شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر در دانشگاه ایلام

مراسم جشن میلاد دردانه خلقت حضرت فاطمه (س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر، صبح امروز در محل سالن آیت‌الله حیدری برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، در این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به حدیث شریف امام حسن عسکری (ع)، که «ما حجت‌های خداوند بر بندگانش هستیم و فاطمه (س) حجت خداوند بر ما است»، اظهار داشت: به واسطه این جایگاه خاص، رسیدن به کمال و سعادت با پیروی از سیره نظری و عملی فاطمه زهرا (س) حاصل می‌گردد.

رئیس دانشگاه در ادامه با اشاره وضعیت نامطلوب زنان قبل از اسلام، بیان داشت: در نقاط مختلف جهان، زن، یک انسان درجه دوم در اجتماع به حساب می‌آمد، که فاقد هرگونه حقوق اجتماعی و سیاسی بود.

دکتر علی‌محمدی، افزود: در دوره جاهلیت، نوعاً زنان فقط وظیفه تکثیر نسل داشتند، لذا نه تنها ارث بری نداشتند؛ بلکه خود، به ارث می‌رسیدند.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به حقوق زن در اسلام، گفت: در اسلام مسیر برای رشد و تعالی زنان، مثل مردان باز است و هر دو می‌توانند به کمال نهایی دست یابند. دو نمونه کامل در این زمینه امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) هستند، که برای همیشه تاریخ الگوی تمامی مردان و زنان خواهند بود.

در ادامه بانوان حاضر در مراسم به بیان سئوالات، پیشنهادات و مسائل مورد نظر خود پرداختند، که دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه، معاونین، مشاور رئیس در امور بانوان و مدیر امور اداری و پشتیبانی به صورت مبسوط پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

در ادامه مراسم، برنامه‌های مولودی خوانی، شعرخوانی، اجرای طنز و تقدیر از برندگان مسابقات ورزشی هفته بزرگداشت روز زن اجرا گردید.