شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معرفی پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه ایلام (9)

عنوان طرح پژوهشی: «تولید نیمه صنعتی پوشش حفاظتی آسفالت (sealcoat) و محلول‌های قیری با استفاده از پودر میکرونیزه بیتومین (کیلسونایت)»

مجری طرح: دکتر محمد سلیمان بیگی استاد تمام دانشگاه ایلام

طرح پژوهشی «تولید نیمه صنعتی پوشش حفاظتی آسفالت (sealcoat) و محلول‌های قیری با استفاده از پودر میکرونیزه بیتومین (کیلسونایت)» در 161 صفحه و سه فصل توسط دکتر محمد سلیمان بیگی استاد تمام گروه آموزشی شیمی دانشگاه ایلام تدوین شده است.

   در این پروژه تحقیقاتی ابتدا تولید پوشش حفاظتی آسفالت (sealcoat) و پرایمر پایه قیری با استفاده از پودر میکرونیزه بیتومین (گیلسونایت) و گوگرد مورد بررسی قرار گرفته است. سپس محصول تولید شده به عنوان پوشش حفاظتی برای سطوح بتنی و رویه‌های آسفالتی با موفقیت استفاده شد و در ادامه محصول تولید شده از نظر فنی استاندارد‌های مربوطه را پاس کرده، که از نظر اقتصادی بسیار ارزانتر از نمونه‌های خارجی می‌باشد. در این پروژه از پودر میکرونیزه قیر طبیعی جهت افزایش استحکام، افزایش نقطه نرمی، کاهش درجه نفوذ و افزایش چسبندگی محصول (پوشش حفاظتی) استفاده گردید و از گوگرد نیز جهت افزایش انعطاف و الاستیکی محصول استفاده شد. در ادامه با تغییر در نسبت حلال و افزودنی‌ها، پوشش حفاظتی به یک عایق رطوبتی مایع سرد اجرا تبدیل گردید، قدرت عایق کنندگی و سایر آنالیزهای آن با موفقیت به انجام رسید.

در این پروژه، روش و دانش فنی تولید پرایمر قیری به عنوان پوشش عایق کاری و حفاظتی با استفاده از گیلسونایت، به عنوان یکی از منابع طبیعی استان ایلام، مطابق استاندارهای بین المللی ارائه شده است.

 

چهارشنبه هر  هفته، ما را با معرفی پروژه‌های تحقیقاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

روابط عمومی دانشگاه ایلام
معرفي پروژه‌هاي تحقيقاتي دانشگاه ايلام (9) معرفي پروژه‌هاي تحقيقاتي دانشگاه ايلام (9)