاش آنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، اخلاص و رسیدن به قرب الهی را رمز درخشش علامه مصباح یزدی در عرصه علم و اندیشه و سپهبد سلیمانی در عرصه دفاع و امنیت دانست و  گفت: مجاهدت این دو بزرگوار چون برای خدا و در جهت رضای او انجام شد، زمینه برکت تلاش‌های آنان را فراهم آورد و امروز نبوغ، خدمات و آثار آنان زبانزد دوست و دشمن می‌باشد.

دکتر حسینی نیا با اشاره به تعابیر مجلات معروف آمریکایی درباره سپهید سلیمانی، یادآور شد: به بیان نویسندگان این مجلات، حاج قاسم معمار محور مقاومت بر ضد آمریکا بود، که زمینه شکست توطئه‌های آمریکا همچون ایجاد داعش را فراهم کرد.

در ابتدای این مراسم دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، با اشاره به خدمات ماندگار شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس به ایران و مسلمانان، گفت: با تلاش‌های سردار سلیمانی، جبهه مقاومت امروز به چالش اصلی غرب و صهیونیسم در خاورمیانه تبدیل شده و با محاصره اسرائیل، زمینه مهار و کنترل توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه انقلاب اسلامی فراهم شده است.

دکتر ویسه با اشاره به نقش آفرینی سردار سلیمانی در شکت داعش، اظهار داشت: آن شهید والامقام با حضور دلاوارانه خود در میدان نبرد، نتیجه سال‌ها برنامه‌ریزی و هزینه سرسام آور استکبار برای ایجاد داعش با هدف ایجاد ناامنی و اختلاف در بین ملت‌های منطقه را با شکست مواجه کرد.

در ادامه مراسم سرهنگ جعفر رحیمی از رزمندگان دوران دفاع مقدس سخنانی را در خصوص اهمیت و جایگاه سپاه قدس ارائه کرد و سپس آقای حیدر قحطان یحیی الخراسانی دانشجوی بین‌الملل دانشگاه یک قطعه شعر حماسی و خانم شکوفه همتی کارشناس دانشگاه ایلام دلنوشته‌ای از زبان فرزندتان شهدا خطاب به شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند و سپس حاج حسین یوسفی با مداحی خود فضایی معنوی را بر سالن حکمفرما کرد.

در پایان مراسم از سه تن از مدافعین حرم تقدیر بعمل آمد.

 

برگزاري مراسم سالگرد ارتحال علامه مصباح يزدي و شهادت سردار قاسم سليماني در دانشگاه ايلام