شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

شماره اول فصلنامه علمی مطالعات تطبیقی حقوق کشورهای اسلامی در دانشگاه ایلام منتشر شد

به اهتمام و پی‌گیری دکتر پرویز باقری دانشیار گروه حقوق دانشگاه ایلام، شماره اول فصلنامه علمی مطالعات تطبیقی حقوق کشورهای اسلامی، به عنوان اولین نشریه حقوقی دانشگاه ایلام و غرب کشور منتشر شد.

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه، فصلنامه مطالعات تطبیقی حقوق کشورهای اسلامی، نشریه‌ای با داوری بسته و دوسو ناشناس بوده، که در راستای ارائه و توسعه آثار پژوهشی با رویکرد تطبیقی در حوزه سیستم­‌های حقوقی کشورهای مسلمان راه‌اندازی شده است. حوزه موضوعی این نشریه مشتمل بر کلیه ساختارها و نهادهای مطرح در حقوق کیفری، حقوق خصوصی و حقوق عمومی کشورهای مسلمان است، که در این راستا انتظار می‌رود زمینه ای برای شناساندن وجوه اشتراک و افتراق میان سیستم‌های حقوقی این کشورها با یکدیگر با تأکید بر تأثیرپذیری آنها از فقه مذاهب اسلامی و مقررات بین‌المللی و نیز نظام حقوقی کشورهای غربی فراهم شود. همچنین این نشریه تلاش می‌کند، دستاوردهای نظام‌های مختلف حقوقی در کشورهای اسلامی را به جامعه حقوقی کشور معرفی و ساحتی برای بهره‌برداری در فعالیت‌های تقنینی، قضایی و دانشگاهی مهیا سازد. 

دکتر باقری جانشین سردبیر مجله یادآور شد: برای چاپ شماره نخست مجله مجموعه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام بصورت جدی و با تمام توان حمایت کردند، که بر خود لازم می‌دانم از حسن توجه و عنایت جناب آقای دکتر احمدی معاون محترم پژوهشی و فناوری دانشگاه و همکاران ایشان کمال سپاس و امتنان را داشته باشم.

بنا به این گزارش: دکتر عبدالجبار زرگوش نسب دانشیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی مدیر مسئولی، دکتر عادل ساریخانی سردبیری و دکتر پرویز باقری دانشیار دانشکده ادبیات و علوم انسانی جانشین سردبیری مجله را بر عهده دارند.
در این شماره مقالات معتبری از پژوهشگران برتر کشور و دانشگاه ایلام، چاپ شده است.
سایت مجله: http://lcs.ilam.ac.ir/
شماره اول فصلنامه علمي مطالعات تطبيقي حقوق کشورهاي اسلامي در دانشگاه ايلام منتشر شد