شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پایان آزمون سراسری 1396 در دانشگاه

 بخشی از آزمون سراسری 1396 در دانشگاه با حضور3754 داوطلب در آرامش کامل برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آزمون سراسری سال 1396 به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی  روزهای پنج و جمعه 15 و 16 تیر ماه در دانشگاه برگزار گردید.

    برای برگزاری آزمون سراسری 1396 در دانشگاه از یک ماه پیش؛ برنامه ریزی لازم انجام شد و اقداماتی به شرح ذیل انجام گرفت:

1-نامه نگاری با سازمان سنجش کشور

     در ابتدای کار از طرف معاون آموزشی دانشگاه با سازمان سنجش کشور نامه نگاری لازم انجام گرفت و  نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان و دانشگاه تعیین گردید و سپس افراد مسئول رفع نقص معرفی شدند. در ادامه حوزه بندی آزمون در دانشگاه انجام گرفت و تصویب شد که آزمون 96 در دو دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دانشکده فنی و مهندسی برگزار شود که مورد تایید سازمان سنجش قرار گرفت.

2-مکاتبات ادرای با سازمانها و ادارات استان

    در این مرحله برای اینکه در روزهای برگزاری آزمون مشکلی پیش نیاید و آزمون در سلامت کامل برگزار گردد با استانداری ایلام، دانشگاه علوم پزشکی، آتش نشانی، نیروی انتظامی استان، شرکت آب و فاضلاب، شرکت مخابرات و شرکت برق استان مکاتبات لازم انجام گرفت تا تدابیر لازم  از طرف این سازمانها و ادارات برای روزهای برگزاری آزمون اندیشده شود.

3-ساماندهی عوامل اجرایی

   برای برگزاری مطلوب آزمون در این مرحله عوامل اجرایی آزمون شامل: مراقبین، رابطان، مسئولان سالن، مسئولان مخزن، خدمات و حفاظت آزمون  مشخص گردیده و ابلاغیه آنها صادر گردید، تا برای برگزاری آزمون توجیه شده و آمادگی لازم را کسب نمایند

4-تدارکات آزمون

    با هماهنگی لازم  با مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه، حراست،تاسیسات،تدارکات، روابط عمومی، خدمات و نقلیه، دبیرخانه مرکزی و  مخابرات دانشگاه؛ تدابیر لازم برای روزهای برگزاری آزمون بنا به وظایف محوله اداری هر یک از این قسمتها اندیشیده شد.

5-برگزاری جلسه توجیهی عوامل اجرایی

    با حضور  دکتر نعمتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان  جلسه توجیهی با عوامل اجرایی دانشگاه در  تاریخ 12/4/96 برگزار گردید.

6-نشست نماینده سازمان سنجش با مسئولان حفاظت آزمون

 در این جلسه نماینده سازمان سنجش تذکرات و توضیحات لازم و ضروی را به مسئولان حفاظت آزمون ارائه داد.  

7-اطلاع رسانی آزمون

   روابط عمومی دانشگاه اطلاعات مربوط به برگزاری آزمون 96 را در صدا و سیمای مرکز ایلام، خبرگزاریها، سایتهای اینترنتی، مطبوعات و شبکه های مجازی منعکس کرد تا داوطلبان در جریان امور مربوط به آن قرار بگیرند.

 در آزمون 96 تعداد 3754 داوطلب در دانشگاه به رقابت پرداختند که از این تعداد 2238 تن خانم و 1516 تن مرد بودند.

     آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه 15 تیر ماه  با رقابت 560 تن  در گروه علوم ریاضی و فنی و تعداد 630 تن در گروه علوم انسانی و آزمون گروه آزمایشی  هنر عصر همین روز  با رقابت 139 داوطلب برگزار شد.

  

   همچنین آزمون  گروه علوم تجربی صبح روز جمعه 16 تیر ماه با رقابت 2000 تن  و آزمون  گروه زبانهای خارجی عصر همین روز با رقابت 139 تن انجام گرفت.  

شایان ذکر است نتایج  اولیه کنکور سراسری امسال به صورت کارنامه در نیمه اول مرداد ماه منتشر خواهد شد.