شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه‌شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: مقدمه فقه و حقوق اسلامی

مؤلفان: دکتر کریم کوخایی زاده عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام

دکتر محمد خالد نبی نیاء

کتاب «مقدمه فقه و حقوق اسلامی» تألیف دکتر کریم کوخایی زاده عضو هیأت علمی گروه آموزشی فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه ایلام و دکتر محمد خالد نبی نیاء مدرس و پژوهشگر، در 5 فصل و 155 صفحه به رشته تحریر در آمده است.

در پیشگفتار کتاب آمده است:

   لازمه‌ی مطالعه و اجرای قواعد مهم فقهی و حقوقی دین مبین اسلام، داشتن یک بینش کلی از «فقه» و «حقوق» و موضوعات مهم آن است. از نگاه آموزشی نیز برخی از دروس در رشته‌ی و موضوعات مهم آن است. از نگاه آموزشی نیز برخی از دروس در رشته‌ی فقه و حقوق اسلامی در حکم دروس پایه‌ای و مقدماتی می‌باشند، که از جمله‌ی مهم‌ترین  و پایه‌ای‌ترین آنها بررسی مقدماتی و کلیات فقه و حقوق اسلامی است. اهمیت این موضوع ما را برآن داشت تا  در این راستا مبادرت به نگارش مجموعه‌ی حاضر نموده، تا  در جهت بهره‌مندی علاقمندان به علم فقه و حقوق گامی مؤثر برداشته باشیم. نگارندگان این کتاب پس از سال‌ها تدریس در حوزه علم فقه در مراکز دانشگاهی سعی نموده، پس از بررسی منابع اصلی در این علم با رعایت قاعده‌ی اختصار و با بیانی ساده و شیوا، که برای هر علم‌آموزِ مبتدی قابل درک است، به ارائه‌ی اصلی‌ترین مباحث موضوعه بپردازند.

 

      سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

                 روابط عمومی دانشگاه ایلام

 

سه‌شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام) سه‌شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)