شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر یگانه: استقرار 23 واحد فناوری در مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه

 با حمایت جدی رئیس دانشگاه و همکاری معاونت پژوهش و فناوری، مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه موفق به پذیرش 23 واحد فناوری شده است.

   دکتر رضا یگانه مدیر مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه درباره معرفی این مرکز اظهار داشت: مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه، به منظور کارآفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و در راستای تحقق  رونق اقتصادی و پرورش ایده های خلاق و شرکت های کوچک و متوسط  فناوری و کارآفرینی راه اندازی شده است.

   مدیر مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه درباره اهداف این مرکز گفت: ایجاد زمینه کارآفرینی از طریق حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای پژوهشگر جوان، توسعه فعالیت­ های کارآفرینی فناورانه سازگار با ویژگی­ های اقلیمی و قابلیت های منطقه­ ای و بومی، تسهیل در انتقال فناوری از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی به بخش صنعت، تقویت ساختارهای حمایتی از موسسات دانش محور نوپا و توسعه یافته، افزایش توان شرکت­های متکی بر دانش، تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش های تولیدی و خدماتی جامعه، ایجاد جاذبه برای شکل گیری شرکت های خصوصی فناور با ارائه سرویس های موردنیاز، کمک به جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی، کاهش ریسک موسسات نوبنیاد با کمک به جذب سرمایه های اولیه و مشاوره های لازم و حمایت از تولید و توسعه محصولات و خدمات مرتبط با تکنولوژی فناور از جمله اهداف طراحی شده برای این مرکز است.

   دکتر یگانه درباره روند پذیرش واحد های فناوری در این مرکز بیان داشت: افرادی می توانند در مرکز  رشد به عنوان واحد فناوری مستقر شوند، که دارای ایده محوری دانش بنیان باشند، که قابلیت عرضه در بازار را داشته باشد، که متقاضی ابتدا باید پروپزال طرح را تنظیم کرده و  اگر از نظر داوران قابل اجرا بود، در شورای پذیرش تصویب می­ شود و در مرحله مقدماتی یا پیش رشد به عضویت مرکز رشد در می­ آید و  به مدت 6 ماه در این دوره می­ تواند حضور داشته باشد و  تا سه ماه هم قابل تمدید است. در پایان مرحله مقدماتی در صورتی که متقاضی حداقل معیارهای استقرار در مرکز رشد را پیدا کرده باشد، جهت بررسی مجدد امکان استقرار در مرحله رشد به مرکز معرفی می­ گردد.

    دکتر یگانه درباره شرایط و مدت مرحله رشد اظهار کرد:  در این دوره مثل دوره مقدماتی متقاضی باید درخواست پذیرش را تکمیل نماید و اگر طرح به تصویب داوران رسید و پذیرش شد، متقاضی به عضویت مرکز در می ­آید و به مدت سه سال و قابل تمدید به مدت 2 سال دیگر می­ تواند در این مرکز حضور داشته باشد و اگر واحد فناوری این مرحله را با موفقیت طی نماید، می ­تواند شرکت دانش بنیان تشکیل داده و به تولید انبوه صنعتی برسد.

    دکتر یگانه درباره  حوزه­ های فعالیت مرکز رشد گفت: در تمامی حوزه ها و با توجه شرایط اقلیمی استان، مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه بیشتر در حوزه های: کشاورزی، دامپزشکی، ایرانگردی و جهانگردی و  صنعت و فناوری اطلاعات را در بر می گیرد.

    مدیر مرکز رشد در ادامه به دیگر فعالیت ­های این مرکز اشاره کرد و  گفت: یکی از کارهای خوب مرکز رشد در سال گذشته برگزاری جشنواره ایده ­های ثروت ساز بود، که تعداد 196 ایده به این جشنواره ارسال شد، که تعداد 72 ایده پذیرش شد  و  از میان آنها  تعدا 17  ایده به عنوان ایده  برتر انتخاب گردید.

   دکتر یگانه درباره برگزاری استارت آپ گفت: استارت آپ به یک شرکت‌ یا یک سازمان موقت گفته می‌ شود که در راستای یافتن راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرار پذیر راه اندازی می شود. در سال 1395 دو عنوان استارت آپ تحت عنوان آ سی تی و گردشگری با هدف محک زدن ایده ها، وارد شدن به دنیای کسب و کار  و  یافتن شرکای تجاری  برگزار شد، که مورد استقبال قرار گرفت و نتایج خوبی به همراه داشت.

   دکتر یگانه برگزاری کارگاه را یکی دیگر از فعالیت­ های مرکز رشد عنوان کرد و گفت: برای ارتقاء سطح آموزشی و پژوهشی دانشجویان، واحدهای فناوری و ایده پردازان، مرکز رشد به صورت مرتب اقدام به برگزاری کارگاه می ­نماید، که تاکنون­  114 عنوان کارگاه در مرکز رشد و همچنین مرکز جوار مستقر در این مرکز  برگزار شده است.

دکتر يگانه: استقرار 23  واحد فناوري در مرکز رشد واحدهاي فناوري دانشگاه