شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم‌اندیشی استاندار ایلام و اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام برگزار گردید

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، نشست هم‌اندیشی دکتر بهرام نیا  استاندار ایلام و اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام با موضوع بررسی مسائل روز استان ایلام، صبح امروز در محل سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

اساتید و کارکنان حاضر در این نشست، ابتدا سئوالات، نظرات و پیشنهادات مورد نظر خود را مطرح کردند و سپس دکتر بهرام نیا به صورت مبسوط پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، در این نشست دکتر بهرام نیا استاندار ایلام، پیشرفت و تعالی کشور را در گرو فعالیت همه جانبه دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: از نقطه‌ نظرات اساتید و نخبگان دانشگاهی برای توسعه استان استفاده می‌کنیم.

استاندار ایلام، افزود: شکوفایی و بروز خلاقیت جوانان مرهون تلاش‌های اساتید و نخبگان در مراکز دانشگاهی است و در واقع اساتید و نخبگان دانشگاهی راهنمای نسلی هستند، که تولید علم کرده و سرمایه و پیشرفت کشور را رقم می‌زنند.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر الگو بودن اساتید دانشگاه برای دانشجویان در برهه‌های مختلف، یادآور شد: این الگو بودن باید توسط اساتید جدی گرفته شود و این عزیزان رسالت سنگینی را بر دوش می‌کشند، که علاوه بر آموزش و تربیت نسلی، قرار است هادی و ناجی کشور در مقایسه با سایر کشورها که ادعای  برتری در حوزه علم و فناوری را دارند، باشند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه اساتید و نخبگان در کنار انجام ماموریت‌های تخصصی خود، لازم است تعامل بیشتری با دانشجویان و گروه‌های اجتماعی داشته باشند، یادآور شد: امروز ایرانی اسلامی از نظر تولیدات علمی و مقالات رتبه 15 را در جهان داراست که جایگاه در خور توجهی است.

دکتر بهرام نیا یادآور شد: برای برون رفت از وضعیت موجود باید از همه ظرفیت‌های استان استفاده نماییم و اگر بتوانیم هر چه بیشتر اتحاد و همبستگی را در سطوح مختلف افزایش دهیم، در آبادانی و پیشرفت استان تسریع خواهد شد.

استاندار ایلام افزود: یکی از پتانسیل‌های خوب استان وجود دانشگاه‌های متعدد است، که باید از این ظرفیت برای توسعه استان بهره گرفت.

دکتر بهرام نیا در ادامه از اساتید و نخبگان دانشگاه‌های استان درخواست کرد، برای رفع مشکلات موجود استان، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

استاندار ایلام با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها، نقش مؤثری در حل مشکلات و توسعه اقتصادی کشور دارد، گفت: هیچ ممانعتی برای تشکیل نشست‌های، با محوریت دانشگاه در استان وجود ندارد، چرا که دانشگاه مرجع و مأمنی است که آینده کشور را رقم می‌زند.

دکتر بهرام نیا در بخش دیگری از سخنان خود در جواب سوال ارائه شده یکی از اساتید در خصوص وضعیت سامانه گرمسیری استان، اظهار داشت: این پروژه از سال 1391 آغاز شد و در دولت سیزدهم شتاب گرفت، که با تکمیل این پروژه 18 هزار هکتار از اراضی زیر کشت آبی می‌رود و سه هزار نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مصمم به تکمیل سامانه گرمسیری در ایلام است، افزود: در دیدار اخیر با رییس جمهوری، پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شد و قول‌های نیز گرفته شد، که تا پایان سال آب به پشت سد کنجانچم هدایت شود و نواقص موجود در این مدت نیز برطرف گردد.

دکتر بهرام نیا ادامه داد: برای هدایت آب تا پشت سد کنجانچم 3500 میلیارد تومان لازم است، که قول مساعد گرفته شد؛ تا پایان امسال آب برای سامانه گرمسیری تا پشت سد کنجانچم هدایت شود.

