شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مناظره‌های دانشجویی سطح معرفت دانشجویان را ارتقاء می‌دهد

به گزارش روابط عمومی و به نقل از ایسنا، رییس دانشگاه ایلام با ارزشمند دانستن میزبانی ایلام از مرحله‌ی منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، گفت: با نهادینه کردن فرهنگ مناظره کشمکش جای خود را به نقد، گفت‌وگو و آزاداندیشی می‌دهد.

دکتر «محمد علی‌اکبری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: تمرین مناظره در جامعه دانشگاهی و فراهم کردن شرایط گفت‌وگو امری مبارک است چون این فن تلاشی برای اجتناب از دوقطبی شدن جامعه ایرانی به‌صورت عام و جامعه دانشگاهیِ مملو از اندیشه‌ها، افکار، دیدگاه‌های متنوع و متفاوت به‌صورت خاص است.

وی گفت: اهمیت مناظره در اینجاست که اگر فرهنگ جزم‌اندیشی در جامعه‌ای حاکم شود امکان تبادل‌نظر، انتقال ایده‌ها و ارزیابی آن‌ها فراهم نخواهد شد و ممکن است اندیشه‌های معطوف به قدرت، هرچند ناصواب به جامعه تحمیل شود اما درصورتی‌که امکان طرح، تبیین و دفاع از دیدگاه‌ها فراهم شود، اندیشه‌ها صیقل‌خورده و پویاتر می‌شود.

رییس دانشگاه ایلام با تأکید بر اینکه با نهادینه کردن فرهنگ مناظره کشمکش جای خود را به‌نقد، گفت‌وگو و مناظره می‌دهد و ایده‌های برتر مورد تصدیق قرار می‌گیرند، تصریح کرد:جامعه‌ی دانشگاهی و دانشجویی خوشبختانه به یمن آزادی اندیشه‌ی موجود در جامعه در معرض گستره‌ای از افکار قرار دارد و فراهم کردن شرایط برای کرسی‌های آزاد‌اندیشی، تریبون‌های آزاد و مناظره‌های دانشجویی می‌تواند شرایط را برای ارتقای سطح معرفت دانشجویان و گرایش و پذیرش اندیشه‌های منطقی فراهم کند.

دکتر علی‌اکبری ادامه داد: در سال گذشته جهاددانشگاهی و دانشگاه ایلام در اقدامی ستودنی شرایط را برای برگزاری مناظرات دانشجویی در دانشگاه‌های استان فراهم کردند و در نهایت به درخشش تیم‌های دانشجویی استان در مناظرات منطقه‌ای و ملی انجامید.

وی با ارزشمند دانستن میزبانی ایلام در مرحله‌ی منطقه‌ای این مسابقات، اظهار کرد: بدون تردید این ابتکار جهاددانشگاهی در نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگو مؤثر خواهد بود، چون بر این باوریم که دوقطبی کردن جامعه مانع بهره‌مندی از استعدادها و اندیشه‌های صاحبان خرد خواهد شد.

رییس دانشگاه ایلام تأکید کرد: دانشگاه ایلام رسالت فرهنگی خود را در تعمیق فرهنگ تعامل، گفت‌وگو و نظریه‌پردازی انجام خواهد داد و از هیچ کوششی جهت برگزاری مناسب و مناظرات فروگذار نخواهد کرد.

دکتر علی‌اکبری ابراز امیدواری کرد جهادگران دانشگاهی استان با همکاری همه‌ی مراکز علمی شرایط را برای رقابت دانشجویان عزیز و تعمیق تکثر، تنوع و تبادل‌نظر به‌درستی فراهم کنند.

مناظره‌هاي دانشجويي سطح معرفت دانشجويان را ارتقاء مي‌دهد