شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دانشگاه ایلام 90 تقاضای پذیرش دانشجو از نقاط مختلف عراق دریافت کرده است

دکترعلی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانشگاه ایلام در حال حاضر بیش از 40 دانشجوی شاغل به تحصیل از حوزه اقلیم کردستان و دیگر نقاط عراق در رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.
وی افزود: یکی از اقدام های ارزشمند برای این دانشجویان، گرفتن مجوز برگزاری دوره های آموزشی زبان فارسی برای دانشجویان عراقی است تا در خلال تحصیل در دانشگاه ایلام زبان فارسی را نیز فرا گیرند.
دکترعلی اکبری یادآور شد: از 2 سال گذشته با هدف بین المللی کردن دانشگاه ایلام و با توجه به مزیت های مرز بین المللی مهران و بعد مسافت ایلام با کشور عراق، اولویت ما جذب دانشجو از این کشور بود و دیدارهایی بین مسئولان استان ایلام و کشور عراق نیز با این هدف برگزار شده است.
وی تاکید کرد: با انجام رایزنی های متعدد موفق به انعقاد قرارداد همکاری و انجام برنامه های مشترک با دانشگاه های مختلفی چون واسط، التقنیه بغداد، فرات الاوسط، بابل و دانشگاه وابسته به عتبه عباسی شده ایم.
دکترعلی اکبری گفت: دانشگاه ایلام همچنین از اقلیم کردستان تقاضای همکاری دریافت کرده و نماینده وزیر علوم اقلیم با سفر به استان ایلام متقاضی بازدید وزیر علوم اقلیم کردستان از دانشگاه ایلام بود که این دیدار در آینده نزدیک انجام می شود.
وی از دیگر همکاری های بین دانشگاه ایلام با دانشگاه های کشور عراق را حضور و سخنرانی در آیین افتتاحیه همایش بین المللی دانشگاه واسط و حضور در آیین افتتاح شبکه الجامعیه به عنوان یک شبکه دانشگاهی و دیدار با وزیر علوم عراق در این آیین اعلام کرد.
رئیس دانشگاه ایلام اضافه کرد: همچنین برای اولین بار اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه الکترونیک برای اساتید دانشگاه التقویه بغداد کردیم که این اساتید دوره های آموزشی را زیر نظر اعضای هیات علمی دانشگاه ایلام گذراندند و بعد از ماه مبارک رمضان نیز دومین دوره آموزشی در زمینه بهداشت مواد غذایی برای این اساتید برگزار می شود. 
دکترعلی اکبری با بیان اینکه برای جایگاه علمی دانشگاه ایلام افتخار است که اساتید دانشگاه های عراقی در کارگاه آموزشی این دانشگاه شرکت کنند، افزود: دفاتر مرتبط همچون دفتر روابط بین الملل، دفتر پذیرش خارجی، آماده سازی سایت زبان عربی و انگلیسی، تدوین کتابچه های معرفی دانشگاه ایلام به زبان عربی و انگلیسی برای دانشجویان و اساتید عراقی در این دانشگاه ایجاد شده است.
به گفته وی، مسئولان دانشگاه ایلام با حضور اساتید و دانشجویان عراقی از فرصت پیش آمده برای معرفی دانشگاه ایلام و بین المللی کردن آن استفاده می کنند و در همین راستا زمینه بازدید استاندار واسط از تجهیزات و آزمایشگاه این دانشگاه فراهم شد.
وی اظهار کرد: این دانشگاه اردیبهشت سال گذشته از فرصت برگزاری جشنواره منطقه ای فرامرزی مطبوعات که با همت و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان ایلام با حضور رسانه های مکتوب کشور عراق برگزار شد، استفاده و ارتباطات مطلوبی با شبکه های عراقی و فرهیختگان این کشور برقرار کرد.
دکترعلی اکبری با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و موثر دانشگاه ایلام با دانشگاه های کشور عراق گفت: ظرفیت بین المللی شدن ، پذیرش دانشجوی غیر ایرانی و برگزاری کنفرانس های مشترک به توانمندی دانشگاه ایلام اضافه کرده است.
وی پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور را یک اولویت مهم دانست و یادآور شد: دانشگاه ایلام امکانات علمی، تحصیلی و رفاهی مطلوبی را به منظور ایجاد رغبت هر چه بیشتر در دانشجویان عراقی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه در اختیار آنها قرار داده است.
وی افزود: بین المللی شدن دانشگاه های کشور از دستورها و سیاست های وزارت علوم برای تمام دانشگاه هاست که با استفاده از این ظرفیت بتوان دیپلماسی علمی، افزایش ارتباط دانشگاه های ایران با دانشگاه های منطقه و کشورهای مسلمان و همچنین تبادل استاد و دانشجو در دانشگاه ها را افزایش داد.
دکترعلی اکبری اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت اساتید ایرانی شاغل در دانشگاه های خارجی نیز از دیگر ماموریت های تعریف شده وزارت علوم و آموزش عالی ایران است تا جایگاه و ظرفیت علمی دانشگاه های ایران افزایش یابد.

دانشگاه ايلام 90 تقاضاي پذيرش دانشجو از نقاط مختلف عراق دريافت کرده است دانشگاه ايلام 90 تقاضاي پذيرش دانشجو از نقاط مختلف عراق دريافت کرده است