شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام :نقش ایلام در طول تاریخ دفاع مقدس بی‌بدیل ماندگار و برجسته است

به گزارش روابط عمومی و بنقل از ایلام رصد حجت الاسلام "سیدمحمد باقر هاشمی" معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، در خصوص فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تبیین نقش استان ایلام در آن روزها اظهار داشت: کل سال های دفاع مقدس به عنوان یک حقیقت همیشه جاری در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

وی گفت: تمام 8 سال دفاع مقدس در تاریخ کشور ما نقش بارز و مثال زدنی خواهد داشت که  در بخشی از این جنگ تحمیلی ایلام محور دفاع مقدس شد زیرا هم مانع پیش روی دشمن در مرزهای غربی شد  و هم به عنوان یک محور ثبات توانست  مقابل جریان هایی که به شکلی می خواستند در غرب کشور تنش ایجاد کنند، بایستد.

حجت السلام هاشمی تصریح کرد: در سال های جنگ سراسر ایلام مدافع انقلاب و کشور بودند و در راستای تبعیت از فرامین امام خود را مکلف دیدند تا حمایت جانبه را از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی کشور با تبلور رشادت و شهادت  به منصه ظهور برسانند

.معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، با بیان اینکه دفاع مقدس یک مقطع بسیار طلایی از نگاه مردم است و ایلام نقش ویزه ای را در این دفاع مقدس داراست، خاطرنشان کرد: مردم شجاع و باغیرت ایلام، در طول تاریخ دفاع مقدس از کوچک و بزرگ و پیر و جوان هیچگاه صحنه را خالی نکردند و در طول تاریخ کمتر سراغ داریم که مردم یک استان محل درگیری و جنگ را رها نکنند همان جا بمانند ومقاومت کنند و از هستی و مال و ناموس خود به دفاع بپردازند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر یک روزبخواهند  تاریخ دفاع مقدس را به صورت جامع بنگارند نقش ایلام و مردمانش در یک قضاوت منصفانه، نقشی بی بدیل برجسته و ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به  تقارن هرساله میمون و مبارک  دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی ابراز امیدواری کرد: همه کسانی که در سنگر علم و دانش و اگاهی گام می نهند، این داشته های علمی را با ارزش ها و رشادت ها و صبر و بردباری و پایداری و ایثار رزمندگان پیوند زده و در کنار تحصیل علم و دانش، پیام 8 ساله دفاع مقدس را درک کنند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، تأکید کرد: باید برای همیشه خود را متعهد بدانیم که هرانچه در این کشور از عزت و اقتدار و آبرو و توانمندی وجود دارد در سایه ان رشادت و پایمردی و ایثار رزمنده ها و ایثارگران و جانبازان در دوران دفاع مقدس به دست آمده است.

وی در پایان گفت: امید است هر سالی که هفته دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلی مقارن است، در کنار علم و معرفت آنچه که ارزش های الهی در دفاع مقدس تجلی پیدا کرد در فضاهای دانشگاهی ترویج و توسعه دهیم.

معاون نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه ايلام :نقش ايلام در طول تاريخ دفاع مقدس بي‌بديل ماندگار و برجسته است