استاندار ایلام همچنین در خصوص سؤالی در خصوص تکمیل جاده ارتباطی ایلام - مهران هم، گفت: در حال حاضر تمام توان خود را برای تکمیل لاینیگ تونل‌های مسیر در این محور بکار گرفته‌ایم، که در صورت اتمام این کار تا پایان سال جاری عملیات روکش آسفالت هم آغاز خواهد شد.

دکتر بهرام نیا در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از اساتید دانشگاهی در خصوص وضعیت سیمای شهری ایلام، گفت: استانداری در امور شهرداری بصورت مستقیم دخالت نمی‌کند، اما بر امور شهرداری با جدیت نظارت دارد و تا حد توان هم به شهرداری کمک می‌کند.

استاندار ایلام در خصوص درخواست‌ها برای ترمیم، اصلاح و آسفالت راه مواصلاتی شهر ایلام و دانشگاه ایلام و دانشکده دندانپزشکی ایلام نیز گفت: پوشش لایه آسفالت برای دانشگاه ایلام و دانشکده دندانپزشکی در دستور کار است.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص عدم خدمات دهی به خانه باغ‌های واقع در شهرک صنعتی ایلام، بیان داشت: خدمات آب و برق و گاز خانه باغ قطع شده است و باید به سرعت تعیین تکلیف شوند و هر کسی هم بیش از 2 سال اگر زمینی در شهرک صنعتی را تحویل گرفته و آغازبکار نکرده باشد، زمین طبق قانون از وی پس گرفته می‌شود.

دکتر بهرام نیا همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان جامعه ایثاگری هم، گفت: از نظر تبدیل وضعیت ایثارگران در کشور رتبه نخست کشور را کسب کردیم و هیچ مانعی برای تبدیل وضعیت ایثارگران نداریم.

در ابتدای این نشست دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه دانشگاه در کنار وظایف آموزشی و پژوهشی و اهتمام به کارآفرینی، باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ورود پیدا کند، گفت: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه، مشورت دهی است، که مشاوره به مسئولان، آنها را در امر تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه اتخاذ تصمیم درست در هر زمینه‌ای نیازمند بررسی همه جانبه است، اظهار داشت: مشورت و رایزنی با صاحب‌نظران و نخبگان جامعه، می‌تواند راهگشا باشد.

رئیس دانشگاه، با اشاره به اهمیت مسئولیت‌پذیری در سیره امام علی (ع)، بیان داشت: امام علی (ع) در نامه‌ای به اشعث بن قیس فرماندار آذربایجان فرموده است «پست فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نخواهد بود، بلکه امانتی در گردن تو است، و تو باید از فرمانده و امامت اطاعت کنی.
تو حق نداری نسبت به رعیت استبداد ورزی، و بدون دستور به کار مهمی اقدام نمایی، در دست تو اموالی از ثروت‌های خدای بزرگ و عزیز است، و تو خزانه دار آنی تا به من بسپاری».

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه از منظر امام علی (ع)، قلمرو مسئولیت انسان، فراتر از جامعه انسانی است، گفت: بر طبق سیره امام (ع)، تمامی انسان‌ها در هر جایگاهی، نه تنها نسبت به جامعه و افراد، بلکه نسبت به حیوانات هم مسئولیت دارند.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در سیره امام (ع) هر کسی و در هر مقامی نسبت به عملکرد خود باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: از منظر امام (ع)، قلمرو مسئولیت انسان، فراتر از جامعه انسانی است و لذا وجوه پاسخگویی نیز متفاوت است و شامل: ارائه بیلان کار (کارنامه)، ارتباط مستمر و بی واسطه با مردم، تعیین جلسات و زمان‌های مختلف برای پاسخگویی و اعلام آمادگی برای شنیدن دیدگاه‌ها می‌شود.

 

نشست هم‌انديشي استاندار ايلام و اساتيد و کارکنان دانشگاه ايلام برگزار گرديد